Opinia Land Rover Range Rover 2.5 136KM (olej napędowy) terenowy 1997r., ocena użytkownika (n2x)

Land Rover Range Rover 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.5 136KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 175 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-01-31

liczba wyświetleń: 7701

Spalanie

Jak na tak duze auto- moim zdaniem rewelacja.
diesel
gaz
Miasto
12.50
-.--
Trasa
7.70
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przede wszystkim na sprawne zawieszenie pneumatyczne- czy się opuszcza, podnosi, w jakim stanie są poduszki. Czy jest sprawny reduktor i - jeśli ktoś kupuje automat- czy dobrze zmienia wszystkie biegi- i szosowe i terenowe. Automat mało awaryjny, ale jakakolwiek usterka to wydatek ki8lku tysięcy- więc lepiej sprawdzić, albo szukać w manualu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Płyny - szczególnie chłodzący- jak się tego nie pilnuje- termostat lubi się zaciąć a wtedy łatwo o przegrzanie. Olej- silnik dość delikatny, jak się zapomni o dolaniu czegokolwiek, jak sie dba- pojeździ na prawde długo. Zimą obowiązkowo dodatek do diesla- niestety jakość paliwa na polskich stacjach pozostyawia wiele do zyczenia- bez dodatku przy -10 może nie odpalić...

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim, którzy lubią duże rodzinne auta, a w weekendy chcą poszaleć w terenie a nie stać ich na omege kombi i patrola w garażu...

Ocena ogólna

Ja jestem bardzo zadowolony, za te pieniądze nie kupi sie nic z tak komfortowego, z takimi mozliwościami w terenie. Jednym słowem- pełnowartościowa terenówka, która śmiało podjedzie pod opere. Takich aut na prawde jest niewiele...

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Jak na 2 tonowe auto terenowe na ramie z mostami - prowadzi sie rewelacyjnie. Z parkowaniem jest problem- jeździłem bardziej zwrotnymi terenówkami.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Skrzynia biegów bardzo fajna w teren, na drodze do setki tak sobie, ale powyżej 80-ciu przyspiesza się nim bardzo fajnie. Nie jest to auto wyścigowe.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Mógłby być lepiej wyciszony, BMW i Opel z tym samym silnikiem są zdecydowanie cichsze. Miejsca bardzo dużo, z przodu, z tyłu.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Jakość wykończenia- jest ok, ale niektóre elementy mogłyby byc lepiej spasowane. Bagażnik- olbrzymi. Karoseria- aluminiowa- żadnych kłopotów z korozją nawet w nastolatku...

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klima działa ok, ale jak sie ją wyłączy ciężko ustawić odpowiednią temperaturę. Odmrażanie przedniej szyby- bardzo przydatne.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Byłem przyzwyczajony do explorera bez zagłówków z tyłu. W tym zagłówki troszke mi przeszkadzają... ale coś za coś.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Drobnostki, ale sie lubią popsuć, szczególnie jak się jeździ w terenie- pyuł kurz etc- lubi przeszkadzać np. elektrycznym szybom...

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Nie psuje się często, ale jak już sie cos popsuje, to trzeba zacisnąć pasa...

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

ceny napraw czegokolwiek. Części nie są drogie, serwis kosmicznie drogi, a przysłowiowy pad Heniek z warsztatu widząc range rovera, który kosztuje tyle co kilkuletni matiz - mysli, ze się śpi na pieniądzach i też krzyczy kosmiczne ceny. Trzeba się dobrze targować....

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wcześniej jeździłem terenówkami- albo kompromis i przy w miare wygodnym aucie- trzeba było uważać w terenie, żeby czegos nie zepsuć i się nie zakopać, albo przy rasowej terenówce- komfort był zerowy... Range to prawdziwe 2in1

Komfort jazdy

autor opinii
Łukasz