Opinia Citroen Xsara Picasso Exclusive 2.0 HDI 90KM (olej napędowy) van 2006r., ocena użytkownika (bnv)

Citroen Xsara Picasso Exclusive 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.0 HDI 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 108 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-08-13

liczba wyświetleń: 7151

Spalanie

Przy stałej 100kmh pali na autostradzie 5,5. Ale to utopia. przy polskich prędkościach realne jest 7,2 - 7,6 l/100km
diesel
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
6.60
-.--
Cykl mieszany
7.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na wszystko :). Trzeba nasłuchiwać klimatyzacji zaraz po zapaleniu silnika czy nic nie stuka. Trzeba sprawdzić stan wtrysków na komputerze. W starszych egzemplarzach bywały problemy z dwumasowym kołem zamachowym. Warto wjechać na dziurawą drogę - jeśli plastiki trzeszczą, to znaczy, że ktoś nie oszczędzał samochodu na dziurach wcześniej, co sugeruje ewentualne dalsze usterki.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Po pierwsze i najważniejsze: ZAWSZE LAĆ DOBRE PALIWO !!!. Silnik bardzo nie lubi byle czego, najpierw ostrzega kontrolką i napisem na komputerze pokładowym. Później przechodzi w tryb awaryjny - i 80kmh nie przekroczy. A potem często kosztuje to kilkanaście tysięcy złotych. Dobrze jeśli skończy się na punkcie pierwszym lub drugim.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzina z dwójką dzieci - 2 foteliki wchodzą bez problemów z tyłu. Pod warunkiem że lubimy przepisową jazdę. Dobry zarówno na miasto, jak i na przeloty rzędu 1300km dziennie.

Ocena ogólna

Bardzo wygodny i komfortowy samochód rodzinny. Nie nadaje się na wyścigówkę i na samochód służbowy ze względu na słaby silnik. Nie ma konkurencji w klasie cenowej. Awaryjność mojego egzemplarza wynikała po części z przebiegu ok. 50 tys km na rok.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Wrażliwy na boczny wiatr jak każdy van. Przy ostrej jeździe na zakrętach nadwozie wychyla się ale to nie przeszkadza przy normalnej podróży. Układ kierowniczy precyzyjny, ale promień skrętu jak w ciężarówce.

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik fatalny. Mocy starcza do jazdy po mieście. Przy obciążonym aucie trzeba planować każde wyprzedzanie. Do dynamicznej jazdy wymaga obrotów, a za tym idzie wysokie spalanie. Niestety nie jest to silnik który ciągnie tak jak pozostałe turbodiesle - charakterystykę ma bliższą silnikom benzynowym. Warto profesjonalnie go zachipować 105KM/270Nm wystarcza w zupełności i nie krzywdzi silnika zbytnio. Koniecznie jednak profesjonalny zakład tuningowy z hamownią. Tańsze sposoby mogą się w tym modelu bardzo drogo skończyć.

Elastyczność

4/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

4/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

Bardzo komfortowe zawieszenie. Dobrze znosi obciążenie. Fotel kierowcy regulowany w wystarczającym zakresie. Z tyłu 3 niezależne fotele każdy przesuwany z regulacją oparcia (wer. Exclusive). Nieco za krótkie siedziska z tyłu.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Wszystko jak trzeba poza trzeszczącymi plastikami zimą, oraz kilkoma nieważnymi drobiazgami. Minus za brak zaczepów do bagażu w bagażniku poza standardowymi 4 w podłodze.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatronik sobie słabo radzi. wieje jak chce i gdzie chce, ale to i tak w upalne dni nie wystarcza. Ogrzewanie jak na Diesla przyzwoite

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

W zasadzie super z małym wyjątkiem - przednie słupki są na tyle grube, że na skrzyżowaniu chowa się za nimi cały samochód osobowy!!! Trzeba mieć odruch "wyglądnięcia" za słupek i będzie dobrze.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Mój egzemplarz ma el. składane lusterka i uwielbia je sobie sam składać i to w przeciwną strone (odgina do przodu!!!) - jestem po 3 zmianach lusterek i nadal to się dzieje. KOSZMARNE radio fabryczne, nie pomaga wymiana fatalnych głośników na lepsze. Jedyna zaleta to sterowanie przy kierownicy. Ale podkreślam jeszcze raz FATALNE RADIO a nie jestem audiofilem.

Elektryka

7/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Autoryzowany serwis ma ceny z księżyca w stosunku do innych marek. Części koszmarnie drogie i często ciężko o zamienniki porównywalnej jakości. Dopóki Elektronika się nie sypie nie jest źle.

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik na nasze drogi nadaje się dopiero po podniesieniu osiągów. Nie mówię tu o robieniu "wyścigówki", ale o spokojnym wyprzedzaniu konwoju 4 TIRówna wąskiej drodze.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Dobry balans między prowadzeniem i komfortem.

Komfort jazdy

autor opinii