Opinia Mercedes Vito 2.2 90KM (turbo diesel) van 2001r., ocena użytkownika (7mb)

Mercedes Vito 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.2 90KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 237 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-03-03

liczba wyświetleń: 5303

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

stan blacharki, stan silnika i sprężarki, stan osprzetu alternator, pompa wspom,

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Traktować zgodnie ze zdrowym rozsądkiem i posiadać pewną dozę kultury mechanicznej - nie obciążać zimnego motoru, nie wprowadzać na wysokie obroty, nie wyłączać silnika od razu po forsownej lub z obciążeniem jeżdzie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

osobom przewożącym niduże i niezbyt ciężkie ładunki. Auto nie jest wyścigowe ale wystarczające do sprawnego porusznia się.

Ocena ogólna

Auto ładne, wygodne, ale z licznymi uhybieniami, podstawa to kiepska blacha, auto nie jest ocynkowane, liczne drobne awarie elektryczne, śniedzieją przewody, upalają się,

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Auto dość miękkie, prowadzi się gorzej od VW t4, ale jest bardziej komfortowy

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Sterowanie skrzynią biegów za pomocą wodzików w pancerzu lubi się przycierać, osiągi jak na auto dostawcze zupełnie wystarzczające, auto porusza się sprawnie zarówmo w mieście jak i na trasie, predkość podróżna to dla duetu ja+auto wynosi 100-110 km/h

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

jak pisałem wcześniej auto za miękkie, ma sprawne nowe amortyzatory. ZA FOTELE TYLNE OCENA ŚREDNIA - WYMUSIŁ JĄ FORMULARZ - MOJE AUTO TO BLASZAK IZOTERMA Z KLIMATYZACJĄ BEZ FOTELI Z TYŁU

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Karoseria rdzewieje są dziury perforacyjne - to ma być auto z gwiazdą na masce? boczne drzwi rozsuwane za wąskie przynajmniej o 5 - 10 cm. Sposób umieszczenia foteli - w zagłębieniu podłogi skutecznie utrudnia utzrymanie czystości w aucie.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

2/10

Wentylacja i ogrzewanie

Auto posiada dolny umieszczony centralnie pośrodku pojazdu, powietrze dmucha w kierunku tyłu kabiny, brak nawiewu ukierunkowanego na nogi. Często odczuwam dyskomfort cieplny w stopach, podniesienie temperatury nawiewu powoduje przegrzanie górnej części kabiny.Czy trudno umieścić nawiewy ukierunkowane na przestrzeń na nogi?. Po 3-5 minutowym postoju pomimo uruchomienia dobrze ciepłego silnika ogrzeanie zaczyna działać po upływie 45 - 60 sekund.

Wentylacja i ogrzewanie

3/10

Widoczność

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

blacha jest słaba, auto rdzewieje, 2001 rok jest dużo gorszym stanie niż transit 1998, nie wspominając o VW 1995, porażka dla mercedesa wstyd. Brak regulacji długości pauzy wycieraczek, słońce świeci prosto w radio, brak obiegu wewnętrznego powietrza, o filtrze antypyłkowym nie wspominając,

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Fajny silnik CDI nie jest zbyt głośny, wręcz przyjemny, dobra elastyczność i moc.

Napęd

autor opinii
Grzegorz Niesiobędzk