Opinia Renault Megane 1.9 dTi 105KM (olej napędowy) kombi 1999r., ocena użytkownika (9ba)

Renault Megane 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 dTi 105KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 180 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-05-11

liczba wyświetleń: 6792

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
5.10
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na silnik disel

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ludzim którym jest potrzebny samochód do jeżdzenia bez żadnych szaleństw choć turbina ma nieobliczalne moce.

Ocena ogólna

Ogólnie jest to mój francuz i w dodatku disel i nie zamieniłbym go na żadne inne poprzednie ( 2x Seat Ibiza, Mercedes A klase,)

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Wielu użytkowników stwierdza że renault ma miękie podwozie . Niezgadzam się z ta opinia gdyż samochód nieżle się trzyma drogi i niezbyt mocno przechyla się na zakrętach. Hamulce świetne początkowo nie mogłem się do nich przyzwyczaic. Mimo że to kombi widiczność jest tobra i dobrze się kręcie kierownica.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik dTi to jest rzecz którą francuci zrobili świetnie. Mimo że silnik nie jest pierwszej nowości wyprzedzanie nie sprawia mu żednych kłopotów. Turbina załącza się po ok. 2-2,5 tys wtedy mamy spore możliwości sprwdzić gdzie jest te 105 kM. Skrzynia bezporoblemowa.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Samochód rocznik 1999 nie zauważyłem sladu rdzy. jakość materiałów śrdnia powoli zaczyna trzeszczeć tapicerka i inne elementy. Przestrzeń czuje się o wiele lepiej niż np. w Astrze I czy II.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie narzekam ale... przy zmienie na obieg wewnętrzy coś stuka jakby ktoś młotkiem walił mimo że wszystko sprawne.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Coś się załącza coś bzyczy stuka, ale samochód jeździ.

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Samochód sprowadziłem z Niemiec. Po tygodniu poszła uszczelka pod głowicą. Całkowity koszt naprawy to ok. 1000zł u znajomego. Bardzo ciężki temat naprawy silnika u francuza. Nieraz sam naprawiałem swoje samochodu ale w tym samochodzie żeby cokolwiek zdemotować w silniku trzeba mieć rączki dziecka żeby je tam wcisnąć. Jakby poszła głowica to dla informacji kosztuje 1500 zł. Ale ogólnie w silnikach dTi nie puszczają uszczelki czy głowice trzeba mocna dawać po garach żeby rozwalić ten motor.

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie

autor opinii