Opinia Nissan Qashqai 2.0 2,0 dCi 150KM (turbo diesel) brak danych 2007r., ocena użytkownika (975)

Nissan Qashqai 2007r. - opinia użytkownika

silnik: 2.0 2,0 dCi 150KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 4 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-05-05

liczba wyświetleń: 7423

Spalanie

przy spokojnej jeździe do 120 km/h, bez uzywania hamulców spalanie 5,5 jest w pełni osiagalne. 1000 km na jednym baku (63l) to żadna abstrakcja!
diesel
gaz
Miasto
7.80
-.--
Trasa
5.70
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jakość paliwa . Może sie zatkać filtr dopalania cząstek stałych w silniku . Nie nalezy szukac najtańszego oleju napedowego tylko dobrego i od czasu do czasu " dać po garach " aby sie sadza przepaliła.

Ocena ogólna

To nie jest banalne auto nie tylko w wyglądzie, choć nie może podobac sie wszystkim .Za rozsadną cenę dostajemy dosyć bogate wyposażenie.Swietnie radzi sobie na autostradzie i polnej drodze . Nie lubi osiedlowych "górek" i bardzo dziurawych niechlujnie łatanych asfaltów.Bezpieczne i bezproblemowe w prowadzeniu , niezbyt duże wiec łatwe w parkowaniu . Silnik 2,0 dCi z turbo - rewelacja!

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

prowadzi się swietnie po gładkiej nawierzchni i w terenie ,trochę gorzej po naszych wyboistych ulicach- odczuwalna twardość (szczególnie )tylnego zawieszenia .Hamulce i uklad kierowniczy bez zarzutu . Parkowanie z uwagi na małą widoczność do tyłu wymaga precyzyjnego wykorzystania lusterek bocznych.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik elastyczny , dynamiczny o wysokiej kulturze pracy . Skrzynia OK szczegolnie od 3 biegu .Od 80 w zwyż przyspiesza rewelacyjnie.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zawieszenie dosyc twarde przez co mimo dużego przeswitu nie buja w jeździe terenowej. Uwaga!szybki najazd na krótki garb poprzeczny to traumatyczne przeżycie- tylna oś "eksploduje" w górę.Siedziska z tyłu troche krótkie. Wyciszenie bardzo dobre.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu dla kierowcy i pasażera przestrzeń bez zarzutu . Troche za mało schowków np. na okulary , monety itp.Bagażnik zawsze mógłby być wiekszy ale wystarczy!Niestety tylne oparcia nie skladaja sie na płasko - spory minus!

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

nie było okazji sprawdzenia w ekstremalnych warunkach

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Tylna szyba mała ale lusterka boczne to mistrzostwo świata!

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Zbyt mały przebieg

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

dotychczas " zerowa" awaryjnośc ale przebieg zbyt mały do oceny .

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic na razie , bo wady : za mało schowków , składanie tylnej kanapy, niskie podnoszenie sie klapy bagażnika , i podskoki tylnej osi na "śpiacych policjantach" znałem z innych opinii i tylko sie potwierdziły

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Całokształt. To co miałobyc fajne, jest fajne . Konsumpcja paliwa w jeździe miejskiej w porównaniu z silnikami benzynowymi , zupełnie inna bajka!

Komfort jazdy

autor opinii
leszek