Opinia Mazda 626 GE 1.8 90KM (benzyna) liftback 1995r., ocena użytkownika (9vv)

Mazda 626 GE 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.8 90KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 185 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-06-08

liczba wyświetleń: 7335

Spalanie

Spalanie zaskoczyło mnie pozytywnie:D studencki budżet jest jednak ograniczony:P autko jak na swoje gabaryty i masę pali niewiele mimo, że jeżdżę dość szybko i autko musi się rzeczywiście napracować. Jeśli nastawimy się na oszczędną dynamiczną jazdę to pali zdecydowanie mniej. Nie raz wracało się do domu na oparach i 100km zawsze pokonywała Mazda nie domagając się dodatkowych dawek pożywienia:D Z najodważniejszych wyliczeń wynika 5.5litra na 100:D!! Autko doskonałe na trasę troszkę może naśladować smoka w mieście:D
benzyna
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
6.80
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zdecydowanie unikać egzemplarzy, które uczestniczyły w przeszłości w większych kraksach. 626 ma bardzo \\"zbitą\\" konstrukcję co mimo naprawy może negatywnie wpływać na zachowanie się autka. Duży przebieg nie stanowi raczej problemy dla silnika. Zwracać uwagę na szczeliny między częściami karoserii oraz korozję gdyż szkoda kasy na zapuszczone egzemplarze podczas gdy mamy do dyspozycji Mazdy w świetnym stanie za niewiele większe pieniądze.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Po prostu od czasu do czasu zatankować i cieszyć się z jazdy!!!!

Ocena ogólna

Mazda 626 to moje pierwsze autko zakupione jeszcze zanim zdałem egzamin na prawo jazdy. Sprowadzone zostało z Niemiec, jestem jego trzecim właścicielem. Ostatni serwis autko przeszło w 1997roku i od tamtej pory praktycznie nic nie było wymieniane. Poprzedni właściciel używał autka jako transportówki na budowę:P, autkiem jeździły też dzieci lubiące kredki i flamastry:P. Posprzątanie autka zajęło mi cały dzień ale było warto!! Przed zakupem spotkałem się z nieprzychylnymi opiniami na temat Mazdy i fakt... nie była wówczas jeszcze tak znana w PL. Teraz jestem przekonany, ze wybór był słuszny i autko zostanie u mnie chyba dopóki nie wyzionie ducha:D a następne autko??!! Obowiązkowo także MAZDA!!

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Autko naprawdę nieźle trzyma się drogi jedynie przy większej prędkości wydaje się być niestabilne na nierównościach ale przy spokojnej jeździe doskonale radzi sobie na naszych polskich póki co jeszcze dziurawych:P drogach. Na zakrętach autko daje sporo radości jego kierowcy mimo, że czasami dość pokaźne nadwozie lubi się dość znacznie przechylać jednak mimo wszystko autko trzyma się drogi i dzielnie pokonuje zakręty. Jeśli chodzi o trwałość elementów układu jezdnego to chyba nie trzeba dużo mówić--> Mazda = doskonała jakość i trwałość do tej pory wymiana drążków stabilizatora, a autko nie miało łatwo u poprzedniego właściciela.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Niestety silnik 1.8 o mocy 90KM okazuje się troszkę zbyt słaby, autko waży jednak swoje 1180kg i niestety nie czuć w nim jeszcze tego zoom-zoom:P szczególnie denerwuje mnie to przy wyprzedzaniu na wąskich drogach ale redukcja biegu i gaz do dechy oczywiście rozwiązuje problem. Praca silnika to poezja nie słychać go w ogóle (przez co podczas jazdy ze słuszną prędkością słychać, że krzywy mam jeden z alusków:PP)czasami zdarza mi się odpalać już odpalony silniki:D Autko ma tendencje do lekkiego wycia na pierwszym biegu dopominając się przerzucenia na wyzszy. Skrzynia biegów to perfekcja /doskonale zestrojona z silnikiem i sprawia sporo zabawy mieszanie biegami w miejskim ruchu:D. Autko aż prosi się, żeby nim jeździć i jeździć ... i jeździć:D.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Jeśli chodzi o wyciszenie to dodatkowo jeszcze bym dodał +!! zarówno kierowca jak i pasażerowie mają w Maździe 626 doskonałe warunki. Tylna kanapa wygodna, wyprofilowana dość oryginalnie i ciekawie. Kompletną bzdurą jest stwierdzenie, że brakuje miejsca nad głowami/ jestem dość wysoki i zdarzało mi się jeździć także z tyłu i dementuje. Problemem może być czasami brak miejsca na nogi jeśli kierowca lubi odsunąc fotel. Przyczyna- twarde tylne obicie foteli przednich. Jeśli chodzi o fotele z przodu to są bardzo wygodne! Co istotne siedzisko jest długie (a nie tak jak w nowych japońcach krótkie, szyte na miarę niskich obywateli Japonii:P). Autko w wersji Cronos było sprzedawane także w USA więc można być pewnym wygodnego wnętrza także w autkach w wersjach europejskich. Trwałość materiałów wyjątkowo dobra. Plastiki mięciutkie i przyjemne, nic nie skrzypi, nie puka. Tapicerki OK chociaż gąbki fotela kierowcy wysiedziane po 185tys km. Autko przeszło próbę dzieci z kredkami i flamastrami oraz pomagało poprzednikowi w budowie domu:P a mimo to po drobnej interwencji odkurzacza, szmatki i Plaka wygląda doskonale. Na wszechobecną szarość polecam lakierowanie centralnej konsoli ja mam srebrny, do tego niebieskie zegary w technologii indiglo i niebieskie podświetlenie wnętrze...efekt niesamowity --> rodzinny liftback zyskał sportową duszę:D

