Opinia Nissan Qashqai 2.0 150KM (olej napędowy) van 2008r., ocena użytkownika (sfr)

 
 

Nissan Qashqai 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: van
silnik: 2.0 150KM (olej napędowy)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 44 000 km
liczba drzwi: 5
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 2 lata
data oceny: 2010-06-20
liczba wyświetleń: 12075

Spalanie
Auto jest bardzo ekonomiczne, w tabelce nie mogłem szczegółowo opisać. NP. Trasa autostrada średnia prędkość 157km/h na odcinku 700 km. Zużycia jak u smoka, bo 9 litrów. Szybka jazda musi kosztować. Trasa 380 km w Polsce z ograniczeniami fotoradarami i korkami wyszło 5,8 l/100km. W Mieście od 7 do 8 litrów
  diesel gaz
Miasto 7.50 -.--
Trasa 5.80 -.--
Cykl mieszany 7.20 -.--
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
kupować zagranicą nie w kraju , bo taniej i lepsze wyposażenie
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
po długiej jezdzie dac szanse na turbine
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Auto rodzinne, 2 plus 1
Ocena ogólna
Qashqaiem zrobiłem już prawie 45 tys kilometrów. Auto idealne na długie trasy, dziki temu, że jest bardzo dobrze wyciszone. Ma wygodne fotele tylko z przodu. W tym samochodzie mam szklany dach, sprawdza się w pochmurne pogody i zimą. Daje to w czasie jazdy lepsze oddziaływanie na ewentualne znużenie jazdą, więcej światło to trochę pobudza a nie usypia.
Ocena ogólna
8 / 10
Układ jezdny
Układ jezdny jest bez zarzutów, auto doskonale trzyma się drogi to za sprawą nieco szerszego rozstawu kół. Nie odczuwa się przechyłów czy wynoszenia na zakrętach. Zawieszenie zdecydowanie twarde, odczuwa się na nierównościach, zdarza się dobijanie. Układ kierowniczy zastrzeżeń wraz ze wspomaganiem. Auto jeszcze lepiej się trzyma jezdni, kiedy ma dociążany tył. W zimowych warunkach tył odczuwa się, że trochę ucieka. ( auto, które mam, to 2WD) W samochodzie mam nawigacje z kamerą cofania, sprawdza się to doskonale. Nawigacja jest bardzo profesjonalna, można to szczególnie zauważyć, np. w Niemczech, kiedy są wprowadzane aktualne zmiany na drogach i proponowane objazdy. Jak na tak spory samochód, to hamulce są bardzo dobre.
Prowadzenie auta
10 / 10
Układ kierowniczy
10 / 10
Hamulce
9 / 10
Parkowanie
9 / 10
Napęd
W moim aucie jest silnik diesla o mocy 150 KM i pojemności 2000 ccm3. ( o awarii napisałem niżej ) Komora silnika jest bardzo dobrze wyciszona, co wpływa na komfort jazdy. Z tym silnikiem skrzynia biegów jest dobrze synchronizowana i zapewnia dobrą elastyczność. Zmiana biegów, to co kto lubi. Są osoby, które lubią wachlować lewarkiem biegów. Mnie to nie przeszkadza. Na starcie wymaga szybkiego zmieniania biegów. Jak na swoją wielkość i wagę, to ten samochód bardzo dobrze przyspiesza, redukcja z 6 biegu do 4 sprawdza się świetnie, wystarczająca jest na poziomie 6 a 5 bieg i to naprawdę się czuje jak przyspiesza samochód. Na początku, kiedy auto miało ok. 4 tys.km. Trochę źle wchodził 2 bieg, na przeglądzie usunięto problem i teraz nie mam już takiego problemu.
Elastyczność
10 / 10
Skrzynia biegów
10 / 10
Silnik
8 / 10
Przyspieszenie 0-100km
9 / 10
Przyspieszenie 60-120km
10 / 10
Przyspieszenie 80-120km
10 / 10
Komfort jazdy
