Opinia BMW seria 7 e32 3.0 m30b30 188KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1992r., ocena użytkownika (nsg)

BMW seria 7 e32 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 3.0 m30b30 188KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2010-02-17

liczba wyświetleń: 6194

Spalanie

Silnik starej generacji . Duża pojemność i dość mało mocy przy wadze ok. 1800 kg musi zemścić się wysokim spalaniem.
benzyna
gaz
Miasto
17.30
18.50
Trasa
10.50
12.00
Cykl mieszany
14.00
15.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan techniczny podzespołów mechanicznych ( silnik, skrzynia biegów ) Blacharka ( pojazd musi być bezwypadkowy ) Ogólnie zwrócić uwagę na stopień utrzymania .

Ocena ogólna

Wady to elektronika pokładowa , niezbyt trwałe zawieszenie. Zalety to duży , wygodny i wzorowo prowadzący się samochód nie sprawiający większych problemów technicznych. Oczywiście mowa tu o samochodzie zadbanym, bezwypadkowym i regularnie obsługiwanym.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Bardzo dobre zawieszenie choć nieco mało trwałe na naszych drogach. Precyzyjny układ kierowniczy nie skażony napędem. hamulce silne i dobrze dobrane do ciężaru pojazdu. Z parkowaniem będą mieli kłopoty początkujący ( z powodu wielkości ) natomiast bardziej wprawni kierowcy docenią dobry skręt ( brak przedniego napędu )

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Jest to najmniejszy silnik (i najsłabszy) montowany w tym modelu więc osiągi nie mogą porażać. Są jednak zadowalające. Nie jest to w końcu samochód sportowy ale stateczna limuzyna. Silnik jest bardzo trwały i niezawodny. Skrzynia biegów również .

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy jest naprawdę wysoki. Jeżeli chodzi o wygodę to ustępuje jedynie mercedesowi klasy s z tamtego okresu. Natomiast w kwestii prowadzenia jest bezkonkurencyjny. Wygodne fotele sprzyjają długim podróżom.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Nie trzeba nic mówić . To po prostu limuzyna klasy wyższej. Przestrzeni jest pod dostatkiem. Bagażnik duży ale krawędź załadunku wysoka. Jakość i spasowanie jak na BMW wzorowe. Po tylu latach nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Karoseria generalnie bez rdzy, Jedynie dolne krawędzie drzwi mogą wykazywać lekką powierzchniową korozję.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

1/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jedyna chyba wada to ogrzewanie . Jeżeli sprawne to działa znakomicie i wydajnie. Czasami jednak zawodzi elektronika ( tzw. miecz , silniczki klapek )

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność wzorowa.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny w zasadzie nie sprawia problemów , jedynie elektronika pokładowa potrafi czasami zastrajkować.

Elektryka

10/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Przepływomierz wymieniałem z powodu gazu. Generalnie samochód mało awaryjny i niezawodny. Typowe naprawy ( układ hamulcowy , zawieszenie ) wynikające zazwyczaj z eksploatacji i normalnego zużycia. Części mają przyzwoite ceny.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Tylny napęd wraz ze szperą to niewątpliwie wilka zaleta tego pojazdu. Precyzja układu kierowniczego pozwala na pewność prowadzenia w zakrętach jak i na prostych odcinkach.

Układ jezdny

autor opinii