Opinia Daewoo Tico 0.9 40KM (benzyna) hatchback 1998r., ocena użytkownika (mr4)

Daewoo Tico 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 0.9 40KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 138 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 11 lat

data oceny: 2009-12-26

liczba wyświetleń: 3593

Spalanie

To kolejny atut tego auta z racji małej pojemnosci silnika.
benzyna
gaz
Miasto
6.70
-.--
Trasa
4.00
-.--
Cykl mieszany
5.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Podwozie, w jakim stopniu jest zużyte. Nadwozie jeśli jest zadbane to na pewno było lakierowane. Wiem, bo sama dałam moje auto do lakiernika. Ale to nie wada a plus, bo rdzy na jakiś czas nie będzie widać. Spryskiwacze tylnej szyby często ulegają awarii a naprawa wiąże się z dużym nakładem pracy.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

W wilgotne dni podczas jazdy z pasażerami norma to parujące szyby, z czym ciężko dać sobie radę. Zimą przy niskich temperaturach jeśli jeździ się rzadko to wystąpi kłopot z odpalaleniem silnika (myślę, że nie tylko w Tico). Jak już wcześniej pisałam latem skwar w środku a zimą ziąb. Wsteczny wchodzi często na dwa razy. Dla kobiety utrapienie to parkowanie nawet tak małym autem bez wspomagania.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla maksymalnie dwóch osób. Dobre auto na pierwsze 4 kółka do zdobywania doświadczenia za kierownicą (ja jeżdżę nim ok. 2 lata po zdobyciu prawa jazdy, przejęłam go po rodzinie, której służył od nowości).

Ocena ogólna

RDZA, bardzo słaby obieg powietrza w kabinie, brak klimatyzacji (choć jakby była to pewnie wiele by nie pomogła), kiepskie podwozie na polskie drogi, brak wspomagania, ekonomiczny i wytrzymały silnik, tanie części, mała awaryjność, niskie zużycie paliwa.

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Najgorsze jest parkowanie, bez wspomagania to duży wysiłek. Układ kierowniczy nie jest toporny i da się z nim wytrzymać.

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

2/10

Napęd

Zdecydowany pozytyw to silnik, który jest małoawaryjny. Skrzynia biegów jest możliwa, ale czasem nie wskakuje tak łatwo dany bieg jak by się tego chciało. Czesto trzeba wrzucać tylny bieg na dwa razy. Przyspieszenie przy 40 KM wiadomo jakie jest.

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

3/10

Przyspieszenie 60-120km

3/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

Jazda bez obciążenia to wyczuwalne każde dziury a z obciążeniem jest już gorzej. Podjazd pod krawężnik i zjazd z niego to też moment uwagi na podwozie. Fotele przednie są wygodne, ale nie posiadają regulacji na wysokość, co mnie osobie średniego wzrostu przeszkadza. Fotele tylne na daleką podróż nadają się, ale nie ma tu normalnych zagłówków i stąd kręgosłup swoje wycierpi. W środku nie jest głośno jak na daewoo a z pewnością ciszej niż w seicento.

Resorowanie bez obciążenia

4/10

Resorowanie z obciążeniem

2/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni z przodu jest pod dostatkiem, ale z tyłu jest już znacznie gorzej w przypadku dalszych podróży. Obsługiwać za wiele to nie ma czego. Jednynie przyciski pod kierownicą z lewej strony są chyba jakąś pomyłką. W czasie jazdy trzeba na intuicję je wciskać a nie wspominając jak jest ciemno. Bagażnik tylko na zakupy albo jedną torbę podróżną. Plastiki są bardzo twarde, ale za to łatwe w utrzymaniu czystości. Karoseria to już niestety bardzo duży minus Tico. Rdza jest powszechna, lakierowanie nie na długo starcza a sama blacha jest cienka.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

1/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacji oczywiście brak, więc to jest sam w sobie minus. Poza tym straszna duchota latem a zimą ziąb jak w lodówce, ponieważ nawiew powietrza jest kiepski. Latem nic się człowiek nie ochłodzi a zimą za szybko się nie ogrzeją tylko pasażerowie przednich foteli, bo do tyłu żadne ciepło nie dojdzie.

Wentylacja i ogrzewanie

2/10

Widoczność

Tu nie mam żadnych zastrzeżeń.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Tu nie miałam jeszcze żadnych kłopotów z autem. A wcześniej służyło rodzinie i też specjalnie tego rodzaju problemów nie było.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Koszty napraw są stosunkowo niskie biorąc pod uwagę niedrogie części. A awarie są rzadkie, ale się zdarzają, bo przecież to samochód.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zdecydowanie to rdza jest tym co mnie najbardziej wkurza. Ale również wentylacja i komfort jazdy stoi na niskim poziomie.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Zdecydowanie to jest największy atut tego auta a dalej to widoczność niezawodność.

Spalanie

autor opinii