Opinia Peugeot 307 SW Premium 2.0 HDI 110KM (turbo diesel) kombi 2003r., ocena użytkownika (dwk)

Peugeot 307 SW Premium 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 HDI 110KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 98 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-08-24

liczba wyświetleń: 9093

Spalanie

Jeżdżę dość dynamicznie i szybko i z ciągle włączoną klimatyzacją. Wiem, że można osiągnąć dużo lepsze wyniki. Mój najlepszy to średnie zużycie na poziomie 5,6 l/100 km (70%- trasa, 30%- duże miasta).
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Czy wszystko jest ok z elektroniką.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Tankowanie dobrego oleju napędowego - przy słabej jakości samochód nie idzie i więcej pali.

Ocena ogólna

Uważam samochód za całkiem udany. Bardzo fajny jako auto rodzinne i na wakacyjne wypady. Dość ekonomiczny i przy tym pozwalający na dynamiczne przemieszczanie w ciszy i wygodzie.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Prowadzenie przyjemne. Układ kierowniczy pozwalający przewidzieć zachowanie samochodu. Parkowanie do nauczenia - nie widać ani przodu ani tyłu samochodu - kwestia przyzwyczajenia.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik procuje bardzo równo i cicho. Elastyczność dobra. Przyspieszenie jak to w diesel\'u ze startu bez rewelacji; na wyższych biegach i powyżej 2500 obrotów bardzo przyjemne. Niestety skrzynia biegów niedokładna i z dość długim skokiem.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Samochód z alufelgami 16 co ma wpływ na trzymanie w zakrętach ale niestety zmniejsza komfort na dziurawych drogach. Bardzo wygodny i przyjemny w prowadzeniu na długich trasach. Samochód dość nisko zawieszony trzeba bardzo uważać na bocznych dziurawych drogach. Ja już straciłem dwa komplety plastików ochrony silnika - warto pomyśleć o stalowym pakiecie niestety dość drogi.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Samochód w wersji SW z osobnymi siedzeniami dla każdego. Wszystkie regulowane z możliwością szybkiego demontażu - duże możliwości wykorzystania wnętrza. Panoramiczny dach - super. Duży bagażnik - regularne kształty. Jakość plastików bez zarzutu. Welurowe fotele bardzo wygodne. Stoliki za przednimi fotelami, stolik z środkowego fotela, schowki pod przednimi fotelami, klimatyzowany schowek z przodu,podłokietniki przednich foteli, i naprawdę dużo miejsca nad głową zarówno z przodu jak i z tyłu - mam 185 cm wzrostu więc wiem coś o tym. Pozycja za kierownicą łatwa do znalezienia dla siebie - regulowana kierownica w dwóch płaszczyznach, duży zakres regulacji foteli, obsługa - ergonomia po zapoznaniu z samochodem 30 min. intuicyjna. Karoseria -samochód ma 4 lata i jest bezwypadkowy więc nie mogę nic powiedzieć o rdzy itp.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja automatyczna działa bez zarzutu.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Duża przednia szyba. Widoczność do tyłu jak w większości nowych samochodów.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Jak to w francuzach. Jedyną usterką, którą miałem przez dwa lata posiadania były problemy z przełącznikami przy kierownicy. Kierunkowskazy, oświetlenie tablicy, obsługa komputera. Wyrabiają się elementy, których nie można wymienić osobno i trzeba wymienić cały moduł - w mim wypadku to był straszny koszt 2000,00 zł. Często przepalające się żarówki świateł drogowych.

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Części eksploatacyjne nie są drogie. Elektronika bardzo droga.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii
Artur