Opinia Peugeot Partner Teepe Trendy 1.6 1.6 HDI 90KM (olej napędowy) mini-van 2008r., ocena użytkownika (gnj)

Peugeot Partner Teepe Trendy 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.6 1.6 HDI 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 20 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2009-07-07

liczba wyświetleń: 6607

Spalanie

Większy samochód, większe spalanie (Doblo wychodzi znacznie lepiej)
diesel
gaz
Miasto
7.70
-.--
Trasa
5.70
-.--
Cykl mieszany
6.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przy zakupie przetestowałem wszystkie trzy wersje diesla. 90 km jest optymalny i jego polecam, 110km jest dużo droższy, 75km jak dla mnie za słaby przy niewielkiej różnicy cenowej.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

- rodzinom z 2 lub 3 dzieci. - osobom które przewożą towar w pracy a chcą mieć auto osobowe. - osobom które dużo podrużują z bagażami lub sprzętem sportowym.

Ocena ogólna

Wygoda rewelacyjna, środek użądzony ze smakiem, polecam samochód przede wszystkim na długie trasy. Po za osiągami oczywiście dorównuje we wszystkim samochodom klasy Vectra, Mondeo... . Bardzo przestronny - 5 dorosłych osób + dla każdego bagaż na 2 tygodnie (w tym 3 kobiety czyli bagaż razy 2) i można ruszać wygodnie w trasę.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Dobry promięn skrętu, mieści się w najciaśniejszych miejscach. Minusem jest że na autostradzie (130 km/h) przy podmuchach wiatru zaczyna tańczyć po jezdni (wysokość robi swoje).

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Po przyśpieszeniach nie ma się czego spodziewać, w końcu to Partner, mimo to bije na głowę Kangoo i Doblo. Do lewarka biegów trzeba się przyzwyczaić (żona twierdzi że trochę ciężko cha - ale co ona tam wie skoro jeździ automatem:-). Silnik bardzo elastyczny. Diesel 90 km jest idealny, 75 km wypada przy nim bardzo miernie (ok 2 tyś zł różnicy), 110 km jest już za drogi.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Bardzo wygodny (najlepiej załadowany). Dorga z Krakowa do Rzymu = Bajka, lepiej niż Vectrą. Podłokietniki, wygodne siedzenia, wygodna pozycja za kierownicą to wielki plus tego samochodu.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Bardzo przestrzenny. Kanapa dzielona 2/3 na 1/3 w wyższej wersji 3 x 1/3. siedzenia składane jak (dwie możliwości) + wyciągane. Deska mogłaby być trochę mniej plastikowa (w porównaniu z Doblo i Kangoo to i tak piękność).

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nawiewy - wiadomo duża kubatura, ale i tak sobie nieźle radzą

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Lusterka na tyle duże ze nie potrzebują martwego punktu. Trochę słaba widoczność przez boczną szybę przy wyjeżdżaniu pod ukosem, zwłaszcza jak się mocno cofnie siedzenie (duży zagłówek i słupek)

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Wszystko pod ręką, pilot do radia przy kierownicy, światła same się włączają (do jazdy dziennej = bez oświetlenia deski rozdzielczej)

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jeszcze się nić nie zepsuło ale samochód ma dopiero 7 miesięcy (rocznik 2008, kupiony w styczniu 2009)

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jak na razie nic, ale użytkuję go dopier 7 miesięcy.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo komfortowe auto (mam porównanie z Doblo i Kangoo - obaj wypadają o wiele gorzej).

Komfort jazdy

autor opinii