Opinia Alfa Romeo 145 LIMITED 500 1.6 TS 120KM (benzyna) hatchback 2000r., ocena użytkownika (8tv)

Alfa Romeo 145 LIMITED 500 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 TS 120KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 138 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-04-20

liczba wyświetleń: 5267

Spalanie

Spalanie w trasie wyssane z palca, bo \'mundrol\' który robił tą ankietę nie przewidział takiej okolicznośći, że auto można używać tylko w mieście. Podobnie oczywiście z cyklem mieszanym.
benzyna
gaz
Miasto
9.70
-.--
Trasa
6.40
-.--
Cykl mieszany
7.90
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zwracać uwagę należy na wszystko przy kupnie obojętnie jakiego samochodu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Zmieniac olej, lac olej zgodny ze specyfikacją, dbać jak o kązdy inny samochód.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdy kierowca, który lubi czerpac przyjemność z prowadzenia samochodu.\\r\\nTym samochodem naprawdę jeździ się okrężnymi drogami, by dłużej sobie pojeździć.\\r\\n

Ocena ogólna

Są i wady. Jeżeli potrzebujesz auto 4 drzwiowe, to ona ma tylko 3 drzwi :). Jak potrzebujesz wozić 7 osób - kup Renault Espace. Zalety nie uwzględnione w ankiecie - bardzo duży spadek wartości w naszym kraju - czyli kupujesz używane auto w miarę młode rocznikowo w atrakcyjnej cenie. Mityczna awaryjność działa na korzyść kupującego. Życie weryfikuje ten pogląd - te auta nie psują się bardziej niz VW,renault,peugot,ford,audi czy mercedes. Opinia awaryjnego auta powstała przy okazji silnika boxer, który wymagał od kierowcy szczególnego traktowania i przerósł Włochów jeżeli chodzi o wykonanie. Nie jest to subaru - ale i kosztuje duuużo mniej. Silnik rzędowe i widlaste sa już pozbawione podstawowych wad. Następna też będzie alfa.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Rewelacyjna trakcja. Swietnie dobrane przełożenie kierownicy. Koło kierownicy jest wręcz idealne - zarówno pod względem wielkości jak i grubości. Bardzo zwrotny pojazd. Świetnie trzyma się nawierzchni.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Fajne brzmienie. Elastyczność no i moc - 120KM do tej masy auta :)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Fotele przednie są wyjątkowo komfortowe. Auto nie jest duże, w związku z tym na tylniej kanapie spokojnie może podróżować tylko dwoje pasażerów. troje z tyły to przesada. Mówię o dorosłych osobach. Miejsca na nogi jest dość. Szerokie drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Przedni fotel pasażera z pamięcią ustawienia.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Wszystko poprawne.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

klimatronik - naprawdę jest duża różnice między samą chłodziarką a klimatyzacją automatyczną. Rewelacja zimą.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jest bardzo dobrze.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Brak uwag.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Śmiesznie niskie ceny nowych podzespołów. Praktycznie wszystko jest wymienialne z fiatami. (wspólna płyta podłogowa). Nie zmieniałe nic, ale pytałem. Przykładowo: Osłona rozrządu nowa fabryczna 16zł - zmieniłem razem z rozrządem dla kaprysu.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

bez przesady. Wiedziałem przed kupnem ile palą. Płaci się za 120KM przy pojemności 1.6

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

idealne auto do jazdy w ruchu miejskim i na autostradę.

Układ jezdny

autor opinii
Jarek