Opinia Rover 75 2.0 V6 150KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2000r., ocena użytkownika (c7g)

Rover 75 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 V6 150KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 190 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-08-14

liczba wyświetleń: 7088

Spalanie

2.0V6 24V, 150KM i 1,5t - to trzeba czyms nakarmic 7.5 litra wychodzilo mi na trasach W-wa - Wegorzewo, W-wa - Szczyrk itp 9-11 litrow pali mi na codziennych dojazdach do pracy w Wawie
benzyna
gaz
Miasto
11.00
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

hmm... na nic szczegolnego, ogladac tak samo jak kazdy inny samochod, nie ma jakis specyficznych dla tego modelu usterek (moj ma 190 000 i zamierzam conajniej do 250-290 000 dojezdzic)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na terminowe wymiany filtrow, olejow i elementow rozrzadu - odwdzieczy sie pozniej w wielu przejechanych bezawaryjnie kilometrach

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

ludziom, ktorzy umieja docenic klasyczne wzornictwo i ktorzy nie szukaja samochodu do palenia gum, jednym slowem moge ten samochod polecic kazdemu (no moze zasobnosc portfela bedzie tu jakims ograniczeniem...)

Ocena ogólna

uwielbiam ten samochod, jezdzi sie bardzo przyjemnie, silnik daje komfort jazdy (np wyprzedzanie), skrzynia biegow swietnie zestrojona, no i ten wyglad - brytyjscki klasyk

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

po opanowaniu sztuki patrzenia przez nieduza tylna szybe parkowanie staje sie proste; nie mniej jednak zdaje sobie sprawe, ze mniej doswiadczonym kierowcom mniejsza widocznisc do tylu i okraglosci moga sprawiac problem

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

przydaloby sie ze 20-30 koni wiecej (silnik 2.5V6 ma 170KM - pewnie jest troche lepiej), bo samochod wazy 1500kg i 150 koni jest troche przez te mase pochlanianych; nie mniej jednak elastycznosci skrzyni biegow zasluguje na najwyzsza ocene - na 3 i 4 biegu jedzie sie jak automatem (tak duzy jest zakres obrotow, w ktorych te biegi zachowuja elastycznosci);

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

komfort jazdy jest bardzo wysoki, a V6 radzi sobie swietnie z kompletem pasazerow, posiadam skorzane fotele, ktorych trwalosc i wygoda uzytkowania jest bardzo wysoka, dalem mniejsza note na wyciszenie, ale po 190 000 km slychac juz szum przy 160km/h ;)

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

tylna kanapa jest zdecydowanie dla mnie za mala, dziecko siedzace w foteliku (male dziecko, nieduzo ponad rok) bez problemu kopie w przednie siedzenia, a osoby dorosle siedzace z tylu nie maja miejsca na nogi, kosztem ogromnego bagaznika mozna bylo zwiekszyc przestrzen z tylu (chociaz zdazylo mi sie kilka razy wiezc tym samochodem mloda pare do slubu i z tylu miescily sie 3 osoby w tym panna mloda w sukni); poza tym wnetrze wykonane jest bardzo dokaldnie, mimo juz dosc duzego przebiegu nic nie skrzypi i nie puka w czasie jazdy

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

ogrzewanie dziala swietnie, klimatyzacja rowniez, jedynym problemem jest tendencja do parowania szyb w srodku

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

fotele posiadaja elektryczna regulacje w pionie wiec kazda osoba bedzie mogla tak usiasc, zeby widziec ile jej bedzie potrzeba; o tylnej szybie juz pisalem - trzeba sie bedzie przyzwyczaic

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

elektronika - super, elektryka - dosc czesto przepalaja sie jakies zarowki (moze to tylko u mnie), na szczescie jest informacja o przepalonej zarowce na desce rozdzielczej wiec nie grozi nam nieswiadoma jazda z nieswiecacymi lampami

Elektryka

8/10

Elektronika

10/10

Naprawy

poza zarowkami, czujnikiem ABS i ciegnem do zmiany biegow nie psuje sie (odpukac :)) nic; nalezy jednak zaznaczyc, ze bardzo dbam o samochod, regularnie go kontroluje, serwisuje, wymieniam wszystko co jest do wymiany itd czesci eksplotacyjne nie sa drogie (klocki hamulcowe - okolo 100 przod, filtry 20-40 zl w zaleznosci czego ten filtr itp), natomiast cena innych czesci zamiennych zalezy w duzej mierze od humoru sprzedawcow na allegro (ciegno zmiany biegow - 400 pln, nowy czujnik ABS Siemensa - 150 PLN), chyba, ze chce sie kupic nowe a ASO - tam ceny przelicza sie z funtow...

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

no moze troszke ilosc miejsca na nogi z tylu

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

jak w limuzynach wyzszej klasy - jesli saabem sie leci, to 75 sie plynie\\r\\n\\r\\nnie mozna zaznaczyc tu wiekszej ilosci kategorii, ale pozytywnie zaskoczylo mnie:\\r\\n- spalanie,\\r\\n- awaryjnosc (przejechalem nim 70 000km i mysle, ze juz troche wiem o tym samochodzie),\\r\\n- jakosc wykonania,\\r\\n- takie detale jak - wycieraczki, ktore dostosowuja swoja predkosc do predkosci jazdy, swiatla, ktore pala sie jeszcze chwile po wylaczeniu, zeby mozna bylo sobie brame, czy garaz otworzyc itp\\r\\n- wnetrze samo w sobie - na prawde robi wrazenie

Komfort jazdy

autor opinii