Opinia Nissan X-Trail 2.0 150KM (turbo diesel) terenowy 2007r., ocena użytkownika (7dr)

Nissan X-Trail 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 150KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 1 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-27

liczba wyświetleń: 7229

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
10.10
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
9.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stan silnika. Wydaje się być awaryjny.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na zawieszenie. Sprawia wrażenie nietrwałego.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Właścicielowi domku na wsi nie skłonnemu do ryzyka (silnik Renault), który przedkłada właściwości jezdne ponad inne.

Ocena ogólna

Wspaniale prowadzące się autko, z jednym z najskuteczniejszych napędów w klasie tańszych SUV. Niestety bardzo niska jakość użytych materiałów, zbyt silne wspomaganie, zbyt miękkie zawieszenie i co za tym idzie duże przechyły psują całokształt.

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Świetne, niemal wzorowe prowadzenie. Gdyby nie duże przechyły byłby ideał. Zawieszenie nieco zbyt miękkie jak na takie auto. Słychać stuki na nierównościach mimo, że samochód jest nowy. Układ kierowniczy ma zbyt silne wspomaganie. Jest niezbyt precyzyjny.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Stosunkowo cichy, elastyczny silnik. Precyzyjna skrzynia biegów. Nieprzyjemny klekot słychać tylko przy uruchamianiu i podczas dużego obciążenia. Bardzo przyzwoite osiągi. Jeśli ktoś lubi Diesle, będzie zadowolony.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Zawieszenie nieco za miękkie. Hałasuje na nierównościach. Wnętrze dobrze wyciszone. Fotele przednie mimo wyprofilowanie, nie maja w ogóle trzymania bocznego ponieważ oparcia są za szerokie (mam 190cm. wzrostu). Tylko bardzo otyła osoba byłaby w stanie wypełnić oparcie. Siedzisko za krótkie. Regulacje w niewłaściwym zakresie. Tylko przy maksymalnym wybrzuszeniu oparcia jest podparty minimalnie odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Przy innych ustawieniach wpada się zgarbionym wgłąb fotela. Z tyłu nieco za ciasno. Fotele słabo wyprofilowane, wszystkie za miękkie.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

4/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu sporo miejsca. Z tyłu już nie tak dobrze. Kilka schowków fajnie wyglądających w folderze ale niezbyt użytecznych w praktyce. Wnętrze mimo małej ilości miejsca na nogi pasażerów sprawia wrażenie obszernego. Bardzo niska jakość materiałów i tkanin użytych do wykończenia. Nowe wyglądają gorzej niż w niektórych autach japońskiej konkurencji z 300tys. przebiegami. Technologia wykonania karoserii stoi na niskim poziomie. Widać jakieś niezbyt równe spawy i łączenia na krawędziach. Niezłe możliwości aranżacji bagażnika (półki, schowki, szuflada). Niezbyt trafne rozmieszczenie przełączników. Szczególnie na kierownicy.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez uwag. Jest w porządku. Pasażerowie tylnej kanapy mają swój oddzielny nawiew, co nie jest standardem w tej klasie.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Dobra widoczność. Tylko do tyłu jest nie najlepiej z powodu bardzo szerokich słupków tylnych.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Niska jakość użytych materiałów, tworzyw, tkanin. Technologia wykonania nadwozia. Potencjalnie delikatne zawieszenie.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Świetna neutralność nawet z napędem w trybie auto. Przy ostrym potraktowaniu pojawia się nawet lekka i łatwa do opanowania nadsterowność. Układ jezdny zapewnia duże bezpieczeństwo prowadzenia laikowi i daje sporo frajdy z jazdy doświadczonemu kierowcy.

Układ jezdny

autor opinii
Sebastian