Opinia Dacia Logan Laurette-Arctik 1.4 75KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2006r., ocena użytkownika (bxz)

Dacia Logan Laurette-Arctik 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.4 75KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 31 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-08-13

liczba wyświetleń: 4289

Spalanie

dzieki komputerowi można kontrolować bieżące spalanie i przy rozsądnej jeżdzie uzyskiwać wspomniane parametry mimo korzystania z klimy i całorocznie włączonych świateł.
benzyna
gaz
Miasto
7.10
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nie widzę żadnych specjalnych wskazań po za normalnymi jak przy zakupie nowego auta z salonu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

brak szczególnych wskazań oprócz tych normalnych wynikających z zasad eksploatacji pojazdu.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim tym co chcą mieć auto do codziennej eksploatacji, a niechcą szpanować "złomem" markowym sprowadzanym z zagranicy.

Ocena ogólna

w miarę nowoczesny/części Renault/, bezawaryjny, ekonomiczny/mało pali/, dobrze sie prowadzi po naszych wspaniałych drogach,dobra widoczność do przodu, wygoda siedzenia dla kierowcy i pasażerów / także z tyłu/, pojemny bagażnik, dobra elektronika i wyposażenie/elektr. szyby, lusterka,reflektory,abs, poduszki, klima,komputer/,niska cena.Mankamentem jest długie oczekiwanie od zamówienia do realizacji / 3 m-ce/ w moim przypadku.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

auto prowadzi sie b. dobrze, bez problemów reaguje na skręty, hamulce mimo ABS jednak charakteryzują się zbyt długą drogą hamowania zwłaszcza na mokrej nawierzchni, parkowanie utrudnione ze względu na słabą widoczność do tyłu i ograniczony skret kół.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

5/10

Napęd

75 Km przy masie auta wymaga jednak dynamicznego ruszania by osiągnąć odpowiednie przyspieszenie, silnik pracuje bez zarzutu, nie jest zbyt głosny, chcąc jednak gwałtownie przyspieszyć trzeba redukować biegi.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

zawieszenie bez zarzutu zwłaszcza na naszych wspaniałych jak na XXI wiek drogach, fotele przednie mogły by być bardziej dopasowane do kształtów ciała, na długiej trasie trzeba jednak zmieniać pozycję ciała,fotele tylne wygodne, jazda z kompletem pasażerów nie wpływa na komfort jazdy, wyciszenie do zaakceptowania/ przy obrotach pow. 3,5 tyś dopiero słychać silnik.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu i tyłu bez uwag,obsługa pokreteł utrudniona zwłaszcza nawieu i ogrzewania, jakość materiałów przeciętna, wykończenie- standart, utrudniony demontaż tylnych siedzeń, brak możliwości położenia kanapy tylnej i dostania się tą drogą do bagażnika. Karoseria bez zarzutu.Bagażnik pojemny jednak ograniczony sprężynami klapy bagażnika.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

5/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

mankamentem są zaparowywane szyby przednie, ratunkiem jest włączenie klimy i wtedy szybko szyby się oczyszczają.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność do przodu idealna, do tyłu po likwidacji środkowego zagłówka jest do zaakceptowania, widoczność w lusterkach b. dobra.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

przez 2 lata eksploatacji zimą i latem nie miałem żadnej awarii zarówno instalacji elektrycznej jak i elektroniki/ komputer/.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

żadnej awarii nie miałem przez 2 lata użytkowania i przejechanych 31 tyś km.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

usytuowanie pokręteł nawiewu i ogrzewania/ odwrotnie je się obraca/ i zbyt blisko są położone od dźwigni biegów.\\r\\nBrak możliwości otwierania bagażnika z kabiny/ nowe wersje już taką możliwość mają/

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

przy rozsądnej jeżdzie / w granicach 120 km/h max./naprawdę można osiągnąć spalanie na trasie poniżej 6 l/100 km.

Spalanie

autor opinii
Henryk