Opinia Honda Civic 1.4 1.4 90KM (benzyna) hatchback 2000r., ocena użytkownika (rqq)

Honda Civic 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 1.4 90KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 205 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-03-04

liczba wyświetleń: 6034

Spalanie

Zimą do 8.0 po mieście, 6.5 na trasie. Latem do 7.5 na mieście, 6.0 na trasie. Jeżdżąc w wakacje po Norwegii (góry) zszedłem do 5.4 na setkę, używając od czasu do czasu klimy. Na autostradzie w Niemczech potrafi wziąć i kilkanaście przy prędkości ponad 150 km/h ;) Generalnie wszystko zależy od kierowcy, jakie preferuje obroty i jak dodaje gazu:D
benzyna
gaz
Miasto
7.70
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na to, jakie może być prawdopodobieństwo, że nie jeździł nim napalony na prędkość nastolatek, który mógł zniszczyć silnik. Obawiam się, że małe. Pomóc może ogólny wygląd auta, czy ktoś nie przylepił do niego 100 kilo plastików dookoła i w środku. Silnik pomimo 200 tys nie powinien dawać sygnałów do wycieku oleju i pocenia się. Ponoć modele produkowane w Anglii mają tendencję do korodowania.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Ucieszyć się posiadaniem go:)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom, które cenią niezawodność, oszczędność na naprawach i paliwie, ale także lubią czasem przycisnąć;) Osobom, które podróżują same lub we dwoje (troje). Ponadto osobom, które wolą raz zapłacić a potem się nie irytować dokładając do auta.

Ocena ogólna

ZALETY: - silnik: sportowe zacięcie, cicha równa praca, spalanie, nieśmiertelność - komfort: ok - wygląd: kwestia gustu, ale pomimo produkcji w latach dziewięćdziesiątych nadal przyciągnie oko (załóżcie alu 15'') - idealnie trzyma się na zakrętach - nie psuje się WADY: - ogrzewanie zimą - kiepsko wyciszone tylne zawieszenie - symboliczny bagażnik - wysoka cena Kupiłem to auto z przebiegiem 190 000 km i pojechałem nim do Norwegii. Potem wróciłem i wszystko działało i wciąż - po przejechaniu nim ponad 10 000 km - działa dobrze.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Idealnie trzyma się na zakrętach. Mocno odczuwalna siła odśrodkowa szczególnie przez pasażerów z tyłu, za to brak podsterowności i brak nadsterowności. Brak przechyłów. Kierownica nie odbija w prawo po lekkim skręceniu w lewo, natomiast jeśli lekko skręcam w prawo i puszczam - odbija. Sprawia to wrażenie delikatnego rozregulowania układu kierowniczego (wspomagania) lub minimalnie większego zużycia lewego amortyzatora, ale po oglądzie auta w salonie powiedzieli, że wszystko jest ok.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Pomimo ponad 200 tys km przebiegu skrzynia biegów działa bardzo dobrze. 1.4 ale dość elastyczny, dobry na trasy przy prędkości średniej 80-100 km/h. Gorzej ponad 130 - spalanie i hałas. Wyprzedzanie bez problemów, ale trzeba zredukować bieg, nawet do dwójki. Agresywnie odchodzi do przodu przy ponad 5 tys obrotów na min. Odgłos jest wtedy głośny, ale piękny:)

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Jest twardy, ale to taki charakter. Tłucze się tylne zawieszenie, zwłaszcza na dziurach. Kiepsko wyciszone wnętrze. Silnik słychać przy ponad 4 tys obrotów, ale to daje sportowy charakter jego pracy. Przy wolnych obrotach, 600 - 800 na min - nie słychać go wcale:)

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Jest to niewielkie auto, trudno oczekiwać wygód, ale starcza miejsca na 4 osób by wygodnie podróżowały. Przydatny schowek jako wykorzystanie podłokietnika. W moim modelu jest nienaturalna skóra. Widać zużycie na fotelu kierowcy spowodowane wsiadaniem i wysiadaniem, ale ogólnie sprawia wrażenie bardzo schludnego. Małe ślady użytkowania pomimo przebiegu. Brak zarysowań na desce rozdzielczej, wytarć na kierownicy. Pomarańczowe liczniki - super sprawa, duże i widoczne. Na razie nie zauważyłem jakichkolwiek śladów rdzy na karoserii.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Niestety tutaj kiepsko. Klima działa dobrze nawet przy ponad 30 stopniach, spalanie niewiele większe. Gorzej zimą. Przy minus 10 w aucie jest chłodno, przy minus 20 zimno!!! Przy temp od -8 do +kilku szybko się nagrzewa i fajnie działa.

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

Wszystko tutaj okej. Podczas deszczu denerwuje wciąż zaparowana tylna szyba.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Na razie żadnych ingerencji w elektronikę, poza wymianą spalonej lampy z przodu;) Czujnik parkowania raz działa raz nie.

Elektryka

10/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Pasek wymieniłem w autoryzowanym punkcie Hondy. Sporo kosztował, ale jak na razie nic więcej nie wymieniałem i nie zanosi się na to.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Ogrzewanie srogą zimą.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik - możliwości, spalanie, niezawodność.

Napęd

autor opinii
Maciej