Opinia Volvo S40 T4 1.9 Turbo Benzyna + Chip 220KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1997r., ocena użytkownika (abc)

Volvo S40 T4 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.9 Turbo Benzyna + Chip 220KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 217 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2008-07-02

liczba wyświetleń: 5800

Spalanie

Jak już pisałem wcześniej, chcesz jezdzisz ekonomicznie i masz spalanie jak po lewej stronie. Jeśli dusisz, to masz prawą stronę, max spalanie to 25,5 i w niemczech sprawdziłem. Cały czas podłoga na autostradzie i wziął 25l. Ale frajda była hehe ;-).
benzyna
gaz
Miasto
11.00
17.00
Trasa
7.70
25.50
Cykl mieszany
12.50
25.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Trzeba się przejechać. Nic nie ma prawa pukać, stukać czy co kolwiek innego. Czuć lepsze przyspieszenie od 2,5 tyś i dodatkowo powyżej 4,0 tyś obrotów. Ma być rewelka hehe.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Zależy od Ciebie. Ze swojej strony, pamiętaj że olejem chłodzona jest turbina więc wymieniaj co ok. 10 tyś. km. Aha, mi bierze ok 1 l oleju castrol sport 10 w 60 na 10 tyś. km.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dynamicznej osobie posiadającej dochody ponad 3 tyś na mc. na reke.

Ocena ogólna

Wady, żadne. Wiadomym jest że jak ciśniesz to spali więcej, ale fakt że pomimo mocy jest w stanie spalać umiorkowane ilości paliwa jest super. Dbaj o auto a ono da Tobie odczuć swoję możliwości.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Średnia widoczność do tyłu, poza tym idealne auto. Pomimo wieku i na prawde ostrego stylu jazdy koniki wydają się nie uciekać, a nawet jak to robią to dość wolno bo wciąż objeżdżam 95 % pojazdów ;-)

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Panie i Panowie, nie oszukujmy się, autem na turbinie trzeba umieć jeżdzić. Przyspieszenia są więcej niż zadawalające pod warunkiem że znamy harakterystykę silnika i umiemy ją wykorzystać. To autko sprawuje się lepiej niż większość aut powyżej 2,5 tyś obrotów, jednak do pełni katapulty potrzebujemy trzymać je w przedziale 4,1 do prawie 6 tyś obrotów. Nie powiem, mało wowczas nie smali, ale jak chcemy się ganiac to musimy być świadomi że to nie diesel i potrzebuje obrotów i sprężania. Jeśli jesteśmy na to przygotowani to po prostu rewelka jak na tak mały motor.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie, jeśli jest to zawieszenie oryginalne i serwisowane odpwiednio to jest super. Przednie fotele troche mało trzymają w zakretach ale na szczeście miejsa na nogi jeśli chodzi o szerokość jest w sam raz i jak chcesz się poganiać jest się jak zaprzeć po bokach abyś nie latal / latała ;-) na boki. Tylna kanapa przy monotonnej jeździe nie pozwala nie spać, dosłownie niezależnie czy to kobieta czy mężczyzna wszyscy usypiają w trasie hehe. Wyciszenie hehehe, to sportowa furka, szkoda na to dodatkowych kilogramów ;-).

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Wszystko rewelka. Bezpieczeństwo zapewnione, sprawdzalem juz 5 razy hehe ;-). Ilość miejsca, każdy widzi co bierze, jak jest to rodzinka 4 osób o wzroście ponad 1,8 polecał bym jendak większe auto ;-). Bagażnik, nie jest źle, TUBA i KALORYFEREK i jeszcze jest troche miejsca na bagaż, jest ok. Jadąc nad morze nie wyciągam tuby.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentyl git. Auto nagrzewa się po przejechaniu ok 10 km w zimie. W lecie klima działa od startu, jest super.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Przód - super. Do tyłu trzeba się przyzwyczaić i wyczuć dystans. Lusterka bardzo duże.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Brak problemów, rzadnych.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Zero problemów.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii