Opinia Ford Windstar 3.8 V6 210KM (benzyna+gaz) van 1998r., ocena użytkownika (9yc)

Ford Windstar 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 3.8 V6 210KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 171 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-06-04

liczba wyświetleń: 5588

Spalanie

W trasie jest ekonomiczny i jadą z tempomatem np. do 120km/h spali ok. 12 litrów gazu. A w mieście to nie da się ocenić. W moim mieście są takie korki , że więcej się stoi niż jeździ więc co obliczać ? Chyba trzeba liczyć ile auto zużywa gazu na godziną a nie na kilometry... W trasie ekonomiczny a w mieście trochę gorzej. Ale za to jest komfort i można spokojnie stojąc w korku posłuchać muzyki. A audio jest niezłe. Spalanie benzyny podałem orientacyjnie gdyż jeżdżę na gazie. Nie sprawdzałem ile pali benzyny.
benzyna
gaz
Miasto
15.00
22.00
Trasa
10.70
14.50
Cykl mieszany
12.90
16.40

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Czy było fachowo obsługiwane, czy są zalecane oleje. Kto je serwisował.Czy skrzynia biegów jest sprawna. Czy nie jest uszkodzona chłodnica.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Kontrolować temperaturę silnika. Potrafi się uszkodzić sterowanie wentylatorów chłodnicy i można przegrzać silnik.

Ocena ogólna

Mankamenty typu awarie elektryki, delkatna skrzynia biegów kasuje wygoda jazdy i ładna linia nadwozia. Auto rodzinne i wspaniałe na długie trasy. Miałem z nim trochę kłopotów ale jednak pomimo to wystawiam opinię pozytywną.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto bardzo komfortowe, po drodze nie jedzie ale płynie. Mam 4 fotele kapitańskie z podłokietnikami i kanapę z tyłu. Nawet po 1000km jazdy nie czuć zmęczenia. Trzeba tylko co jakiś czas podjechać do mechanika na przegląd i wymianę płynów.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Auto ma ponad 200KM mocy ale nie jest to model sportowy i lepiej nie przeciążać skrzyni biegów. Przyśpieszenie jest bardzo dobre ale można łatwo uszkodzić skrzynię biegów więc odradzam jazdę sportową. Przy szybkości np. 120km/h silnik tylko mruczy na 1800 obrotów. Moc i pojemność silnka robią swoje.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Auto bardzo dobrze tłumi wszelkie nierówności drogi. Praktycznie płynie a nie jedzie.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Łatwość wyjęcia foteli i kanapy umożliwia szybką aranżację wnętrza. Ale fotele są dosyć cieżkie i trzeba trochę siły aby je wyjąć z auta. Karoseria w moim 10 letnim aucie już trochę rdzewieje przy tylnych błotnikach. Są to małe bąble na pod farbą ale są niepokojące... Z tyłu nie ma fabrycznych osłon nadkola i to chyba dlatego.Bagażnik przy 7 osobach trochę za mały. Ale to i tak olbrzymie auto.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Osobna regulacja nawiewu do tyłu i przodu. Nawiew i klimatyzacja również w podsufitce (trzy wyloty - regulowane) i na poziomie podłogi. Dodatkowe odchylane elektrycznie okna tylne przydają się do zwiększenia przepływu powietrza. Pasażerowie w środkowym rzędzie nie maja możliwości otworzenia szyb ale mają gałkę do regulacji szybkości nawiewu.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Jak dla mnie to widoczność jest przyzwoita.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

W nowym aucie pewnie nie ma z tym problemów ale w starszym to zdarza się , że trzeba poprawić styki na połączeniach. Auto ma rozbudowany układ sterowania i czasami coś nie kontaktuje i trzeba poprawić styki. Mogło by być lepiej.

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Koszt naprawy skrzyni biegów jest wysoki i oby sie nie psuła. Pozostałe podzespoły i części są chyba tańsze niż do Fordów europejskich. Często uszkadza się uszczelka pod głowicą. Amortyzatory i zawieszenie wybija się na wertepach ale wymiana nie jest droga.

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii