Opinia Audi A6 C5 1.9 TDI 131KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2004r., ocena użytkownika (hgk)

Audi A6 C5 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.9 TDI 131KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 163 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-10

liczba wyświetleń: 7276

Spalanie

Przy 180km/h pali 8,5-9,0 Przy 200km/h pali 10-11 l/100km * do prędkości 180 jest cichutko jak przy 80km/h, powyżej 180 dochodzi do kabiny szum powietrza i wzrasta spalanie.
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

udać się do salonu AUDI i zapłacić ok 500zł za sprawdzenie w 100% auta, karoserię, historię, przebieg i inne, WARTO !!!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

poczekać 2-3 minuty po zatrzymaniu zanim wyłączymy silnik na "luzie" (dbanie o turbo)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

sobie prezesowi rodzinie młodemu chłopakowi przedstawicielowi handlowemu warunek TRZEBA DBAĆ !!!

Ocena ogólna

miałem wcześniej do użytku w rodzinie taki sam tylko z 2003, S-LINE, QUATTRO, 2,5tdi ...i lepiej się prowadził, napęd quattro jest bajeczny, ale silniki 2,5tdi są wadliwe i wymagają większej uwagi przy użytkowaniu. Także najlepszym rozwiązaniem będzie A6 QUATTRO 3.0tdi (240KM) 6 biegów powyżej 2005 roku :)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

PROWADZENIE - to jest duża limuzyna także ma dość miękkie przyjemne zawieszenie, pływa i płynnie wyłapuje wszystkie nierówności polskich dróg, pełna cisza w środku, w zakrętach nie jest tak sztywne zawieszenie jak np.: w TT. Pozostałe oceny - nie dałem maxa, bo moim zdaniem tylko w sportowych autach spełnione są najlepsze parametry, co do parkowania - czujniki są, wspomaganie chodzi płynnie i lekko ale wciąż to jest byczy samochód :)

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Najlepsza jednostka silnikowa na świecie pod względem jakość-dynamika-eksploatacja-niezawodność. Mały silnik oszczędny i zrywny, ale moje A6 ma ok. 1700kg, na tą chwilę najszybciej jechałem 207km/h (zużycie 13l/100km). Także sportowych osiągów tu nie zobaczymy - to jest limuzyna. Biegi dla mnie mogły by być (6-stopniowa) troszkę krótsze.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

no comments :)

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Posiadam full wersję, ostatni wypust przed nowym modelem, wersja ze skórzaną tapicerką (totalna cisza w środku i bajeczne wykonanie)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

lusterka duże, podgrzewane i składane, widoczność bdb.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Dbam o auto i czasami dla sprawdzenia serwisuje w AUDI-SZCZECIN, wymiany filtrów i oleju co każde 10000km, tankuje tylko w BP i nie mam żadnego problemu z autem :) aaa daję mu w kość, aż się prosi aby jechać ponad 150km/h

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

i spalanie, na PLUSSS

Komfort jazdy

autor opinii
Michał