Opinia Chrysler Voyager VOYAGER 2.5 TD 116KM (olej napędowy) van 1997r., ocena użytkownika (9ma)

Chrysler Voyager VOYAGER 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.5 TD 116KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 22 100 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-05-23

liczba wyświetleń: 8068

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
8.80
-.--
Trasa
7.20
-.--
Cykl mieszany
8.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jeśli chodzi o silnik TD to trzeba sprawdzić czy ktoś tam niepowołany nie wkladał rąk i tyle. Jeśli chodzi głośno to oznacza że ktoś przegapił wszystkie bierzące przeglądy, wymiany oleju itp.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Szczególną uwagę należy zachować co do płynu w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy. Lubią przy upałach wypluć trochę przez korek. Raz w tygodniu lub co 200-300 km.sprawdzać i dolać. Litrowa butelka zawsze w samochodzie awaryjnie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

To samochód dla zrównoważonych,spokojnych ludzi.Za nerwy oraz niedbalstwo ten samochod odpłaci z nawiązką.

Ocena ogólna

Silnik jest glośny gdyż jakiś Włoch tworzył ten silnik bez wiary oraz umiejętności. Tak taki silnik wygląda od srodka. VM mogą być dobre tylko te materiały powinni robić w Japonii. Np. popychacze hydrauliczne maja zbyt mały ruch do kasowania luzów zaworowych.Wynika to także ze zlych obliczeń przy opracowaniach. Olej silnikowy musi być gęsty gdyż żywotność dżwigienek zaworowych skraca się o połowe co jest powodem glośnej pracy( dudnienie do filtra powietrza). Niepełne otwieranie zaworów to złowrogie następstwa niedbalstwa. Ratukiem jest natychmiastowa wymiana popychaczy,dżwigienek oraz lasek popychaczy jednocześnie.Koszt w granicach 2500zł. Dżwigienki zaworowe tracą panewki z powodu żadkiego oleju np.syntetyku.Można dorobić panewki do dzwigienek bo jest taniej i są trwalsze od oryginału. To podstawa gdyż silnik ten ma skomplikowany uklad smarowania. Jeśli dżwigienka zaworowa posiada luz na panewkach to z popychacze nienapełniają się wystarczająco olejem. Smarowanie popychaczy odbywa sie z góry zatem przy takim luzie brak cisnienia do lasek i dalej do popychaczy.Kiedys napiszę poradnik... To proste jest w naprawie ale nie bez doświadczenia!

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Bardzo wiele w internecie jest złych opinni na temat silników w tych samochodach. Problemem jest jednak nie silnik tego samochodu(vm) tylko nieodpowiedziani mechanicy którzy bez niezbędnej wiedzy udają że potrafią wymienić rozrząd. Po takich naprawch zazwyczaj pęka łańcuch i to koniec doświadczeń. Drobne naprawy tak ale przy silniku ASO!. Ogólnie to dobry samochód i bezawaryjny. Może należy dbać i tyle. To samochód dla tych co chodzili do szkoły i uczyli się fizyki,matematyki.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

To nie samochód wyścigowy ale jak na 116 KM to zostawia niektórych bez uszczerbku na paliwie. Jest zrywny a w trasie klasuje się w czołówce szybszych samochodów -140- 160/h. Ale bez przesady,powyżej to żyłowanie.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Silik jest bardziej słyszalny jak w innych td. Ale to włoska jednostka więc skąd w nim cisza?.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Brak rdzy co oznacza że jest to samochód który ma zastosowane materiały należytej jakości.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Układ rozrządu wraz z wymianą to ponad 2000zł.Ale 90tyś. spokoju... Ceny części takich jak klocki,oleje to filtry itp. to tak jak z innym samochodami.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii