Opinia Ford Ranger limited 2.5 147KM (olej napędowy) pick-up 2009r., ocena użytkownika (p3s)

Ford Ranger limited 2009r. - opinia użytkownika

nadwozie: pick-up

silnik: 2.5 147KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 20 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 6829

Spalanie

Spalanie przy jeździe ekonomicznej tzn ok 80-90km/h jednostajnie na długiej trasieto nawet tylko 8 litrów. Powyżej 120 już znacznie wzrasta, a przy 180km/h (względem GPS bo licznik zamykam poza skalę) - 16 litrów! Trzeba przyjąć średnie spalanie trasa i miasto ok 12 l
diesel
gaz
Miasto
13.50
-.--
Trasa
9.00
-.--
Cykl mieszany
12.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

dołozyć parę złoty i wziąć przynajmniej wersję limited lub Wildtruck. Bardziej wyposażony i lepiej wygląda.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

wyłaczać reduktor gdy jeździmy po suchej nawieżchni. mocne zużycie opon, a szkoda. Polecam opony na zimę Michelin Alpin latitude

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Firma, osoby podróżujące z dużymi ciężkimi gabarytami

Ocena ogólna

Wszystkie wady tego pojazdu są do zaakceptowania, dlatego śmiało ocena najwyższa. Kupując go liczyłem się, że nie będzie to limuzyna. Sprawdzałem go we wszsytkich warunkach. Jest znakomity w śniegu, niezły w błocie, lesie i terenie, a i po mieście nie ma co narzekać. Ma tylko jednego konkurenta - Hilux - bo ładnie wygląda, jest bardziej komfortowy przy zachowaniu własności terenowych. Mitsubishi czy Navara nie mają szans w terenie - tylko "lans". Uważam, że za cenę ok 90000 brutto bo tyle kosztowała wersja limited, warto go mieć. Polecam oryginalnego hard topa. Kupiłem zastępnik tańszy od fordowskiego i daleko mu z jakością montażu, wyglądu i komfortu eksploatacji.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Samochód z napędem na tył. Przy pustej pace lata jak zyd po pustym sklepie :) Bardzo mały skręt - trudności z parkowaniem, ale miałem tego świadomość kupując go. Nadmieniam, iż mimo tych wad jestem zadowolony, ale obiektywny :)

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

2/10

Napęd

Silnik głosny, ale w tego typu pojeźdxie to normalne w każdej marce. Poza tym bez zastrzeżeń. Uwaga - przy temperaturze - 17 st. C nie ma szans na odpalenie jesli silnik stał długo (noc) bez rozruchu. Marznie paliwo mimo wymiany filtra w serwisie na specjalny - zimowy.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Samochód jest sztywny i twardy, ale musi taki być by dawać sobie radę w trudnych warunkach. Jeździłem nim po Skandynawi, robiąc "na raz" 1200km. Męczarnia dla kierowcy i pasażera z przodu, a dla pasażera z tyłu... nie do zniesienia. Trasa w minimalnym konforcie dla wszystkich nie powinna przekraczać 300 km z przerwami co 1 godz na 10 min :)

Resorowanie bez obciążenia

1/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

2/10

Jazda z kompletem pasażerów

2/10

Wyciszenie

2/10

Nadwozie i wnętrze

Mimo wielkich gabarytów, mało miejsca z przodu, a z tyłu niemal wogóle. Brak mozliwości dowyposażenia - sterowanie radiem w kierownicy itd... Materiały w środku średniej jakości. Trzaski kanałów wentylacyjnych spod poduszki pasażera muszą zostać "patentowo" zlikwidowane przez serwis. Są nie do zniesienia, ale po 3 reklamacji już jest ok :)

Przestrzeń z przodu

5/10

Przestrzeń z tyłu

1/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

2/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Samochód bardzo szybko się nagrzewa (dodatkowa funkcja podgrzewania płynu w silniku)

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność dobra. Z tyłu w tego typu pojeźdźie normą jest słabsza

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

3/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Narazie bez problemowo

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

małe koszty naprawy bo na gwarancji :) Gdybym jednak chciał zapłacić to dla przykładu rozbita lampa tylnia z AC kosztowała 1500 !!! Części drogie bo nietypowy wózek...

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

może troszkę komfort pasażerów z tyłu. WAŻNE: termomter wewnetrzny i zewnętrzny przekłamuje nawet o 10 st C. niewiarygodny wogóle.

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

W każdych warunkach dobrać można odpowiednie przełożenie, które naprawdę się sprawdza

Napęd

autor opinii