Opinia Volkswagen Transporter T3 1.6 CS 55KM (olej napędowy) bus 1983r., ocena użytkownika (8ma)

Volkswagen Transporter T3 1983r. - opinia użytkownika

nadwozie: bus

silnik: 1.6 CS 55KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 170 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2008-04-10

liczba wyświetleń: 4869

Spalanie

przy maksymalnej szybkosci do 90km/h, powyzej spalanie wzrasta o ok. 2l/100km
diesel
gaz
Miasto
7.20
-.--
Trasa
5.40
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na ogolny stan techniczny - zdarzaja sie naprawde zadbane egzemplarze, moze mi sie poszczescilo... lepiej dolozyc 2000zl i kupic zadbane niz od handlarza z ryneczku (bez urazy)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Polecam opony zimowe na sliska nawierzchnie lub dociazenie tylu aby zwiekszyc przyczepnosc... sprawdzac stan plynow i jezdzic... olej wymieniam co 6000km, wszystkie filtry co 12000km

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom potrzebujacym auta do przewozu wiekszej ilosci osob oraz duzego bagazu lub towaru niewielkich gabarytow. Maksymalnie wlozylem do srodka 2 tony...\\r\\nMlodym ludziom szukajacym juz prawie kultowego auta do podrozowania/camperowania

Ocena ogólna

Transity i T4 to "zgnilki" w porownaniu z blacha transporterow do 91roku. Naprawde ekonomiczne auto, ktorym zjezdzilem pol Europy i nigdy mnie (odpukac) nie zawiodlo. Uzytkowalem Transita 2,5D, i T4 1,9, sytuacja finansowa 6 lat temu zmusila mnie do zmiany busa a teraz nie chce myslec o rozstaniu sie z nim. Polecam zmiane foteli na wygodniejsze i zamontowanie wiekszych lusterek (np. od modelu LT)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Uklad kierowniczy BEZ wspomagania dziala lzej niz w niejednym aucie osobowym. Niestety trzeba sie przyzwyczaic do stosunkowo niewielkich lusterek

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

6/10

Napęd

W moim egzemplarzu zamontowalem silnik 1,9 D Golfa III - w zasadzie bez zadnych przerobek - elastycznosc niesamowita

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Auto przy obciazeniu 1,5t wykazuje sklonnosc do "plywania" Fotele przednie od wersji Caravelle z podlokietnikami po dwoch stronach w pelni regulowane.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

3/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

2/10

Nadwozie i wnętrze

Mankamentem jest podwyzszenie - komora silnika umieszczona z tylu ograniczajaca zaladunek przez tylna klape

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

Swietne i szybkie ogrzewanie z przodu, gorzej wyglada sytuacja z pasazerami

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Zbyt male lusterka, do precyzyjnego cofania trzeba zmieniac ich polozenie

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

3/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Wymiany wylacznie eksploatacyjne, dlatego uwazam auto za bezawaryjne. Chlodnice przedziurawilem przypadkiem jezdzac bez przedniej trapy

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Niestety, wspomniane lusterka, oraz halas we wnetrzu - musialem dodatkowo wygluszyc tylna czesc pojazdu

Widoczność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Decydujac sie na zakup leciwego auta nie spodziewalem sie takiej wszechstronnosci i niezawodnosci. Ogolnie pozytywne wrazenie...

Niezawodność

autor opinii