Opinia Citroen Xsara 1.6 16V 110KM (benzyna) hatchback 2002r., ocena użytkownika (4na)

Citroen Xsara 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 16V 110KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 120 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-11

liczba wyświetleń: 6083

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
8.60
-.--
Trasa
7.20
-.--
Cykl mieszany
7.90
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

1. Podpiąć do komputera aby wykazał ewenetualne błędy, 2. Stan przepustnicy - nowa kosztuje 1200 zł (jelsi jest zuzyta to trzeba wyczyscic i zaadoptować przez komputer) 3. Przekażniki świateł mijania tzw. Pająk który kosztuje ok. 700-800 zł. Lubia gasnąc swiatła mijania wtedy sa przetarte styki. 4. Stan poduszki silnika, 5. Stan przegubów- troche kosztuja. 7. inne

Ocena ogólna

Jeśli chodzi o auto tej klasy to nie jest rewelacyjne za te pieniądze. Moim zdaniem skrzynia biegów (zbyt ciężkie wrzucanie biegów), zawieszenie (zbyt głosne i twarde), wspomaganie kierownicy, głośna praca i obroty (spadek obrotów podczas próby wysterowania obrotów na np 1500 obrotow podczas biegu jałowego-kwestia elektronicznego pedalu przyspieszenia,komputera i przepustnicy) silnika to minus tego auta w porównaniu z innymi autami tej klasy. Plusem jest napewno moc silnika, przyspeiszenie na 3 biegu, prowadzenie auta w trasie.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

wspomaganie kierownicy nie jest najlepsze ale prowadzenie auta w trasie jest znakomite.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Skrzynia biegów nie jest najlepsza. Biegi nie wchodza lekko nawet po wymianie "wodzików". Pierwszy i drugi bieg troche za "krótki" natomiast 4,5 bez zarzutu. Wsteczny bieznadziejny tzn. auto podczas cofania musi mieć podniesione obroty. Co do przyspeiszenia to jest jeden bardzo poważńy mankament. Mianowicie auto jest wyposażone w potencjometr pedału przeyspieszenia i w zespół przepustnicy, czyli sterowanie obrotów jest w 100 % elektroniczne. Powoduje to "spóżnione przyspeiszenie" Dodam ze zaden serwis nie pomogł mi odpowiedziec na moje watpliwości co do działania sterowania obrotów. Tak na marginesie jesli ktos jest bardzo dobry w tej tematyce to prosze o kontakt.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Zawieszenie i praca silnika nie jest najlepsze jest zbyt głosna jak na auto tej klasy.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii