Opinia Peugeot 405 GRDturbo 1.8 TD 90KM (turbo diesel) sedan (limuzyna) 1992r., ocena użytkownika (9p9)

Peugeot 405 GRDturbo 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.8 TD 90KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-05-25

liczba wyświetleń: 3337

Spalanie

Pod tym względem rewelacja. A takiej lekkiej nogi nie mam.
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stan tylnego zawieszenia. Popatrzec czy koła nie są rozjechane na boki, przejchać się po dziurach czy nic nie skrzypi w tylnym zawieszeniu.Inaczej trzeba się liczyć z kosztami dodatkowaymi okoła 1000zł.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla młodej osoby, która nie dysponuje dużą ilością gotówki, sporo jeżdzi, ceni komfort i najważniejsze posiada zdolności majsterkowania.

Ocena ogólna

Wada tego auta jest nie do końća przemyślane tylne zawieszenie, które po około 200000 przebiegu nadaje się do regenaracji. Syf po czasie dostaje się do łożysk na wachaczach-ulegają ona zniszczeniu uszkadzajac jego bierznie. Wymiana czopów juz nie jest taka łatwa a do tego kosztowna

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Zawieszenie miękkie,ale za to bardzo komfortowe. Polecam na dalekie trasy. jednak mimo miekkości zawieszenia auto pewnie sie prowadzi

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

bardzo cenie te jednostki napędowe. Wysoka kultura pracy, trwałość i oszczęność. To chyba jeden z najlepszych diesli tamtych lat. 12,5s do setki po przebeigu 200000. czyli katalogowo się zgadza. Jest wyczuwalna turbo dziura, powyżej 2200 obrotów dostaje kopa

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Ciuchutki diesel, tym bardziej we wnętrzu. Po prostu nie słychac że to diesel:). Auto lubi dobijjać na dziurach jeżeli jest obciążone

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie - świetna konserwacja o rdze nie można się martwić po prostu jej nie ma. Wnętrze ma swój klimat mi osbiście się bardzo podoba. Czytelne i dokładne zegary

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Według mnie jest bardzo dobrze. Ciekawie rozwiążany jest nawiew na boczne szyby.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jeżel jest tylny spojler to parkowanie do tyłu jest bardzo ułatwione. reszta bardzo dobrze

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Zamki lubią szwankować centralka również. reszta ok może dlatego że to diesel jest nieco uboższy w okablowanie.

Elektryka

6/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Auto posiada wysokiej jakości osprżęt, psują sie drobiazki(zamki, wężyki, kabelki, nieszczelności itp.)-francuskie rozwiazania, najważniejsze że brak jest poważnych problemów

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Tylne zawieszenie. Głównie ze względu an utrudnioną naprawe

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

silnik, komfort podróżowania, nadwozie

Komfort jazdy

autor opinii
Łukasz