Opinia Ford Focus Trend 1.6 Zetec-SE 100KM (benzyna) hatchback 2001r., ocena użytkownika (92k)

Ford Focus Trend 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 Zetec-SE 100KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 105 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-04-28

liczba wyświetleń: 7524

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na rdzę. Niektóre egzemplarze dość szybko rdzewieją (spód drzwi, klapa bagażnika). Często korozję widać od spodu po podniesieniu auta.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nic szczególnego. Trzeba dbać jak o każde inne auto tej klasy.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Kierowcy szukający auto o wzorowej trakcji, o precyzyjnym prowadzeniu.\\r\\nCiekawe wnętrzne, które nie zestarzało się do dzisiaj (prawie 10 lat po wprowadzeniu auta na rynek) oraz ogólnie ciekawy wygląd auta.

Ocena ogólna

Gdyby nie drobne przypadłości i słaby silnik (chociaż w zupełności wystarcza on większości kierowców [100 KM, 150 Nm]) auto dostałoby 10. Zawieszenie i układ kierowniczy zasługuje na 10, komfort również. Ogólną ocenę obniża również średniej jakości elektryka i szansa na szybkie zużycie delikatnego zawieszenia i droga jego naprawa.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik ma wystarczający moment obrotowy tylko w zakresie 3000 - 5000 obrotów / minutę. Nie ma sensu kręcić go wyżej bo auto już nie jedzie. Spalanie ~8l / 100 km - akceptowalne.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Zawieszenie Bilstein + Eibach, więc nie oceniam seryjnego zawieszenia.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Nie za bardzo rozumiem kwestię aranżacji, ale kwiatków i firanek nie wożę.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

1/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Mimo, że silnik nagrzewa się szybko ciepłe powietrze dociera do nawiewu nieco później. Klimatyzacja OK.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu OK, poza parkowaniem: nie widać końca maski więc nie można ocenić odległości; trzeba parkować na wyczucie. Tył nie jest pionowy, więc też nie do końca wiadomo gdzie się kończy.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Słaba stabilizacja napięcia na wolnych obrotach, widocznie przygasające światła nawet przy minimalnym spadku obrotów poniżej nominalnych (po zdjęciu nogi z gazu obroty nieco spadają poniżej nominalnych - standard w Fordzie Focus). IMO to powoduje częste przepalanie się żarówek (średnio 1 na 2 miesiące).

Elektryka

7/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Nie przeprowadziłem żadnych napraw, brak usterek. Wymiana paska rozrządu droga, bo konieczny jest demontaż jednej z podpór silnika.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Spodziewałem się nieco niższego spalania - silnik 1.6 l nie powinien przekraczać spalania 8l / 100 km, średnio spodziewałem się 7 do 7.5 l / 100km.\\r\\nTrzeba jednak wspomnieć o tym, że 1.6 to nieco za mały silnik w takim aucie więc gaz ciśniemy bardziej niż gdyby silnik miał 1.8 l pojemności.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Świetne prowadzenie (zaznaczam, że zawieszenie w tym egzemplarzu zostało wymienione na bliższe sportowemu)

Układ jezdny

autor opinii
Michał