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Ilość miejsca zreferowana wyżej:P podobnie jak jakość wykonania. Jeśli chodzi o schowki to norma jak w każdej osobówce. Schowki wystarczające/ nic nie musi walać się po kokpicie i podłodze:P. Ergonomia jak to zazwyczaj bywa w autach japońskich idealna, wszystko łatwe, nawet dziecko radzi sobie z obsługą:D. Pierwotnie dość monotonne podświetlenie ale zegary i tak czytelne i doskonale widoczne. Jeśli chodzi o bagażnik to jest oooogromny! słabo podświetlony wymagał interwencji neonków, wcześniej nie otwierałem bez latarki:P Mankamentem okazała się bardzo ciężka klapa tylna, która wraz z czasem pokonała podnośniki i póki co jeżdżę z kijem od szczotki:P akurat ta część dość droga. Tylne siedzenia dzielone i dość łatwe do złożenia ale i tak nie jest to autko do transportu mebli:P nisko poprowadzona linia dachu zablokuje wszelkie próby wciśnięcia do Mazdy większych gabarytowo przedmiotów. Typowa jest w 626 słaba ochrona przed korozją. Podwozie dość znacznie skorodowane wymagało konserwacji. Teraz wygląda jak w nówce:D. Blachy ocynkowane wytrzymują próbę czasu ale po 13 latach pojawiło się ognisko korozji na tylnym nadkolu lewej strony. Lakier wygląda mimo 13 lat świetnie. Mam mazdowski luna green, lakier bardzo trwały dzielnie znosi trudy bytowania pod chmurką.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie mam zastrzeżeń praktycznie żadnych. Może czasami zbytnio parują szyby i w solidne mrozy na szybach długo utrzymuje się śnieg. aaa... niestety przy włączeniu nawiewów na max. Maździa zawsze obsypuje mnie dawką suchych listków, płatków i innych odłamków;(.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Niektórym może przeszkadzać tylna płetwa, która uparcie tkwi w obrazie tylnego lusterka:P. Do przodu widoczność bardzo dobra, do tyłu dobra, lusterka spełniają swoje zadanie celująco. Gabaryty autka czasami utrudniają parkowanie na zatłoczonych parkingach. Cofanie... cofasz dopóki nie czujesz oporu:D:P ale tak na serio polecam czujniki cofania:D ułatwiają życie kerowcy

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Wszystko OK, zwarcia nie było jeszcze żadnego, autko zawsze spisuje się na medal. Jeśli chodzi o elektronikę to moja Maździa dostała w fabryce bardzo szeroki pakiet elektroniki:D Wszystko spisuje się na medal i pozostaje ciągle posłuszne właścicielowi (nie licząc tylnej szyby, która jakoś nie reaguje czasami na usilne próby jej otworzenia).

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Pojęcie awaryjności w przypadku mojej Maździ nie istnieje! Jeśli już trzeba wymienić jakąś część, która i tak zużyła się po tylu latach to nie kosztuje ona dużo i mamy do wyboru szeroką gamę zamienników. Części 626 dzieli z innymi modelami Mazdy i Fordem Probe więc z ich znalezieniem nie ma też problemu (allegro okazuje się wielkim supermarketem:P)

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
KaKo