Opinia Renault Master L3H2 2.2 G9T 90KM (olej napędowy) bus 2002r., ocena użytkownika (yah)

Renault Master L3H2 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: bus

silnik: 2.2 G9T 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 240 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 10 lat

data oceny: 2010-07-18

liczba wyświetleń: 7090

Spalanie

myślę że jak na auto dostawcze jeżdzące z ładunkiem to wynik średni 9,0 jest satysfakcjonujący
diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

wycieki z silnika, rdzę pod listwami plastykowymi, elektrykę, stuki zawieszenia

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

pracę skrzyni biegów , silnika, drzwi boczne które mogą odpaść w czasie jazdy gdy wózki sa wyrobione,

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

życie to ryzyko każdy powinien kierować się własnym upodobaniem a ja piszę to wszystko żeby ludzie mieli rozeznanie w problemach dla samochodów renault

Ocena ogólna

tak niewiele potrzeba żeby było znacznie lepiej, teraz już o tyle dobrze że znacznie więcej części na rynku wtórnym niż w latach 1999-2002

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

+ to niska podłoga, - za mały promień skrętu

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

samochód przenosi drgania przy ruszaniu, brak elastyczności przy ruszaniu zwłaszcza z obciążeniem, silniki 2,2dci lubią przepuszczać olej na simeringach po stronie rozrządu i dalej na pasek wielorowkowy oraz w rejonie zaworu egr, skrzynie padają bo kończą się łożyska po ok. 120.000 przebiegu,

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

1/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

zawieszenie raczej twarde ale jest to samochod dostawczy, czuć jednak każdą dziurę z obciążeniem jak i bez, dosyć twarde resorowanie ale resory nie sprawiające kłopotów (poliwęglan) niestety żywotność amortyzatorów kończy się przez dolne simerbloki i wtedy zawieszenie zaczyna się tłuc co powoduje konieczność ich wymiany w całości, fotele przednie raczej w miare wygodne ale jakośc materiałów jest raczej średnia bo rozrywają się w każdym jednym masterze od strony wsiadającego kierowcy, wyciszenie w miarę dobre jeśli nie jeździmy powyżej 120km/h

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

wszystkie mają ten problem z rdzewieniem pod listwami plastykowymi tuz za drzwiami kierowcy, dodatkowo odboje do magnesów tylnych drzwi zwulkanizowane w gumą zaczynają po jakimś czasei rdzewieć a to przechodzi na lakier, dolna część lakieru lubi odchodzić od ocynkowanej karoserii chociaż ta jest w miarę dobrze odporna na korozję, zawiasy tylnych drzwi zacierają się, szczególnie nie polecam tych które otwierają drzwi na 270° bo nie ma szans uchronić ich przed zatarciem a te z kolei powodują przy otwarciu uszkodzenie tylnych lamp

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

1/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

dosyć dobrze z wentylacją i z ogrzewaniem , duża kubatura kabiny nie powoduje duchoty w przypadku braku klimatyzacji

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

ogólnei z widocznością dosyć dobrze ale od strony elektrycznej podgrzewane lusterka nie są zbyt trwałe co chyba jest cechą wielu modeli renaulta.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

układ elektryczny pozostawia sporo do życzenia, niestety renault odwala tu totalną lipę, naprawiając czasem auto zastanawiam się dlaczego to jest rozwiązane tak a nie tak, problemy z kostkami, przekaźnikami , lusterkami, natomiast w nowszych modelach po 2004 projektantowi przednich lamp poleciłbym samemu wymienić żarówkę H7 oto lifting który nie zawsze przynosi pozytywne rezultaty, podobnie jest z umieszczeniem akumulatora w wersji po liftingu , jest to tak głupio zrobione że jest potem problem ze skrzynką na akumulator w przypadku demontażu w przednim zawieszeniu, komu przeszkadzał akumulator za przednią lewą lampą?

Elektryka

4/10

Elektronika

6/10

Naprawy

mógłbym napisać o tym wszystkim książkę, mam 5 masterów i sam je naprawiam, jedne 2,8 dti i 4 szt. 2,2 dci, nowsze odele już ciut lepiej z jakością ale ogólnie można to nazwać francuską myślą techniczną podobnie jak sweg o czasu polską myślą techiczną były polonezy , fiaty itp.

Niezawodność

3/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

zdecydowanie awaryjność która powtarza się w każdym aucie w tych samych problemach

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

komfort, widoczność , wnętrze, ładowność

Komfort jazdy

autor opinii