Opinia Mercedes Vito 110 cdi 2.2 120KM (olej napędowy) bus 2000r., ocena użytkownika (vc7)

Mercedes Vito 110 cdi 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: bus

silnik: 2.2 120KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 155 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2010-10-09

liczba wyświetleń: 6478

Spalanie

Jeżdżę w miarę spokojnie a samochód jest przechipowany. Bez problemu można zejść do 6,5 litra, ale już wtedy trzeba jeździć bardzo ostrożnie.Ogólnie - jestem zachwycony tą jednostką napędową - cicha, trwała, bardzo dynamiczna i ekonomiczna.
diesel
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Rdza pod spodem i dolnych krawędziach drzwi, ciężka praca dźwigni zmiany biegów,stukające łączniki stabilizatora przedniego, łatwo uszkadzający się przełącznik rodzaju pracy wycieraczek.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Czystość paliwa, szczelność wszystkich rurek ciśnieniowych układu sterowania turbiną.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim, którym zależy na samochodzie wygodnym, szybkim, dynamicznym, oszczędnym i ładnym.

Ocena ogólna

Nie szukam nic innego - i tak się nie znajdzie nic lepszego.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się bardzo dobrze, choć wspomaganie mogłoby być nieco silniejsze - być może mój egzemplarz ma nieco zużyty zawór obrotowy przekładni kierowniczej i stąd wrażenie ,że pracuje trochę za ciężko.Pewne niedogodności z parkowaniem wynikają jedynie z gabarytów auta i ograniczonej skrętności przy przednim napędzie.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Układ napędowy to perełka. Silnik w moim samochodzie jest chipowany do 120 kM i to już w zasadzie wystarczy do wszystkiego, a elastyczność jest nieprawdopodobna. Przy gwałtownym przyspieszaniu wydaje się,że moc silnika rośnie bezustannie wraz ze wzrostem obrotów.Skrzynia ma wręcz wzorcowo dobrane przełożenia, autem jeździ się znacznie przyjemniej niż wieloma samochodami osobowymi.Bardzo cięzko z kolei przełącza się biegi - być może to kwestia zużytych linek w moim egzemplarzu, nie miałem możliwości porównać z innymi Vitami.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Auto płynie bez względu na obciążenie.Mało trwałe łączniki stabilizatorów - w zasadzie jako-tako spisują się tylko oryginały.Wyciszenie słabiutkie, ale układ napędowy cichy,więc problemów nie ma, a w końcu to bus.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Wnętrze bardzo obszerne, miejsca dość nawet dla bardzo wysokich osób.Nic nie trzeszczy, wszystko działa.Dźwignia zmiany biegów zbyt blisko otworu na radio i w moim przypadku często ręką niechcący zmieniam jego parametry. Nadwozie słabo zabezpieczone antykorozyjnie, szczególnie wrażliwe progi wszystkich drzwi i podłoga spodnia części bagażowej.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Przy sprawnej klimatyzacji nie ma problemów z parowaniem szyb ani z utrzymaniem odpowiedniej temperatury wewnątrz auta. Słaby rozdział strug powietrza na boczne kratki .

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Bardzo dobrze rozwiązane problemy z przednimi słupkami, widoczność na 5.Duże lusterka i panoramiczne szyby stwarzają wrażenie ,że można obserwować wszystko w promieniu 360'.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Nie miałem większych problemów z układem elektrycznym.Jedyne rzeczy jakie wymieniałem to pompka spryskiwacza i siłownik drzwi przesuwnych. Naprawiałem taśmę wyświetlacza, ale to chyba najsłabsze miejsce w samochodzie i nawet po powtórce reklamacyjnej dalej są problemy z wyświetlaniem poszczególnych segmentów.Naprawiałem też przełącznik rodzaju pracy wycieraczek, ale to się da zrobić we własnym zakresie.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Auto mało awaryjne,sporo części dostępnych na rynku wtórnym, sporo zamienników.Ceny w przeważającej mierze przystępne.Przy dostępie i umiejętności korzystania z internetu nie ma problemów z obsługą serwisową.Jeśli naprawy wykonuje się we własnym zakresie - problemów w zasadzie nie ma wcale. Naprawy łatwe i bezproblemowe.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Słabe zabezpieczenie antykorozyjne . W takim aucie przynajmniej spód powinien być cynkowany.U mnie sporo rdzy, z którą systematycznie walczę.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort i dynamika,a przy tym ekonomika jazdy.

Komfort jazdy

autor opinii