Opinia Opel Zafira 1.9 CDTI 150KM (olej napędowy) mini-van 2008r., ocena użytkownika (kt5)

Opel Zafira 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.9 CDTI 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 21 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2009-07-29

liczba wyświetleń: 6717

Spalanie

Liczyłem na miejsze spalanie, ale ekolodzy wymusili na producentach durny filtr cząstek stałych i jego wypalanie kosztuje sporo paliwa. Jednak osiągi tego silnika rekompensują tą wadę.
diesel
gaz
Miasto
11.00
-.--
Trasa
6.70
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Kupiłem nowy więc nie wiem.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na filtr cząstek stałych. Podczas wypalania należy jechać dość dynamicznie i nie gasić silnika. W przeciwnym wypadku olej napędowy może przedostawać się do skrzyni korbowej i rozrzedzać olej smarujący (rośnie poziom oleju). Mogło by być w jakiś sposób sygnalizowane wypalanie FCS bo nie zawsze można to spostrzec.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinom na codzień i na wyprawy.

Ocena ogólna

Samochód jest bardzo wszechstronny, mocny, bezpieczny choć żona narzeka, że trochę mało przytulny wewnątrz. Ogólnie uważam zakup za bardzo udany. Wyposażenie dodatkowe mogło by być jednak tańsze. Kto to słyszał, żeby nawigacja kosztowała w samochodzie 7 tyś. zł. Dotyczy to jednak wszystkich marek.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Do układu jezdnego prawie żadnych zastrzeżeń, oprucz tego, że na wybojach hałasują amoryzatory. zawieszenie na początku wydawało się twarde, ale po pewnym czasie przestało to przeszkadzać a zauważyłem, że musi tak być aby samochód dobrze trzymał się drogi.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik klekocze dość głośno jednak w czasie jazdy nie słychać tego. Trochę przeszkadza mi turbo-dziura (to mój pierwszy diesel) ale jego moc i moment obrotowy powalają. Doskonale współgra ze skrzynią biegów. Przy 150km/h na 6 biegu tylko 2200 obr/min

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

O ergonomii wnętrza w Zafirze nie trzeba pisać bo jest to bardzo dobrze znane i opisane we wszystkich materiałach motoryzacyjnych o mini vanach.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zimą silnik wolno się nagrzewa. Klimatyzacja bardzo wydajna i skuteczna.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Żadnych problemów

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jeszcze nie miałem do czynienia ale opel nigdy nie był drogi w naprawach.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Za wysokie jak na nowoczesnego diesla

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Sprawność silnika i zgranie z automatyczną skrzynią biegów

Napęd

autor opinii
Mariusz