Opinia Jeep Cherokee 4.0 HO 185KM (benzyna+gaz) terenowy 1991r., ocena użytkownika (rxh)

Jeep Cherokee 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 4.0 HO 185KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 280 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-03-21

liczba wyświetleń: 6660

Spalanie

W mieście prawie nie jeżdżę, ale tyle mi mniej więcej wyszło. W trasie podane przeze mnie spalanie przy prędkościach ok. 100-110 km/h.
benzyna
gaz
Miasto
18.00
20.00
Trasa
11.50
14.00
Cykl mieszany
15.00
17.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Trzeba zwrócić uwagę na hałasujące napędy, czy napędy da się w ogóle włączyć. Płynność przerzucania biegów. Korozja progów. Dużo na ten temat na forum jeepa www.jeep.org.pl/forum

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na to na co przy każdym 20-letnim samochodzie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom które muszą poruszać się nie tylko po asfalcie.

Ocena ogólna

Za te pieniądze (zakup 7-10 tys) to naprawdę porządny samochód. Posiada napęd na jedną oś, 4x4, reduktor więc w terenie też sobie poradzi (kwestia właściwych opon). Wyposażenie bdb: skóry, klima, tempomat, el. fotele, el. szyby, el. lusterka. Stosunek ceny do jakości dobry. Komfort przyzwoity, choć w osobówce (chyba jakiejkolwiek) będzie na pewno lepszy. Moim zdaniem warto jeśli tylko czasem potrzebujesz zjechać z asfaltu.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta wymaga przyzwyczajenia nawet jeśli wymienisz całe zawieszenie na nowe. Jeśli dotąd jeździłeś osobówką to Jeep bedzie "pływał" po szosie. Układ kierowniczy - super wspomaganie, całość umiarkowanie precyzyjna, mały promień skrętu. Hamulce bardzo słabe - to nie wada mojego egzemplarza tylko ten typ tak ma.

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

3/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Skrzynia biegów - japoński automat - działa super: żadnego szarpania, płynnie zmienia biegi w górę i w dół. Silnik pracuje cicho, miękko i bez problemów. Pomimo poj. 4.0 nie jest to rakieta, ale jeśli nie oczekujesz rajdówki to w zupełności wystarczy do sprawnego wyprzedzania.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Samochód jest dosyć twardy, ale bez obaw - plomby nie wypadają. Fotele przednie - takie niby kapitańskie - miękkie ale wygodne (kręgosłup nie boli po dłuższej jeździe). Tylna kanapa prosta, bez zagłówków. Wyciszenie niestety słabe - zwłaszcza bardzo mocno słychać szum powietrza, ale ten model jest aerodymaniczny jak budka telefoniczna...

Resorowanie bez obciążenia

4/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsce z przodu i z tyłu bez rewelacji ale dla osób do 180 cm wzrostu bez problemów wystarczy (z zapasem). Ergonomia - projektanci chyba nie znali tego pojęcia. Bagażnik OK, ale jak włożysz butlę z gazem i obok położysz koło robi się bardzo mało miejsca. Wtedy najlepiej koło przenieść na dach. Karoseria - ponoć najszybciej zaczynają rdzewieć progi. U mnie rdzy nie widać.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

3/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Grzanie bez rewelacji ale wystarczające. U mnie jest klima ale nie działa - niestety układ jest przystosowany do starego (już nielegalnego) czynnika którym bez znajomości nikt nie nabije. Można to przerobić na nowy czynnik - 3 lata temu chcieli za to 800-1000 zł.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Widoczność dobra. Lusterka duże.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Po kupnie miałem jakieś problemy z niedziałającymi różnymi czujnikami - okazało się że coś padło w głównej wiązce. Nie wymieniłem jej tylko zostały porobione jakieś obejścia i na razie działa. Przez 3 lata wymieniłem chyba ze 3 razy jakąś żarówkę.

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Jeśli się o samochód dba to awaryjność nie jest większa niż w każdym innym samochodzie. Ja robię rocznie ok 15-20 tys km i do warsztatu jeżdżę raz na pół roku i zazwyczaj zostawiam od 1000 do 2000 zł.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo słabe hamulce. Tragiczne świałta (nawet po wymianie reflektorów na nowe).

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jak na niemal 20-letnie auto i strasznie jakie słyszałem przed zakupem to niezawodność jest na super poziomie. A nie kupiłem samochodu zbyt zadbanego...

Niezawodność

autor opinii
Sebastian