Opinia Hyundai Galloper long 2.5 2.5 TD 105KM (turbo diesel) terenowy 2000r., ocena użytkownika (wkj)

Hyundai Galloper long 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.5 2.5 TD 105KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 220 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-02-13

liczba wyświetleń: 6079

Spalanie

niestety nie jest to samochód oszczędny, ale w porównaniu z innymi samochodami terenowymi pozostaje na przyzwoitej pozycji
diesel
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
9.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

zużycie silnika i praca napędów

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

należy bezwzględnie pilnować wymiany oleju i poziomu płynów eksploatacyjnych

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

myśliwi i wszyscy pracujący w terenie geodeci drogowcy leśnicy rolnicy budowlańcy

Ocena ogólna

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Prawdziwy samochód terenowy, bez zbędnych wygód ale posiadający podstawowe cechy samochodu osobowego średniej klasy regulację elektryczną reflektorów, centralny zamek, elektrycznie otwierane szyby, hak holowniczy. Wersja duńska ponadto posiada ogrzewanie postojowe typu webasto z programatorem bardzo przydatne w zimie. Silnik wykonany na licencji Mitsubihi. Świetnie spisuje się w terenie, ma duży pojemny bagażnik. W moim przypadku nie wymagał żadnych napraw przez 3 lata, rewelacyjnie działający silnik (odpala w każdych warunkach po jednym obrocie wałem. Wszędzie wjedzie i zewsząd wyjedzie przy użyciu napędów terenowych. Polecam

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Nie jest to samochód wyścigowy, wolno się rozpędza i nie jest zbyt cichy, ale te niedogodności rekompensowane są przez niezawodność i elastyczność

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

komfort jazdy jest przyzwoity, nie jest to jednak limuzyna i samochód nie został zaprojektowany z myślą o maksymalnej wygodzie pasażerów. Na drodze powyżej 100 km/h w porównaniu z samochodem osobowym jest głośny za to w terenie komfort jest nieporównywalny, jedzie płynnie pięknie amortyzuje nierówności

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

są rożne wersje lepiej lub gorzej (oszczędniej ) wykończone, każda jednak na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę, że jest to samochód terenowy z prawdziwego zdarzenia

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

samochód pomimo przestarzałego kształtu i prostej linii nadwozia skonstruowany jest tak że zapewnia maksymalna widoczność dla kierowcy, duże regulowane elektrycznie lusterka dają komfort widoczności zarówno na drodze jak i w terenie, szczególnie przy cofaniu i parkowaniu

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Nigdy nie miałem problemów z elektroniką, której z resztą nie ma zbyt wiele, większość rozwiązań to połączenia mechaniczne (dźwigniowe). Elektryczne są tylko szyby lusterka i siłowniki poziomu przednich świateł

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

oprócz normalnie zużywających się elementów typu klocki hamulcowe dotychczas nie wymagał żadnych napraw

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

rewelacyjna praca silnika, świetne parametry jazdy w terenie, ładowność i praca pod obciążeniem zarówno w zimie jak w lecie oraz na śliskiej i mokrej nawierzchni

Niezawodność

autor opinii