Qashqai jest samochodem bardzo wygodnym i UWAGA ! Doskonale wyciszonym. Jedźmy dalej. Podróżowania na przednich fotelach jest bardzo wygodne, fotel kierowcy posiada 3 płaszczyzny do regulowania oraz dodatkowo regulację pod lędźwie. Pasażera, przód – tył. Pasażerowie siedzeń tylnych już nie mają takiego komfortu, brakuje regulacji podparcia tylnej kanapy. Zbyt pionowe oparcia. Auto obciążone bardzo dobrze się prowadzi, lepiej się trzyma drogi. To co wcześniej pisałem.
Resorowanie bez obciążenia
8 / 10
Resorowanie z obciążeniem
10 / 10
Fotele przednie
10 / 10
Fotele tylne
7 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
9 / 10
Wyciszenie
10 / 10
Nadwozie i wnętrze
Qashqa wiemy jak się prezentuje, mocno ociężała sylwetka, ciężarowca. Pasażerowie z przodu komfortowo podróżują, a zimą kiedy możemy podgrzać fotele, to jest jazda komfortowa. Podgrzewana fotele są tylko z przodu, brakuje płynnej regulacji. Jest dwustopniowa. Wykończony jest dobrym plastikiem nie skrzeczy, nie błyszczy się. Ilość schowków jest ograniczona, duże i nie wygodne w drzwiach, głęboki schowek pod łokietnikiem, tam przewidziano miejsce np. na okulary. Schowek z przodu jest podzielony, pod fotem pasażera jest szuflada i jest bardzo przydatna. Bagażnik jest porównywalny wielkością do bagażnika Mazdy 3. Kanapa tylna dzielona 2/3 jest rozkładana i powierzchnia jest bardzo obszerna. Rozmieszczenie sterowania nawiewem jest mało wygodne, natomiast pozostałe urządzenia są w zasięgu ręki i intuicyjnie można nimi regulować. W kierownicy radio, odbiór telefonu, tempo mat.
Przestrzeń z przodu
9 / 10
Przestrzeń z tyłu
7 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9 / 10
Bagażnik
7 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
8 / 10
Możliwość aranżacji
8 / 10
Karoseria
8 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą prawa stopa przy gazie jest dogrzana na maksimum, to jest słabość wentylacji. Tak jak w starych samochodach. Klima działa dość szybko, zimą auto również dość szybko się nagrzewa w przypadku podgrzewanych foteli nie musimy się spieszyć z nagrzewaniem kabiny.
Wentylacja i ogrzewanie
8 / 10
Widoczność
Samochód jest wyższy i związku z tym mamy dobrą widoczność, nocą wyższe auto jest jeszcze bardziej wygodne. W moim aucie mam ksenony, są doskonałe. Lusterka boczne doskonałe, bardzo duże i mocno ułatwiają prowadzenie samochodu. Nie wiem jak bez kamery cofania, wygląda sytuacja z widocznością z tyłu, bez niej, to będzie kiepsko.
Widoczność do przodu
10 / 10
Widocznośc do tyłu
8 / 10
Widoczność w lusterkach
10 / 10
Elektryka/Elektronika
W aucie mam nawigację, CD ze zmieni arką 6 płyt z możliwością MP3 i obsługą blutucha, gdzie nagrania, które mam w telefonie przechodzą bez zastrzeżeń, obsługa głośnomówiąca telefonów jest bardzo dobra, można eksportować książkę telefoniczną do systemu w aucie i z obsługą w kierownicy. Działa doskonałe. Komputer daje dużo więcej możliwości niż potrzeba kierowcy.
Elektryka
10 / 10
Elektronika
10 / 10
Naprawy
Auto mam na gwarancji, przy 41 tys km miałem wymienną turbinę w silniku, miałem nieszczelność układu wydechowego. Serwis gwarancyjny bez zastrzeżeń. Na turbinę Serwis Nissana czekał 1 tydzień
Niezawodność
8 / 10
Koszty napraw
7 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
 
nic
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
niskie zużycie paliwa, wyciszenie
Komfort jazdy
autor opinii