Opinia Jeep Cherokee 4.0 HO 185KM (benzyna+gaz) terenowy 1991r., ocena użytkownika (rxh)

 
 

Jeep Cherokee 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy
silnik: 4.0 HO 185KM (benzyna+gaz)
skrzynia biegów: automatyczna
przebieg: 280 000 km
liczba drzwi: 5
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 3 lata
data oceny: 2010-03-21
liczba wyświetleń: 4422

Spalanie
W mieście prawie nie jeżdżę, ale tyle mi mniej więcej wyszło. W trasie podane przeze mnie spalanie przy prędkościach ok. 100-110 km/h.
  benzyna gaz
Miasto 18.00 20.00
Trasa 11.50 14.00
Cykl mieszany 15.00 17.00
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Trzeba zwrócić uwagę na hałasujące napędy, czy napędy da się w ogóle włączyć. Płynność przerzucania biegów. Korozja progów. Dużo na ten temat na forum jeepa www.jeep.org.pl/forum
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Na to na co przy każdym 20-letnim samochodzie.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Osobom które muszą poruszać się nie tylko po asfalcie.
Ocena ogólna
Za te pieniądze (zakup 7-10 tys) to naprawdę porządny samochód. Posiada napęd na jedną oś, 4x4, reduktor więc w terenie też sobie poradzi (kwestia właściwych opon). Wyposażenie bdb: skóry, klima, tempomat, el. fotele, el. szyby, el. lusterka. Stosunek ceny do jakości dobry. Komfort przyzwoity, choć w osobówce (chyba jakiejkolwiek) będzie na pewno lepszy. Moim zdaniem warto jeśli tylko czasem potrzebujesz zjechać z asfaltu.
Ocena ogólna
7 / 10
Układ jezdny
Prowadzenie auta wymaga przyzwyczajenia nawet jeśli wymienisz całe zawieszenie na nowe. Jeśli dotąd jeździłeś osobówką to Jeep bedzie "pływał" po szosie. Układ kierowniczy - super wspomaganie, całość umiarkowanie precyzyjna, mały promień skrętu. Hamulce bardzo słabe - to nie wada mojego egzemplarza tylko ten typ tak ma.
Prowadzenie auta
5 / 10
Układ kierowniczy
8 / 10
Hamulce
3 / 10
Parkowanie
6 / 10
Napęd
Skrzynia biegów - japoński automat - działa super: żadnego szarpania, płynnie zmienia biegi w górę i w dół. Silnik pracuje cicho, miękko i bez problemów. Pomimo poj. 4.0 nie jest to rakieta, ale jeśli nie oczekujesz rajdówki to w zupełności wystarczy do sprawnego wyprzedzania.
Elastyczność
8 / 10
Skrzynia biegów
9 / 10
Silnik
7 / 10
Przyspieszenie 0-100km
7 / 10
Przyspieszenie 60-120km
7 / 10
Przyspieszenie 80-120km
6 / 10
Komfort jazdy
Samochód jest dosyć twardy, ale bez obaw - plomby nie wypadają. Fotele przednie - takie niby kapitańskie - miękkie ale wygodne (kręgosłup nie boli po dłuższej jeździe). Tylna kanapa prosta, bez zagłówków. Wyciszenie niestety słabe - zwłaszcza bardzo mocno słychać szum powietrza, ale ten model jest aerodymaniczny jak budka telefoniczna...
Resorowanie bez obciążenia
4 / 10
Resorowanie z obciążeniem
4 / 10
Fotele przednie
7 / 10
Fotele tylne
5 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
5 / 10
Wyciszenie
3 / 10
Nadwozie i wnętrze
Miejsce z przodu i z tyłu bez rewelacji ale dla osób do 180 cm wzrostu bez problemów wystarczy (z zapasem). Ergonomia - projektanci chyba nie znali tego pojęcia. Bagażnik OK, ale jak włożysz butlę z gazem i obok położysz koło robi się bardzo mało miejsca. Wtedy najlepiej koło przenieść na dach. Karoseria - ponoć najszybciej zaczynają rdzewieć progi. U mnie rdzy nie widać.
Przestrzeń z przodu
6 / 10
Przestrzeń z tyłu
5 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
3 / 10
Bagażnik
6 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
7 / 10
Możliwość aranżacji
6 / 10
Karoseria
7 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie bez rewelacji ale wystarczające. U mnie jest klima ale nie działa - niestety układ jest przystosowany do starego (już nielegalnego) czynnika którym bez znajomości nikt nie nabije. Można to przerobić na nowy czynnik - 3 lata temu chcieli za to 800-1000 zł.
Wentylacja i ogrzewanie
5 / 10
Widoczność
Widoczność dobra. Lusterka duże.
Widoczność do przodu
7 / 10
Widocznośc do tyłu
7 / 10
Widoczność w lusterkach
8 / 10
Elektryka/Elektronika
Po kupnie miałem jakieś problemy z niedziałającymi różnymi czujnikami - okazało się że coś padło w głównej wiązce. Nie wymieniłem jej tylko zostały porobione jakieś obejścia i na razie działa. Przez 3 lata wymieniłem chyba ze 3 razy jakąś żarówkę.
Elektryka
5 / 10
Elektronika
5 / 10
Naprawy
Jeśli się o samochód dba to awaryjność nie jest większa niż w każdym innym samochodzie. Ja robię rocznie ok 15-20 tys km i do warsztatu jeżdżę raz na pół roku i zazwyczaj zostawiam od 1000 do 2000 zł.
Niezawodność
7 / 10
Koszty napraw
6 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Bardzo słabe hamulce. Tragiczne świałta (nawet po wymianie reflektorów na nowe).
Inne
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Jak na niemal 20-letnie auto i strasznie jakie słyszałem przed zakupem to niezawodność jest na super poziomie. A nie kupiłem samochodu zbyt zadbanego...
Niezawodność
autor opinii