Opinia Ford Escort VI 1.4 8V 71KM (benzyna+gaz) liftback 1994r., ocena użytkownika (8q9)

Ford Escort VI 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.4 8V 71KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 115 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2008-04-14

liczba wyświetleń: 3247

Spalanie

Jak na moc i pojemność nieekonomiczny. Moja żona ma Zeteca 1,6: mocniejszy a pali ok7 PLG. Spalanie na benzynie podałem orientacyjnie, nigdy nie litrażowałem...
benzyna
gaz
Miasto
9.00
10.00
Trasa
7.00
8.20
Cykl mieszany
8.00
9.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Wnętrze: nie wierzcie w Forda, który ma wytarte fotele i kierownice i ma 120 tys przebiegu. Taki ma wyglądać nadal prawie jak nowy. Jeśli elementy eksploatacyjne (olej pasy świece itp) są wymieniane regularnie można jeszcze pojeździć.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

nic szczególnego, podstawy: poziomy płynów, okresowa wymiana elementów eksploatacyjnych

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

temu kto potrzebuje auta pojemnego, rozsądnego w utrzymaniu, nierzucającego się w oczy. Samochód bez szpanu, dla rozsądnych.

Ocena ogólna

Rozsądne auto w dobrej cenie, dobrze wykonane wnętrze, bardzo posłuszne kierownicy na drodze. Powszechne kłopoty z korozją (mój nie ;-) )Łatwy do utrzymania w dobrej kondycji. Minus: korozja, Plus: prowadzenie Jestem bardzo zadowolony, ale kupiłem auto które przejechało 20tys i było jak nowe, ja również dbałem. Teraz ma 115 i niewiele się zmieniło ;-)

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Mam 15calowe 195/50 więc jeździ jak przyklejony. Ogólnie twardy, sztywny, ale trakcyjnie bardzo posłuszny kierownicy. Dokręcenie kierownicy do Max natychmiast owocuje dźwiękiem pompy, na LPG potrafi nawet zgasnąć. Na łukach raczej wynosi z fotela niż zejdzie z drogi ;-) największy PLUS

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silniczek 1,4 ogólnie słaby w stosunku do wagi auta. Jednak 115 tys przebiegu nie wymagały żadnych ingerencji poza pasem rozrządu, termostatem, świecami i kablami. Cichy i elastyczny dla spokojnej jazdy. Jedynka ciężko wchodzi jeśli auto się toczy. Wsteczny czasem wymaga podwójnego wysprzęglania. Pozostałe biegi bardzo precyzyjne, bez losowania.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Ogólnie twardy, sztywny, ale trakcyjnie wzorowy. Fotele płytkie, trudno ustawic dobrze zagłówek, ale kiedyś zrobiłem 3600 km w 4 dni z mniejszym zmęczeniem niż w Focusie...Cichy do 100 km/h głośny 120-150 powyżej 150 znów ciszej. Łatwy do opanowania podczas poślizgów w zimie.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

4/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Jak na w sumie niewielkie auto miejsca jest dużo. Z tyłu nawet b.dużo. Wszystko działa lekko, pożądne wykonanie regulatorów, nawiewów. Bagażnik w porównaniu np do Lanosa, Astry, Golfa, Punto OGROMNY. Mało schowków. Karoseria w moim całkowicie bez rdzy ale zawsze garażowany bezwypadkowy przebieg 115 tys orginał

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Absolutnie żadnych problemów z parowaniem, nawiew skuteczny i bardzo cichy. Ogrzewanie bardzo wydajne. Nie da się ustawić nawiewów na prawą rękę jeśli znajduje się na kierownicy. Wyjątkowe ogrzewanie na podłogę/nogi.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

SUPER: do tyłu przodu, duże lustra.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Żadnych problemów z elektryką. Elektronika głupieje przez LPG: emulator wtryskiwaczy, analizator lambda. Co pół roku wymaga resetu. Na szczęście samoadaptacja pomaga.

Elektryka

10/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Auto bardzo przewidywalne: wiadomo co wymienić, nigdy nie stanął w drodze. Naprawy niedrogie nawet w serwisie

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Spodziewałem się nieco mniejszego spalania, np 7 l/100 LPG podczas spokojnej jazdy.Jest średnio 8,5-9. Przy komplecie pasażerów słabną hamulce.\\r\\n

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Zaskakuje trakcją: nawet mocniejsze auta muszą jednak zwolnić na lukach, Essi nie zawsze i nie tyle ;-) BaAArdzo pojemny bagażnik i możliwość ładunku dużych przedmiotów. Nie wymaga uzupełniania oleju, wymiana co 12 tys półsyntetyk. Dobra jakość plastików wnętrza, odporność na wiek.

Układ jezdny

autor opinii