Opinia Daewoo Leganza 2.0 0KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1998r., ocena użytkownika (5c9)

Daewoo Leganza 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 0KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 202 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2008-02-12

liczba wyświetleń: 4270

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
12.00
12.00
Trasa
9.50
9.50
Cykl mieszany
11.30
11.30

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na oryginalność blach - zamienniki nie często są ocynkowane, na czystość silnika - umyty może świadczyć o chęci ukrycia wycieków oleju spod pokrywy zaworów. poza tym klasycznie - wszystko to co się sprawdza kupując używany samochód.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

W miarę regularnie sprawdzać poziom płynów (olej, płyn chłodzący, hamulcowy i wspomagania kierownicy). I cieszyć się z jazdy.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom, dla których prestiż marki nie odgrywa wielkiej roli, szukającym samochodu dużego, w miarę taniego w eksploatacji (LPG) i niedrogiego w zakupie.

Ocena ogólna

Wygodny, w miarę bezawaryjny samochód za rozsądne pieniądze. Jego wada - czyli mały prestiż marki (a właściwie jego brak) czynią z niego samochód na którego nie ma popytu wśród amatorów cudzej własności. W rankingu samochodów często kradzionych znajduje się na dole stawki :) Ale AC warto i tak wykupić...

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Wielowahaczowe zawieszenie dobrze się spisuje na naszych drogach. Jest typowe dla w miarę dużej limuzyny - miękkie, ale w miarę pewne. Progresywne wspomaganie kierownicy działa bez zarzutu. Hamulce nie są najmocniejszą stroną tego auta - trzeba je wyczuć, by odpowiednio wcześniej zacząć hamować.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Silnik jest bardzo elastyczny, spokojnie pracuje na 5-tce już od 50km/h. W miarę silny (ale bez przesady - to tylko ciut ponad 130KM). Niestety - lubi wypić. Dla chcących mieć coś więcej niż tylko rachunki za benzynę zostaje LPG.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Wygodne, obszerne wnętrze, nawet przy całkowicie odsuniętych fotelach przednich z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca dla wysokich pasażerów. Dobrze niweluje nierówności drogi. Mankamentem jest fatalne jak na tej klasy samochód wyciszenie.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Jak poprzednio - dużo miejsca + wygodne fotele. Wygoda obsługi w porządku, jakość materiałów nie przeraża, ale i nie zachwyca w 100% - zbyt duża ilość zwykłego, czarnego plastiku na desce rozdzielczej. Bardzo dobra ochrona antykorozyjna - 100% ocynk. Nie miałem najmniejszych śladów korozji.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja dobra, klimatyzacja wydajna, ale ogrzewanie słabe - zimą długo się nagrzewa.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Widoczność całkowicie poprawna, duże lusterka + regulacja fotela w pionie zapewniają dobrą widoczność każdemu. Trzeba jednak pamiętać, ze to dosyć duży samochód.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie spodziewałem się, że ogrzewanie zimą będzie nie najlepsze.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii