Opinia Mercedes 190 (W201) 2.5 90KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 1988r., ocena użytkownika (6b9)

Mercedes 190 (W201) 1988r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.5 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 300 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-13

liczba wyświetleń: 3664

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Skrzynia biegów, zawieszenie, skorodowanie błotników, okolic lamp, spodu drzwi.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Akumulator musi być dobry (diesel, 5 cylindrów), świece żarowe sprawne. Pamiętać o oleju w skrzyni biegów!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom, które nie mogą wydać zbyt wiele na początek, ale są wstanie ponosić pewne wydatki dodatkowe, przynajmniej na początku. Nie polecam tylko do miasta (automat sprzyja większemu spalaniu) ani \\\\\\\\\\\\"sportowcom\\\\\\\\\\\\".

Ocena ogólna

Bardzo fajne autko, jednak w tym wieku wymaga nieco wkładu finansowego. Moim zdaniem jest to i tak niewiele w porównaniu do innych, nawet dużo młodszych samochodów. Silnik jest w rewelacyjnym stanie - bez problemów z rozruchem. Podobno trwałość tego silnika to cecha charakterystyczna!

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Biorąc pod uwagę wiek auta układ jezdny oceniam jako bardzo dobry. Oczywiście pewne elementy zawieszenia (tj.: tuleje, sworznie, amortyzatory)muszą być wymienione, ale nie jest to baardzo kosztowne. Jako, że nie jest to samochód sportowy trzymanie się nawierzchni oraz twardość zawieszenia są odpowiednie, przechyły w zakrętach do zaakceptowania. Układ kierowniczy dość precyzyjny, wspomaganie wystarczające (chociaż w Fordzie Sierra kombi diesel kierownica pracuje zdecydowanie lżej). Na uwagę zasługuje mocny skręt kół co zdecydowanie ułatwia zawracanie tym niemałym samochodem.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Oceniany samochód to dosć ciężki (1,2 T) stary diesel z automatem. Mimo to jestem pozytywnie zaskoczony jego układem napędowym. Pięciocylindrowy silnik pracuje dość cicho i równo. Jak na starego diesla przyśpieszenie jest wprost rewelacyjne. Silnik - rewelacja, nawet przy mrozach odpala po dotknięciu!

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

W posiadanym przeze mnie aucie wymienione muszą jeszcze zostać amortyzatory oraz sprężyny. Jednak i w stanie obecnym jest lepiej niż w innych samochodach o podobnym wieku. Nieco bardzie zużyty jest fotel kierowcy, ale bez zdecydowanego dyskomfortu. Wyciszenie mogło by być nieco leprze, co nie zmienia faktu, że aby pokonwersować z pasażerem lub posłuchać radia nie trzeba krzyczeć ani nastawiać stereo na full.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Ilość miejsca z przodu jest wystarczająca aczkolwiek problem mogą mieć nieco wyższe osoby. Z tyłu jest nico mniej komfortowo, ale nie jest tragicznie. Jakość materiałów jest na tyle dobra, że po 20 latach jeszcze obicia foteli nie są poprzecierane (z wyjatkiem jednego miejsca na fotelu kierowcy - ale to raczej z powodu jednego z właścicieli). Ergonomicznie ja nie mam zastrzeżeń. Dostęp do bagaznika nieco za wysoko, jak dla mnie wystarczajaco duży (3 wielkie torby wchodzą swobodnie). Zabezpieczenie antykorozyjne: po 20 latach w zasadzie jeden błotnik do wymiany, obszary wokół tylnych leflektorów i doły drzwi - widać korozję - do naprawy, podobno to typowe.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Auto nagrzewa sie bardzo szybko, wentylator przy ustawieniu na 3/4 lub max. chałasuje. W praktyce jednak wystarczy nawiew na I i jest OK.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Długa maska ogranicza oczywiście widoczność, ale \\\\\\"gwiazda\\\\\\" nieco pomaga w orientacji. Do tyłu widoczność wymaga znacznego wyczucia przy cofaniu. Lusterka nie są za małe, prawe sterowane elektrycznie - duży plus!

Widoczność do przodu

5/10

Widocznośc do tyłu

3/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Wrazliwość na korozję.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik!!! Rewelacyjny stan!

Napęd

autor opinii