Opinia Volkswagen Tiguan 2.0 2.0 140KM (olej napędowy) kombi 2009r., ocena użytkownika (n4b)

Volkswagen Tiguan 2009r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 2.0 140KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 20 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-02-05

liczba wyświetleń: 7298

Spalanie

Mógłby mniej - avensis z podobnym silnikiem był o litr oszczędniejszy
diesel
gaz
Miasto
8.70
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

negocjować cenę

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie zaniedbywać sprawdzania poziomu oleju

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dużo podróżującym na średnich 200-300 km dystansach bez większego bagażu + przejazdy przez miasta. Jazdy za miasto - może nie po kompletnych bezdrożach ale po drogach lokalnych i wiejskich ok.

Ocena ogólna

Funkcjonalne i sympatyczne auto o niespodziewanie dobrym silniku i bezpiecznie jeżdżące. W mieście mniej stresu z parkowaniem - mieści się. Zdał egzamin tej zimy, każdorazowo odpalał bez problemu i wyjeżdżał z zasp. W terenie wygodny choć nie należy szarżować. Mały bagażnik ale łatwo składane tylne fotele. Parę użytecznych gadżetów (autohold, panel radiowy) + automat i przestrzeń dobre na korki.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Niespodziewanie dobrze trzyma się drogi i jak na kształt mało się wychyla. W terenie idzie mu zupełnie nieźle, choć nie warto narażać na nadmierne wysiłki typu półmetrowe xzaspy twardego śniegu. Bez czujników parkowania byłby poobijany

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Automat raczej nastawiony na oszczędzanie paliwa niż dynamikę jazdy, ale można się przyzwyczaić. Tryb S trochę zbyt głośny, zatem nie do codziennego użytku. W sumie nie ma jednak na co narzekać. Dobrze się jeździ

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Jak na diesla w mierę cichy, ale jednak nie taki cichy. Odporny na średnie wyboje, właściwie się ich nie odczuwa. Pasażerowie chwalą.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Ładny i zgrabny, na razie nic karoserii nie jest, bagażnik jak to w suvach głóównie na niedzielne zakupy choć i tak wydaje większy niż np w Rav-kach. Sporo schowków, główny schowek od strony pasażera mógłby być większy

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wszystko generalnie. Mógły mieć lepszy ciepły nawiew na stopy

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Bez zastrzeżeń jak na ten typ auta

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Mrozy spowodowały 2 nieuzasadnione włączenie się czujników w tym awaryjnego trybu jazdy, który można zlikwidować kilka razy włączając i wylączając (mnie starczyło 8). Poza tym ok. Rewelacyjne reflektory, biksenony, chodzą za kierownicą

Elektryka

10/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Chyba tylko żarówka oświetlająca tablicę rejestracyjną padła - grosze

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

...jak dotąd

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Układ jezdny

autor opinii
Pawel