Opinia Peugeot 406 1.8 SR 96KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1998r., ocena użytkownika (ab6)

Peugeot 406 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.8 SR 96KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 173 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 10 lat

data oceny: 2008-07-02

liczba wyświetleń: 3894

Spalanie

spalanie średnie w cyklu mieszanym ma udokumentowane w całym okresie 10-letniej eksploatacji. Ponieważ w aucie nie było komputera, liczyłem na podstawie liczby przejechanych km i ilości paliwa wlanego do zbiornika (zawsze tankowałem do pełna). Na tej podstawie liczyłem środnie roczne zużycie paliwa. Oczywiście jeżdżę dość spokojnie ale w granicach przyzwoitości.
benzyna
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.20
-.--
Cykl mieszany
6.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Odradzałbym kupowanie auta powypadkowego, lub przywiezionego z zagranicy. Jeśli kupiony w Polsce to zwrócic uwagę czy było serwisowane (książka serwisowa). Naprawdę warto poszukać takiego auta.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

praktycznie to tylko na wskaźniki na desce rozdzielczej. Pomiędzy przeglądami serwisowymi, nie uzupełniałem oleju, płynu chłodniczego, ani nawet płynu do spryskiwania szyb. Oczywiście co jakiś czas trzeba te rzeczy sprawdzić.

Ocena ogólna

mój samochód spisywał się bardzo dobrze i jestem zadowolony z jego zakupu. Szczególnie z tego że kupiłem go w salonie w Polsce jako samochód nowy. Jedyną rzeczą do jakiej mógłym mieć zastrzeżenia, to układ wydechowy, który wymieniałem dwa razy w ciągu 10 lat. Być może to wina złej jakości paliwa w naszych stacjach benzynowych. Ocenę pozostawiam fachowcom.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

auto trzyma się nawierzchni, nie ma przechyłu na zakrętach, zawieszenie jest bez zarzutu. Moc wspomagania układu kierowniczego: podczas jazdy bez zarzutu, natomiast trochę słaba podczas parkowania.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

jak na silnik 96 KM jest ok. Nie wymaga częstych redukcji biegów. Przyśpiesza doskonale na wszystkich biegach. Po 10 latach eksploatacji nie ma wycieków ani ubytku oleju, czy płynu chłodniczego. Auto przez cały czas eksploatacji jest serwisowane co 15 tys. km (olej półsyntetyczny)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

komfort jazdy zupełnie przyzwoity. Praca silnika mogłaby być jeszcze bardziej wyciszona np. poprzez założenie osłony na pokrywie silnika, ale i tak jest nieźle.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

na uwagę zasługuje przestronność wnętrza i dobra jakość wykończenia materiałowego. Zaróno długie jak i krókie trasy pokonuje się z przyjemnością. Śladów rdzy po 10 latach eksploatacji w różnych warunkach - nie zaobserwowałem.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

mimo braku klimatyzacji w moim aucie, warunki do jazdy są przyzwoite. Wentylacja jest rozwiązana bardzo dobrze, a ogrzewanie działa bez zarzutu. Być może biały kolor nadwozia pomaga utrzymać odpowiednią temperaturę latem, ale dużym plusem jest odpowiednio dobrana wentylacja wnętrza.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

bez problemów w czasie jazdy, na parkingach, wjazdach do garażu i bramach. Lusterka boczne bez "martwego pola" wyposażone fabrycznie.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

w 8 roku eksploatacji wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku przestał wskazywać rzeczywisty poziom, a w 9 roku eksploatacji nastąpiła awaria czujnika podciśnienia w przwodzie ssącym, powodująca przerywaną pracę silnika. Po wizycie w serwisie i wymianie czujnika, silnik pracuje bez zarzutu.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

koszty przeglądów serwisowych są na tyle atrakcyjne, że nie warto jeździć do przypadkowego mechanika. Podobnie jest z kosztami napraw. Koszty przeglądów i napraw są w każdym serwisie Peugeot jednakowe.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

pozytywnych ceh jest znacznie więcej. Najbardziej trafne jest hasło reklamowe tej marki "zaprojektowany by cieszyć".

Komfort jazdy

autor opinii