Opinia Skoda Octavia GLX 1.9 TDI 90KM (olej napędowy) kombi 1999r., ocena użytkownika (46n)

Skoda Octavia GLX 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 TDI 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 190 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 8 lat

data oceny: 2008-02-11

liczba wyświetleń: 5742

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
5.50
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
5.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Szczególnie podczas startu, sprawdzić czy podczas przyspieszania auto nie ściąga. Ta przypadłość jest bardzo trudna do usunięcia i zależy od mechanizmu różnicowego. U mnie dopiero po wymianie skrzyni biegów ta bolączka ustąpiła. I jeszcze jedna ważna rzecz!!! Na wszelki wypadek udajcie się z autem do zaprzyjaźnionego blacharza lub lakiernika. U mnie po 8 latach okazało się że ktoś majstrował przy dachu auta (w zagłębieniach zawiasów tylnej klapy widoczne były ślady po migomacie spawalniczym - takich na fabryce nie używają!!!) Być może nieuczciwy dealer sprzedał mi samochód uszkodzony w transporcie? Po 8 latach dochodzenie moich praw byłoby bardzo trudne.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Tankować olej napędowy i po prostu jechać. Nie przyspieszać gwałtownie kiedy silnik jest zimny i nie gasić silnika zaraz po zatrzymaniu bo uszkodzimy turbinę. Zalecane jest aby ok 1 minutę po szybkiej jeździe silnik pracował na wolnych obrotach a turbina wytraciła obroty, ponieważ korzysta ona z ciśnienia oleju silnika do smarowania.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Małżeństwom z dziećmi kiedy na każdy wyjazd trzeba zabrać wózki zabawki i stertę walizek uszykowanych przez żonę.\\r\\nFirmom, które szukają tanich dobrze wyposażonych aut dla swoich pracowników.\\r\\nWszystkim, którym zależy na niskich kosztach eksploata

Ocena ogólna

Generalnie rzecz biorąc, skoda oferuje niesamowitą wygodę i komfort podróżowania w zamian za niewielkie koszty eksploatacji. Nawet poważna usterka wymiany skrzyni biegów wraz ze sprzęgłem zamknęła się kwotą 1900zł. Spalanie na poziomie 5l ON i bardzo dobre osiągi w 1999 roku były jedyne w tej klasie aut.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta - bardzo dobre, jedyny minus to lekka zdolność do wynoszenia przodu auta przy ostrych zakrętach. Układ kierowniczy : po 40 tyś maglownicę wymieniono na nową z uwagi na przeskok ząbka w 1/3 obrotu. Poza tym ok, drgania nie przenoszą się na kierownicę, posiada regulację w 2 płaszczyznach. Hamulce jak brzytwa. Krótki rozstaw osi zapewnia super zwrotność dużego kombi i ułatwia parkowanie, jednak odbija się to na miejscu dla pasażerów na tylnych siedzeniach.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik bardzo elastyczny, pozwala na jazdę 45 km/h na 5 biegu i swobodne przyspieszanie bez szarpania. Prędkość 45 km/h można osiągnąć bez wciskania pedału gazu a tylko umiejętnie zmieniając biegi. Sama skrzynia jest precyzyjna, jednak nie lubi przeciążeń. Moja rozsypała się po 180 tyś km. Silnik otrzymał maksymalną ilośc punktów choć musiałem po 150 tyś wymienić 2 zawory. Przyczyna leży po stronie serwisu, który nie wymienił pompy wody podczas zmiany rozrządu na 60tyś. Zakładając nowy rozrząd (ponoć bardziej wytrzymały i wg nowych norm skody wytrzymujący 100tyś km) wyznaczyli następny serwis rozrządu na 160tyś. Niestety pompa nie wytrzymała, łożysko pompy wytarło się powodując przeskok paska o kilka ząbków i uszkodzenie silnika. Gdyby nie ignoracja i niewiedza serwisu, silnikowi nic by się nigdy nie stało. Dlatego pamiętajcie aby wymienić pompę wody co 100 tyś km - koszt samej pompy to nie więcej jak 120zł. Po przejechaniu 120 tyś km potrzebna była wymiana przepływomierza powietrza (dość częsta usterka we wszystkich silnikach tego typu) a po 170 tyś wysiadł czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym. Ta usterka też jest typowa i częsta.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Skoda \'na pusto\' daje wysoki komfort jazdy, przez dziury i poprzeczne nierówności przejeżdża jak czołg, dając tym samym znać kierowcy głośnym stukiem o pokonanej przeszkodzie. Dość dobre wyważenie auta nie powoduje kołysania i zbytnich przechyłów. Z obciążeniem jedzie się lepiej, nawet przy maksymalnym załadowaniu auta mamy wrażenie wysokiej stabilności. Fotele z przodu regulowane na wysokość z regulacją pod lędźwie są wygodne i pokonanie trasy 1400km nie jest problemem dla kręgosłupa. Tylne także wygodne, jednak dla wyższych osób będzie brakowało miejsca na nogi. Z wyciszeniem nie jest źle, jednak pomruk dieselka daje o sobie znać w wyższych zakresach obrotów.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu doskonała, więcej miejsca niż w porównywalnych modelach. Na tylnych siedzeniach mało miejsca na nogi. Ergonomia w niemieckim stylu, uporządkowana deska rozdzielcza. Bagażnik gigantyczny i pakowny. Jakość materiałów w starszych modelach pozostawia trochę do życzenia (twarde plastiki) jednak nawet po 8 latach użytkowania nic się nie urwało i specjalnie nie zgrzytało. Wnętrze można w łatwy sposób urozmaicić pokrowcami, dodatkowym sprzętem - a demontaż tapicerki aby ukryć przewody np. od nawigacji jest dziecinnie prosty. Karoseria ponadczasowa, praktycznie 10 letni model nadal jest nowoczesny i ładny. Lakier bardzo wytrzymały i brak ognisk korozji.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zamontowany Climatronic idealnie utrzymuje wybraną temperaturę. Zimą niestety trzeba chwilę poczekać by auto zaczęło grzać - wszak to diesel i musi się rozgrzać.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność bardzo dobra , w młodszych modelach po IV 1999 zaczęto stosować prawe lusterko wsteczne mniejsze od lewego

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

To wręcz niewiarygodne aby auto z 4 osobami na pokładzie na trasie Poznań Paryż-Poznań spaliło 4,73 l na 100 km. \\r\\nPodczas jazdy na autostradzie z prędkościami znacznie przekraczającymi 120km/h :)

Spalanie

autor opinii
Kuba