Opinia BMW seria 7 e38 3.5 m62 235KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1997r., ocena użytkownika (t6v)

BMW seria 7 e38 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 3.5 m62 235KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-07-15

liczba wyświetleń: 6002

Spalanie

Spalanie to mocna strona tego auta, m.in. dzięki skrzyni automatycznej która nie wymaga żyłowania auta do momentu zmiany biegów. Przykład: jadąc ok 60 km na godzinę potrafi przełączyć się na 5 bieg.
benzyna
gaz
Miasto
13.00
15.00
Trasa
8.50
9.00
Cykl mieszany
10.00
11.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na przebieg i kraj pochodzenia, auto pochodzi ze szwajcarji, było to jedno z 4 aut właściciela, przebieg udokumentowany to 166tyś km. Uwagę zwróciłem na zyżycie wnętrza, było niemalże żadne.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na wymiany eksploatacyjne, na dziury w drodze co może zaowocować skrzywieniem felgi co mnie spotkało niestety.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Poleciłbym każdemu poważniejszemu kierowcy, auto jest bardzo mocne ale nie wyobrażam sobie kręcenia beczek tym autem bo to profanacja.

Ocena ogólna

Polecam wszystkim to auto, ale należy pamiętać o tym żeby zakupić je w dobrym stanie bo do złomu dopłaca się dużo więcej niż można by się spodziewać.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Rewelacyjne auto polecam wszystkim, prowadzi się świetnie, układ kierowniczy dość precyzyjny i niezwykle lekko kręci się kierownicą. Parkowanie nie najgorsze jak na tak dużą limuzynę, pomocny jest seryjny PDC.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Elastyczność jak to przy V8 rewelacyjna, skrzynia chyba TipTronik, daje wrażenie jakby auto miało jeden niesłyszalny bieg. Przyspieszenie jak na prawie 2 tonowe auto do pierwszej setki 7.6 s. nie nie daje powodu do wstydu. a dalej to już poezja, przy prędkościach powyżej 180km można po cichu rozmawiać z pasażerem.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Co do resorowania to jest wszystko w najlepszym porządku jedyne niedogodności to delikatnie wyczuwalne nierówności jezdni spowodowane przez niski profil opon. Fotele przednie ustawiane we wszystkich płaszczyznach oczywiście elektrycznie, podgrzewane, el wysuwane zagłówki. Fotele tylne to poezja, rzadko kiedy miałem okazje jechać, ale moi koledzy jadąc ze mną chcieli mi wyjąć tylną kanapę i zamontować sobie w domu. Wyciszenie bardzo dobre, jeśli chodzi wyciszenie bagażnika to zastosowanie tuby basowej w nim mija się z celem, w kabinie nie słychać absolutnie nic no chyba że jakieś 400W może pomóc.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca sporo, obsługa z przodu jak i z tyłu jest pełna, bagażnik b.duży, jakość materiałów najwyższa, możliwość aranżacji dałem 9 gwiazdek żeby nie psuć opinii ale to nie T4 tylko limuzyna. Karoseria ładna i może się podobać.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie rewelacyjne, klimatyzacja 2 strefowa chłodzi pięknie i precyzyjnie da się ustawić.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność ok. Lusterka fotochromatyczne, boczne podgrzewane i poszerzające kąt widzenia.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Ponoć BMW ma najlepszą elektronikę spośród aut wyższej klasy. Nie ma żadnego problemu ani żadnych awarii.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Można korzystać z dobrych zamienników, jeżdżąc dwa lata nie musiałem nich wymieniać, auto bardzo wolno się zużywa.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Dość długo się je myje bo to spore auto, lakier to czarna perła i chromowane felgi, auto należy wysuszyć bo po umyciu pozostaną ślady po kroplach.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jest po prostu niskie gdy się jeździ odpowiednio, nie mówię tu o jeździe na emeryta, trzeba pozwolić mu się samemu rozpędzić, od tego jest ta skrzynia.

Spalanie

autor opinii