Opinia Renault Laguna RN 2.0 8V 115KM (benzyna) liftback 1996r., ocena użytkownika (7wg)

Renault Laguna RN 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 2.0 8V 115KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 500 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2008-03-13

liczba wyświetleń: 9673

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
11.50
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
10.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Korozja - jesli jest widoczna i nie jest jej duzo to jest OK bo mozna sie jej pozbyc ale jesli widzimy slady jakiejs naprawy to raczej sobie odpuscmy lub dobrze sprawdzmy taki samochod. Wiadomo nawet powypadkowa przeszlosc nie dyskwalifikuje samochodu jesli naprawa byla profesjonalnie przeprowadzona - partactwo moze nas wpedzic w ogromne koszta. Silnik i skrzynia biegow - to czy nie ma jakis wiekszych wyciekow czy halasow - pozatym tam powinno byc wszystko OK.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Chyba jak w kazdym innym samochodzie, gdy cos zaczyna sie dziac, np. stukac to trzeba to zdiagnozowac i usunac bo jak wiadomo od jednego psuje sie drugie - nie mozna zaniedbac auta bo bedzie awaryjne i nie tyczy sie to tylko laguny ale kazdego innego samochodu (jak dbasz tak masz). Kontrolowac co jakis czas poziom plynow (laguna ma udogodnienie w postaci elektronicznego wskaznika poziomu oleju w silniku - raczej czysto teoretycznie i warto to weryfikowac w tradycyjny sposob czyli bagnetem).

