Opinia Audi 100 C4 2.5 AAT 115KM (olej napędowy) kombi 1994r., ocena użytkownika (w4s)

Audi 100 C4 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.5 AAT 115KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 322 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2011-02-06

liczba wyświetleń: 3901

Spalanie

Generalnie auto oszczędne jak na swoje gabaryty pali średnio około 7,3 - 7,5 litra przy mojej jeździe - na pewno i spali mniej tylko jakoś nie bardzo umiem ekonomicznie jeździć :)
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
7.30
-.--
Cykl mieszany
7.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Sprzęgło - szykuje się u mnie do wymiany ale autko ma już 320 000 na liczniku, napinacz paska wielorowkowego, turbinę.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Autko nie wymaga jakiegoś dodatkowego traktowania, ja maskę podnoszę raz na tydzień - albo przed jakąś długą podróżą.

Ocena ogólna

Oprócz normalnych napraw, amortyzatory, filtry, płyny eksploatacyjne, końcówki drążków jak do tej pory nic poważnego w aucie się nie zepsuło.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

No cóż auto bardzo duże jak na prawdziwe rodzinne kombi przystało mierzy prawie 4,8 metra, więc parkowanie szczególnie przy supermarketach i w mieście wymaga wprawy.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Autko naprawdę jak dla mnie nienaganne, nawet stojąc pod górkę jak tylko powoli puścimy pedał sprzęgła - a mamy wrzucony pierwszy bieg samo ciągnie powoli do przodu.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Generalnie mogę stwierdzić iż nie odczuwa się różnicy pomiędzy autem bez obciążenia jak i z kompletem pasażerów plus bagaż.Siedzenia mogłyby być trochę twardsze - po przejechaniu 500 kilometrów bez przystanków zaczynamy odczuwać trudy podróży :)

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Mogę tylko nadmienić iż umieszczenie przełączników elektrycznie podnoszonych i opuszczanych szyb w podłokietniku drzwi kierowcy to nie jest najlepszy wybór - mercedes rozwiązał to lepiej.Bagażnik dobrze ustawny - choć na pierwszy rzut oka powinien być większy - dużo miejsca zajmuje jednak koło zapasowe - mógłby być śmiało 10 centymetrów opuszczony niżej - ale za to po rozłożeniu tylnych siedzeń mamy już naprawdę dużo miejsca.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Latem klimatronik radzi sobie rewelacyjnie, zimą cóż auto się rozgrzewa, rozgrzewa, rozgrzewa.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Jestem raczej wysoką osobą więc widoczność mam dobrą, w ciągu pięciu lat jakoś się człowiek przyzwyczaił.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Przez 5 lat eksploatacji - zero awarii

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Cóż po około 2 latach eksploatacji - i po wymianie pasków rozrządu wraz z kompletem rolek prowadzących, napinaczy, pompy wodnej po przejechaniu 40 000 km - urwał się pasek rozrządu - efekt remont kapitalny silnika wraz z wymianą tłoków - koszt całkowity - około 4,5 tyś PLN, pewnie pasek był wadliwy, ale cóż tak to bywa - teraz przejechane już około 90 000 km i nic się nie dzieje. Należy też pamiętać iż koszt wymiany pasków rozrządu wraz ze wszystkimi rolkami i pompą wodną oraz płynami eksploatacyjnymi to wydatek około 1700 PLN.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii