Opinia Nissan Terrano WD21 (dla niewtajemniczonych I) 2.7 2,7 TD 100KM (turbo diesel) terenowy 1992r., ocena użytkownika (55w)

Nissan Terrano WD21 (dla niewtajemniczonych I) 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.7 2,7 TD 100KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 240 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-02-11

liczba wyświetleń: 5963

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
9.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Silnik, rama, skrzynia biegów - reszta się nie psuje. A i jeszcze automatyczne sprzęgiełka piast.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wymieniać na czas oleje i filtry, zimą po odpaleniu dać mu chwilkę pochodzić, nie jeździć z napędem 4x4 po czarnym. To chyba tyle :D

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, kto poszukuje dość wygodnego woła roboczego i doceni jego właściwości poza asfaltem.

Ocena ogólna

Świetne auto, wystarczy tylko pochwycić egzemplarz w dobrym stanie i można się cieszyć bezawaryjnymi, dość oszczędnymi latami eksploatacji.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Jak na terenówkę to prowadzi się świetnie - jak na osobówkę to trochę gima. Świetna widoczność przy parkowaniu i jeździe w mieście. Jak na 2.5 tony to praktycznie zatrzymuje się w miejscu.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnikowi można tylko zarzucić dość głośną pracę, ale to stara konstrukcja. Jest bardzo elastyczny, przyczepy 1T prawie nie wyczuwa ;]. Trzeba się przyzwyczaić do krótkiej skrzyni biegów (na autostradzie max 130 km/h)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest bardzo dobre - na pusta jak i po załadunku. W środku salonka - miejsca jest mnóstwo, jedynym mankamentem może być dość wąska tylna kanapa ale przy takiej ilości miejsca na nogi to można przeboleć. Troszkę głośnawy, ale mowa tu o samochodzie opływowym jak kiosk "ruchu"

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu dużo miejsca, z tyłu jeszcze więcej, bagażnik wielki, po wyrzuceniu koła zapasowego na klapę jeszcze większy. Kanapa dzielona i składana,parę schowków. Obsługuje się wszystko intuicyjnie, od napędów po wentylację, karoseria ocynkowana - gorzej troszkę z ramą (czasami rdzewieje)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

W zimie po 2 minutkach jest sauna - w lecie troszkę gorzej bo nie ma klimy ale da się przeżyć.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Terenówka - siedzi się wysoko, widać wszystko naokoło. Lusterka wielkie, jak i cały samochód :)

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Praktycznie nic - no może nie spodziewałem się, że rama będzie skorodowana - ale to się już zrobi.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Z początku myślałem, że silnik będzie za słaby, ale po roku w górach nie chcę widzieć innego auta - serpentyny i góry to jego żywioł - szczególnie w zimie.

Napęd

autor opinii
Łukasz