Ocena ogólna

Caloksztalt - jest wystarczajaco ze lepiej juz byc nie musi. Kto szuka statecznego auta, wygodnego to laguna jest dla niego. Bedzie tez i bezawaryjna jesli o nia tez zadba - duze znaczenie ma tez to od kogo sie kupi taki samochod bo jesli poprzedni wlasciciel o nia nie dbal to moga byc spore klopoty - plusem niech bedzie to ze budowa laguny jest bardzo prosta i wiekszosc napraw mozna robic we wlasnym zakresie.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta - jeśli wszystko w zawieszeniu bylo na czas wymienione i jest sprawne to jazda laguna to czysta przyjemnosc - jak wiekszosc "francowatych" plynie po nierownosciach. Uklad kierowniczy - jak wyzej, jesli wszystko jest OK to prowadzenie tez jest bardzo przyjemne tylko trzeba brac poprawke na to ze to jest francoz a one z zasady sa miekkie i "inaczej" sie je prowadzi niz np. auta niemieckie (z zasady twardsze). Hamulce - mam wersje bez ABS (tyl bebny) i z hamowaniem nie ma najmniejszych problemow. Parkowanie - no to juz jest raczej sprawa kierowcy - bo jak szofer pi*** to i na pustym placu nie zaparkuje - zwrotnosc OK.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Elastycznosc - w oryginale mialem 1.8 8V 95km, teraz mam w tym samym samochodzie 2.0 8V 115km (poprzedni silnik "padl z mojej winy - urwana miska olejowa i silnik zatarty) - czy to 1.8 8V czy 2.0 8V to silnik jest wystarczajacy do samochodu. Osoby ktore oczekuja od samochodu super osiagow moga sie zawiesc ale z drugiej strony czego sie spodziewac po 95 czy 115km w samochodzie tych gadarytow - alternatywa to 3.0 12V lub 24V - tam osiagi sa wystarczajace. Skrzynia biegow - no tu sie troche zawiodlem, ale jako ciekawostke napisze ze nie na samej skrzyni biegow tylko na mechanikach naprawiajacych ja. Mialem ciagly problem z mocowaniem polosi w skrzyni biegow (czesta przypadlosc laguny z rozlaczajacym sie napedem) i zaden mechanik nie potrafil mi tego dobrze naprawic do czasu kiedy zamontowali mi caly dyfer od laguny 2 - od tego czasu problem z napedem znikl. Silnik - czy to 1.8 8V czy 2.0 8V (budowa ich "prawie" identyczna a roznica to skok tloka) nie sprawiaja zadnych problemow. Jedynym minusem moze byc regulacja zaworow ktora w nich jest za pomoca plytek - troche to komplikuje regulacje ale juz zdolny laik z mala pomoca/opisem da sobie z tym rade. pozatym silnik uwazam za bardzo dobry. Przyspieszenia - nie bede wyliczal kolejno a napisze tylko ze jest wystarczajace i te silniki naprawde dobrze sobie radza - nie ma powodow do kompleksow :P - rakiety to nie sa ale i ostatnie na swiatlach nie zostana. Kto szuka czegos naprawde szybkiego niech sobie szuka czegos innego.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciazenia - jest miekko i nie kazdy to lubi ale i tez jest taka zasada ze jak ktos szuka czegos sztywniejszego to nie bedzie szukal po samochodach francuskich - dla mnie jest bardzo dobrze, lubie wygodne samochody i od laguny dostalem wlasnie to czego szukalem. Resorowanie z obciazeniem - wozilem ciezkie rzeczy laguna i tez to nie sprawia zadnych klopotow, jesli amortyzatory i tylna belka jest OK to nie bedzie tu tez zadnych problemow. Moze byc zle jesli tylna belka jest juz zuzyta (tyl nisko siedzi) to wtedy tyl moze dobijac - ale to raczej wina zaniedbania wlasciciela i oszczednosciach na naprawach bo tylna belka odpowiednio i na czas serwisowana nie bedzie sprawiac zadnych problemow - serwisowanie tylnej belki nie jest bardzo tanie ale tez i nie jest czeste wiec jedno w drugie wchodzi. Fotele przednie - bardzo wygodne mimo ze mam najubozsza wersje i jest tylko kilka podstawowych regulacji - mimo tego jest wygodnie i przytulnie, dlugie trasy nie mecza (robilem i po 800km dziennie). Fotele tylne - malo na nich jezdze ale Ci co ze mna jada nigdy nie wspominali ze bylo im zle czy niewygodnie - mysle ze sa OK. Jazda z kompletem pasazerow - to chyba zalezy raczej z kim sie jedzie :P - nie ma najmniejszych problemow, podobnie jak z jazda z obciazeniem - jesli zawias jest OK to i jazda jest super. Wyciszenie - tu moge napisac ze moglo by byc lepsze. Nie jest bardzo glosno ale powyzej 100km/h slychac wyraznie prace silnika (raczej przez "zle" lub niefortunne zestopniowanie skrzynki biegow bo juz przy 100km/h jest okolo 3000obr/min i przez to silnik "wyje" - choc to tez uzaleznione jest od zastosowania podtypu skrzynki biegow bo sa wersje ktore z takim samym silnikiem maja inne obroty silnika przy takiej samej predkosci jazdy). Wiadomo ze silniki 8V sa glosniejsze niz 16V ale i jazde dluzsza z silnikiem 8V tez daje sie wytrzymac = alternatywa jest dodatkowe wycisenie kabiny we wlasnym zakresie, ja tak zrobilem z mysla o CA i zrobilo sie naprawde ciszej (szkoda ze fabryka od razu o tym nie pomyslala).

