Opinia Land Rover Freelander 2.0 Td4 112KM (olej napędowy) terenowy 2004r., ocena użytkownika (n3d)

Land Rover Freelander 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 Td4 112KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-02-01

liczba wyświetleń: 7071

Spalanie

Na trasie, przy szybkości 100/120 km/h ok. 6,5 - 7,0 litrów na 100 km. W mieście wiosna-jesień 8-9 l/100 km, zimą ok. 9,5 -10,5 l/100 km
diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Ocena ogólna

To jest samochód jakiego szukałem, jeżdząc ok. 80% po asfalcie i ok. 20% w lekkim terenie (Mazury). Zalety: automatyczna skrzynia biegów, wspaniała widocznośc do przodu, napęd 4x4 (wtedy, gdy to konieczne), wygodne, przednie fotele, dobrze daje sobie radę w terenie (piach, śnieg). Wady: niezbyt wygodnie na tylnych siedzeniach, konieczny dobry, sprawny akumulator na zimę.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Wszystko bez najmniejszych problemów - pewne prowadzenie (także w terenie), dobrze zestrojony układ kierowniczy, mocne hamulce (trzeba pamiętac o wymianie klocków i tarcz). Parkowanie z czujnikami to żaden problem, ale rzadko bywam w dużych miastach, więc trudno mi tu oceniac jak wygląda to z perspektywy ciasnych parkingów.Wers

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

To nie Ferrari, a raczej dostojny suv nie dla małolatów. Jak to disel - rozpędza się bez szaleństwa, a najlepsza prędkośc to ok. 120km/h przy ok. 2-2,5 tyś obrotów. Automatyczna skrzynia może byc używana jak manualna, a wtedy można trochę "poszalec"!

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja sprawuje się b. dobrze. Zimą po ok. 10 min niema już żadnych problemówz parowaniem, ale trzeba pamiętac jak ustawic nawiewy.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Wspaniała do przodu, gorzej do tyłu, ale są czujniki parkowania i bardzo dobra widocznośc w lusterkach bocznych.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Jak dotąd bez żadnych problemów (145 tyś km przebiegu).

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Co do awaryjności jak dotąd (8 m-cy eksploatacji) nie było z tym żadanych problemów, poza wymianą filtra paliwa (zaczął ciec - okazało się, że nie był nigdy wymieniany). Normalny, rutynowy przegląd to koszt ok. 500 zł (włącznie z kosztami np. oleju, filtrów, etc,), w autoryzowanym serwisie Land Rover.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Jacek

Inne modele

Land Rovera: