Opinia Hyundai Lantra 2.0 GLS 16v 138KM (benzyna+gaz) kombi 1997r., ocena użytkownika (fyx)

Hyundai Lantra 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 GLS 16v 138KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 210 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 12 lat

data oceny: 2009-03-18

liczba wyświetleń: 3712

Spalanie

Wartości uśrednione.. spalanie nie zachwyca.. ale jak tu się dziwić.. z takim silnikiem...
benzyna
gaz
Miasto
9.00
11.50
Trasa
7.20
9.50
Cykl mieszany
8.30
10.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na hamulce (może szwankować ABS) na to czy nie gubi napięcia...

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

4 os. rodzinie...

Ocena ogólna

dobry samochód.. mimo usterek.. długo wytrzymał.. jest tani a jednocześnie operuje dużym zapasem mocy... godny polecenia ;)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się wprost wyśmienicie nie tylko dzięki wspomaganiu kierownicy.. auto jest dość szerokie a nisko zawieszone dzięki czemu nie ma tu problemu nadsterowności.. trochę do życzenia pozostawiają hamulce.. ABS po tylu latach eksploatowania już nie działa tak jak trzeba zwłaszcza przy niskich temperaturach może nas zawieść.. no i parkowanie podłużnym kombi też jest średnio łatwe

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

7/10

Napęd

2 litrowy benzynowiec o mocy około 138 KM to prawdziwy potwór... jak na takie autko silnik który mógłby spokojnie uciągnąć nawet cięższego SUV-a to po prostu dużo frajdy.. (tylko zwracajcie uwagę na wskaźnik paliwa :) samochód nie jest wprawdzie demonem szybkości (V-max to około 205-210 km/h) ale taki silnik zapewnia mu całkiem niezłe przyspieszenie (nieco ponad 7 sek. do setki to jak na tę klasę auto naprawdę nieźle) a skrzynia biegów świetnie współgra z silnikiem dzięki czemu doświadczony kierowca potrzebuje na zmianę biegów stosunkowo mało czasu... ta sama skrzynia jest też bardzo miękka i biegi łatwo wchodzą (mimo 12 lat eksploatowania) małe problemy może sprawiać wsteczny.. silnik dostarcza całkiem pokaźną moc już przy małych obrotach... a wdepniecie mu do 5 tys. obrotów na minutę po prostu wciska w fotel ;) po przekroczeniu 100 samochód przyspiesza już troszkę ospalej ale w sytuacji kryzysowej zawsze można zredukować bieg i dać gazu do dechy... z takim zapasem mocy możemy wyjść z niejednej ciężkiej sytuacji...

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie bardzo dobrze reaguje na nierówności.. co prawda jest ono dość twarde, z drugiej jednak strony samochód nie zawiesi się na byle garbie... dobrze reaguje z obciążeniem... przednie fotele do wytrzymania jednak na dłuższe trasy (500 km i więcej) stają się wyjątkowo niewygodne.. tynie siedzenia.. masakra.. niewygodne i twarde.. to jest jedyny poważny minus tego auta... trzeba również przyznać że jest dość głośny... silnik co prawda nie hałasuje zbytnio (chyba że przekroczymy 4000 obr/min... ) jednak słychać bardzo donośnie to co się na drodze dzieje...

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

3/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

z przodu.. dużo miejsca.. można się wyciągnąć.. z tyłu.. trochę gorzej.. kiedy z przodu siedzi ktoś niski i fotele są odsunięte.. jest wygodnie... jak nie.. to już trochę mniej... w środku jest dość mało miejsca... zwłaszcza z tyłu.. rekompensuje nam za to duży bagażnik który można łatwo powiększyć poprzez demontaż tylnej kanapy ("położenie siedzeń")

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

naprawdę doskonała zdolnośc chłodzenia dzięki klimatyzacji... ogrzewanie .. nieznacznie wolniej..

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

lusterka są dobrym atutem... poniewaz pomniejszają obraz dzięki czemu widzimy więcej.. z tyłu patrząc tworzy nam się dużo martwego pola ale z przodu widoczność jest naprawdę niezła

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

elektronika szwankuje.. po tylu latach samochód gubi napięcie i czasem widzimy to w postaci kiepsko świecących reflektorów lub niedziałającej klimatyzacji.. przynajmniej naprawa tego nawet jeżeli sami nie umiemy jej przeprowadzić nie jest droga...

Elektryka

6/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

dość niewygodne autko na dłuższe trasy.. :/

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

silnik i skrzynia biegów... po prostu bajka ;)

Napęd

autor opinii