Opinia Toyota Corolla Terra 2.0 74KM (olej napędowy) kombi 1999r., ocena użytkownika (8r9)

Toyota Corolla Terra 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 74KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 170 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-04-16

liczba wyświetleń: 5422

Spalanie

Nie jeżdżę zbyt ekonomicznie i głównie po mieście. W zimę z kompletem osób i maksymalnym bagażem oraz z "trumną" na dachu załadawoną po brzegi nartami i plecakami spaliła 10l/100km na trasie z Warszawy do Szczyrku w ciągu 4 godzin.
diesel
gaz
Miasto
7.10
-.--
Trasa
6.40
-.--
Cykl mieszany
6.90
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto potrezbuje auto poniżej 20 tys. PLN.

Ocena ogólna

Polecam, wygodna, pokowana, bezpieczna, idealna w trase, dla użytko solo i z małą rodzinką.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Prowadzi sie rewelacyjnie, jedyny mankament to to że jest długa wąska i lekka i przy dużej prędkości należy uważać na łukach. Hamulce nie raz uratowały mnie z opresji. Bardzo zgrabna do parkowania, mimo że kombi mieści się łatwo wszędzie.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik bez najmniejszych zastrzeżeń, doskonale współpracuje ze skrzynią, natomiast w skrzyni biegów po dłuższym czasie użytkowania (kilka lat) niestety czasem ciężko wchodzi 1-ka i 2ka. Przyspieszenie trochę przymulone ale nie ma ci się dziwić - silnik bez turbiny.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie mięciutkie i nie bardzo niskie, (ja dodatkowo rozciągnęłam tylnie sprężyny żeby ją jeszcze podnieść - straciła na wyglądzie ale za to mogę śmiało mknąć po polnych i leśnych drogach) nieraz wykorzystywałam ją do jazdy w ciężkim terenie, jest lekka i daje radę przejechać po błocie czy piachu. Fotele bardzo wygodne. jazda komfortowa, siedzi się dość nisko , można prawie leżeć. Jazda z kompletem pasażerów do zniesienia - słabsze przyspieszenie i należy uważać na nierównościach i dziurach. Od 120 km/h silnik zaczyna trochę za bardzo jak na mój gust hałasować.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Z tyłu jest wygodnie aczkolwiek miejsca nie jest dużo. Bagażnik bardzo pojemny mimo małego rozmiaru auta jak na kombi. W karoserii denerwuje mnie ten cały plastik, ale teraz wszędzie go niestety montują.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo szybko sie nagrzewa. Minusem jest że często zatykają się przewody wentylacyjne głownie pasażera i trochę trudno jest się do nich dobrać żeby oczyścić.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Bardzo dobra.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Bez zastrzeżeń. Nie wiele tu elektroniki co uważam za duży plus!

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Naprawy w zależności czy robię je w serwisie czy u sprawdzonego mechanika są relatywnie wysokie lub niskie. Niektóre części jakościowo nie są gorsze od oryginałów i nie ma koniecznośći zakupu ich w toyocie, gdzie jest bardzo drogo. W Inter Carsie lub Japan Carsie większość częsci kosztuje do 50% mniej.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Brak klimatyzacji latem może byc uciążliwy.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii
Patrycja Ignaczak