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzen z przodu - duzo miejsca :) - porownujac z oplem vectra b jest wiecej miejsca w lagunie. Ogolnie miejsca z przodu nie brakuje. Przestrzen z tylu - woze czasem osoby ponad 180cm i mowia ze jest ok - mysle ze tez jest bardzo dobrze (w kombi napewno jeszcze lepiej). Wygoda obslugi - jak juz pisalem wyzej mam najubozsza wersje czyli zadnych bajerow a to co jest to mam wszystko pod reka. Niczego nie trzeba szukac i wszystko jest tam gdzie byc powinno. Bagaznik - jest wystarczajacy a jedna wada jest to ze ma dosc wysoki prog zaladunku. Jakosc materialow i wykonczenia - dla mnie wypada swietnie, porownujac z oplem vectra b czy z bmw e36 jest poprostu w lagunie rewelacyjnie. Ludzie mowia ze jakosc jest kiepska i szybko sie wnetrze niszczy - moja ma ponad 500tys/km przebiegu i w srodku wyglada OK - jedynie po kierownicy widac juz znaczne zuzycie ale fotele, deska rozdzielcza wygladaja ciagle bardzo ladnie. Mozliwosc aranzacji - bardzo dobra - na duzy plus zasluguje mozliwosc zasloniecia radia oryginalna klapka (mozna tam tez i skryc CB radio). Karoseria - wyglad OK wciaz moze sie podobac (jeszcze bardziej wersja po lifcie w 98r), korozia - jesli nie byla spaprana po naprawach przez pseudo blacharzy to bedzie w stanie idealnym bez oznak rdzy.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie - he he no tu zdania sa podzielone. W mojej przy -10C moge bez wiekszych problemow jezdzic w koszulce ale zeby tak bylo musialem wyczyscic nagrzewnice bo wczesniej bylo niezbyt ciekawie (caly opis mozecie znalesc na stronie klubu renaultlaguna.pl ). Chlodzenia u mnie brak bo nie mam klimy :(.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widocznosc do przodu - bardzo dobra. Widocznosc do tylu - wystarczajaca. Widocznosc w lusterkach - znow sie odwolam z porownaniem do opla vectry b = w lagunie rewelacyjna w vectrze tragiczna - powod to wielkosc luster.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

No mialem kilka nieciekawych sytuacji nie z samym napedem ale z jego przeniesieniem na kola - wypadajaca polos z dyferencjalu - zuzyty, wytarty zeger i frez w ktorym sie on znajduje i przez to rozlaczal sie naped. Lekarstwem na to bylo zamontowanie calego dyferencjalu od laguny drugiej generacji po 2001r - od tego czasu problem znikl a powtarzal sie on praktycznie co rok. Nie byla to tez i wina samej skrzyni ale raczej mechanikow ktorzy chcieli to za wszelka cene naprawic a tak naprawde nie mieli o tym pojecia. Jeden kupil i zamontowal mi nowy pierscien zegera (koszt w serwisie ok. 50zl) ale i tak po kilku dniach wyskoczyl - mechanik nie chcial sie poddac wiec go zaspawal i myslal ze bedzie OK - niestety grubo sie pomylil bo pierscien pekl i uszkodzil obudowe skrzyni biegow. Chlopina oddal pieniadze za naprawe i najadl sie wstydu = mimo ze chcial dobrze nie powinien sie brac za cos o czym nie ma pojecia. W koncu trafilem na zaklad naprawiajacy skrzyniebiegow w warszawie i od tamtego czasu gdy mi ja naprawili problem nie wystepuje - jesli trafi sie ktos zainteresowany tym tematem to zapraszam na strone i forum Klubu Renault Laguny pod adresem renaultlaguna.pl - mam nadzieje ze nikomu to nie przeszkadza ze podaje adres ale robie to bo moze komus naprawde sie to przyda.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

No i to pewnie bedzie zaskoczenie dla wielu przeciwnikow samochodu renault laguna jak i innych francuskich pojazdow. Mam porownanie laguny z takimi samochodami jak opel omega B 2.2 DTI po lifcie (blednie zwana omega C), oplem vectra b 1.6 16V, saab 9000 2.0 16V z 90r, sierra 2.0 ohc, toyota carina e 2.0 16V 93r, bmw e36 bo tymi samochodami jezdze bardzo czesto i z nimi moge porownywac lagune - wypada laguna conajmniej rewelacyjnie - zadnych powazniejszych usterek - oczywiscie dbam o samochod jak i wlasciciele pozostalych samochodow ktore wymienilem i najwieksze problemy z tych znanych mi samochodow maja opel wectra (problemy z silnikiem i zawieszeniem) i opel omega B (inaczej zwany C) - problemy z silnikiem (problem z odpaleniem jak i ciagle zapalajaca sie kontrolka silnika w czasie naglego spadku mocy). W toyocie problemy ze skrzynka biegow i elektryka, ford - o nim sie nawet nie bede wypowiadal bo to chyba juz wiek robi z niego wraka.\\r\\nLagune moge w porownaniu do tych samochodow okreslic jako samochod bezawaryjny i nie sprawiajacy problemow.

Niezawodność

autor opinii