Opinia BMW seria 5 E61 2.5 M57N 177KM (olej napędowy) kombi 2005r., ocena użytkownika (x79)

BMW seria 5 E61 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.5 M57N 177KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-02-14

liczba wyświetleń: 7393

Spalanie

Trochę to dużo.... Za dużo moim zdaniem.
diesel
gaz
Miasto
12.00
-.--
Trasa
10.50
-.--
Cykl mieszany
11.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zdecydowanie na jego historię serwisową i wszystkie te kwestie które opisałem powyżej. Jak była jakaś wymiana to proście o jakikolwiek dowód na to, a nie tylko na słowo honoru.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na kwestie sprawdzania szczelności układów dolot wylot, na pozornie drobne usterki elektryczne i elektroniczne (jak się nie naprawi to później jest zdecydowanie drożej...), na piski i stuki w zawieszeniu przodu (też od razu diagnozować i wymieniać, bo później lecą kolejne rzeczy) i na poziomowanie auta. Jak coś nie tak to sprawdzić miechy i pompę z tyłu, bo może nas spotkać baaaardzo przykra niespodzianka i trudne holowanie.

Ocena ogólna

Z doświadczenia wiem, że inni użytkownicy mają te same problemy. Często się zdarza jeszcze awaria DPF wywołana przez EGR, o czym mechanicy rzadko wiedzą. WYmiany DPF (DROGIE!!!) nie wiele zmieniają. Wymiana EGR dopiero daje efekt. Są doświadczenia znajomych którzy mają takie same auta.

Ocena ogólna

4/10

Układ jezdny

Auto ma problemy z przednim zawieszeniem. Nie było bite, a już 2 raz ma wymieniane dolne wahacze i końcówki drążków (w obu przypadkach Lemforder!!!)

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Uwaga na kolektory: dolotowy i spalinowy. Przy kupnie trzeba sprawdzić czy były wymieniane. Jeżeli nie, to w wersji oszczędnej to koszt ok 4000 PLN za obydwa. Spalinowy warto poszukać od E39 - pasuje, a jest z żeliwa i nie pęka jak te ze stopów.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

4/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Dość komfortowe auto, ale ma trochę problemów z pneumatycznym zawieszeniem z tyłu. Trzeba zwrócić uwagę na stan miechów. Jeżeli są zużyte, to ich wymiana jest baaaardzo droga...

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Trzeba zwrócić uwagę na tylną klapę i podszybie. tam często rdzewieje, a ciężko znaleźć na rynku używaną bez rdzy... trochę za mało schowków jak na takie duże auto. Poza tym oki.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Generalnie działa dobrze, poza: dogrzewaniem, webasto, przewietrzaniem, i nawiewem na szyby.... Webasto jest meeega problemem. Nie ma do niego części zamiennych (do samego pieca) i nie ma fachowców którzy byli by w stanie je naprawić. BMW nie ma jak zdiagnozować urządzenia, bo sterownik jest Webasto, a Webasto też nie może zdiagnozować, bo robi się to przez diagnostykę auta. MOżna je wymienić, ale koszt pieca to ponad 6000 dostępne tylko w serwisie. Nie kupujcie piecy na allegro, bo różnica w numerze części chociaż o 1 cyfrę powoduje że nie da się uruchomić nawet po przeprogramowaniu urządzenia. Poza tym spełnia funkcję dogrzewania silnika, a jak nie działa to ciągle silnik jest nie dogrzany.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Generalnie oki. Uwaga na tylną otwieraną szybę w klapie.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Bardzo duża usterkowość. Moduły są w takich miejscach że zamakają. Poza tym auto "żyje" włąsnym życiem. Nie wiadomo dlaczego pewne rzeczy same się włączają. Innym razem nie można ich wyłączyć (np cały czas przy uruchamianiu włącza się komputer podróży...) Często pali się wzmacniacz antenowy (pod spoilerem tylnej klapy) na skutek zamoknięcia. Podobnie moduły prądowe (pod kołem zapasowym). Źle rozwiązane kwestie kabli. Gdzieś jest uszkodzona (na wejściu do tylnej klapy) i nie można sobie z tym poradzić. Efekt? Nie działą sterowanie zamkiem z kluczyka... jeszcze parę innych rzeczy również. Generalnie bez kompa nie podchodź i to jak jesteś jeszcze baaaardzo dobrym specem, a takich praktycznie od tego auta nie ma...

Elektryka

3/10

Elektronika

3/10

Naprawy

Generalnie dużo używanych części jest dostępnych, ale nie są w wiele lepszym stanie od posiadanych. Od nowszych modeli, zwłaszcza elektronika, nie zawsze działa, co podraża koszty bardzo

Niezawodność

3/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii