Opinia Toyota Supra hardtop 3.0 3.0 Turbo R6 7M-GTE 238KM (benzyna) coupe 1988r., ocena użytkownika (psd)

Toyota Supra hardtop 1988r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 3.0 3.0 Turbo R6 7M-GTE 238KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 173 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 6045

Spalanie

Wiadomo - delikatnie jezdzac z takim silnikiem mozna zejsc na trasie nawet troche ponizej 10L/100km ale wiadomo - kazdy ma swoj styl jazdy a tymbardziej kupujac auto tego typu nalezy liczyc sie z wiekszym spalaniem niz w dzisiejszych samochodach. Co do gazu - kompletnie odradzam instalacje w silnikach wyposazonych w turbo (7M-GTE) wiadomo - turbo + gaz = silnik dlugo nie wytrzyma, a pozatym w koncu jest to auto z duzym zacieciem sportowym wiec trzeba zadac sobie pytanie czy auto sportowe czy ekonomiczne...Owszem - mozna zalozyc gazownie do takiego silnika ale to musi zrobic ktos kto naprawde zna sie na rzeczy. Mozna oczywiscie na spokojnie zalozyc gaz do supry ale z silnikiem 7M-GE czyli typowy "wolnossak"
benzyna
gaz
Miasto
14.00
-.--
Trasa
10.00
-.--
Cykl mieszany
12.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Głównie na silnik - panewki, turbo (czy nie "zaplute olejem" glownie - kto nim jezdzil czy - brzydko mowiac - "szczeniak" czy czlowiek "dojrzaly", a pozniej na karoserie - stan blachy - zaoszczedzi to w przyszlosci pewnych problemow bo silnik jak silnik - predzej czy pozniej popsuc sie musi

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Głównie poziom oleju nalezy sprawdzac - turbo potrafi "zabrac", nie "katowac" auta przy zimnym silniku (glownie z TURBO), pilnowac regularnych wymian oleju itp, nie "lac byle jakiego" paliwa np. od pana Wladzia z garazu...

Ocena ogólna

Poprostu klasyk - dla ludzi ktorzy maja pasje - poprostu to auto musi sie podobac i wszelkie wady wtedy znikna...

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Najgorzej tutaj wypadaja hamulce ze wzgledu na to, iż seryjnie sa zbyt słabe by zatrzymac auto z duzych predkosci

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Wiadomo - jest to silnik z Turbo czyli do momentu przekroczenia 3000obr/min przyspieszenie jest delikatne - po przekroczeniu z kazdymi obrotami/min doznania wzrastaja :)

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Wiadomo jest to auto z zacieciem sportowym - czyli mimo tylnej kanapy przeznaczony jest dla 2 osob w tym kierowcy. Z tylu jest bardzo malo miejsca na nogi - mimo ze kanapa jest tzw. kubełkowa dla potencjalnych obu pasazerow. Z przodu pelen komfort - fotele fabryczne daja swietne trzymanie - w zaleznosci od wersji (USA/EUROPE itp.) dodatkowo sa elektrycznie sterowane boczki w przednich fotelach, elektr. regulacja odcinka ledzwiowego itp. na podgrzewaniu przednich foteli - glownie w wersjach USA.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Karoseria - głownie przy kupnie nalezy zwracac uwage na nadkola tyle - nie maja osłon plastykowych tylko "czysta" blacha a co za tym idzie z wiekiem "kamyczki" itp potrafia doprowadzic do dziur wielkosci nawet pięści. W środku super wyposazenie - czesto spotykana klimatyzacha, pelna elektryka foteli, lusterek zew., szyb itp.Dodatkowo przejrzystosc deski rozdzielczej, czytelne zegary i wszelkie wskazniki.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

3/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Duza przednia szyba "na +" duza tylna szyba "na +" lusterka dosc duze "na +"

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Wiadomo jak to w wiekowych autach elektronika ma prawo zawiezc ale usterki nie sa nie naprawialne i przy odrobinie checi bez problemu mozna je usunac.

Elektryka

8/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Wiadomo - jest to auto wiekowe i zawsze jest w nim cos do zrobienia - jesli chodzi o koszty to wiadomo - uzaleznione sa od czesci ktore ulegnie uszkodzeniu. W polsce jest owszem "jakis" rynek wtorny tych czesci ale generalnie to jest auto dla ludzi cierpliwych.

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Duma z posiadania tego auta - widok ludzi ogladajacych sie za mna - bezcenna :)

Inne

autor opinii