Opinia Ford Fiesta GHIA 1.4 16V 80KM (benzyna) hatchback 2004r., ocena użytkownika (z2)

Ford Fiesta GHIA 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 16V 80KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 27 800 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-06

liczba wyświetleń: 6862

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Blachy, blachy i jeszcze raz blachy. Forda lubi korozja, więc jakieś odpryski należy możliwie najszybciej zabezpieczyć.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Robić zaprawki gdy odpryśnie lakier i w zasadzie to wszystko, lać paliwo i się cieszyć z jazdy.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto polecam ludziom w każdym wieku, jak na swoje gabaryty pojemne auto, mopże pełnić funkcję auta rodzinnego, a z silnikiem 1,4 16V w zwyż, małego ścigacza.

Ocena ogólna

Młode i zadbane egzemplarze będą służyły bardzo długo, auto relatywnie tanie w eksploatacji. Stylistyka, no cóż, nie jest źle, auto może się nadal podobać, a ilość miejsca w środku jak na swoją klasę znakomita.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Z oponami 195/50 R15 auto trzyma się drogi jak przyklejone, nie traci przy tym niczego z komfortu podróżowania. Opony 175/65 R15, tutaj prosze o rozwagę. Wspomaganie działa wyśmienicie, jak na swoją klasę to kierowanie autem można zaliczyć do przyjemności. Auto w pełni obciążone też daje sobie radę, nie jest źle. Hamulce spisują się dobrze, uwaga gdy jest ślisko, mała masa auta powoduje, że trzeba uważać.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Z silnika 1.4 16 możnaby oczekiwać nieco lepszych osiągów, jednak nie jest źle, z wyprzedzaniem nie będzie problemów, silniki słabsze w Fieście, to typowe wozidłka. Silnik 1.4 16V, ciekawa propozycja, oszczędny kiedy chcemy i dynamiczny gdy się go zagoni do pracy.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Świetnie wyciszone auto jak na swoją klasę i na tyle pojemne, że z boksem dachowym można ruszać śmiało w góry na narty w 4 osoby!!!

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Wszystko dostępne i na miejscu, mało odporne blachy na korozję, jednak przy niewielkim dbaniu, będzie długo służyło. Pierwsze Fiesty jeżdźą do dziś. Wnętrze bardzo pojemne, a i materiały odporne na zużycie.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja latem schładza auto wyśminicie. Zimą szybko można nagrzać kabinę.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Wszędzie widoczność doskonała w każdą stronę zobaczymy co na nas czyha w ruchu ulicznym.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Silniki oferowane w Polsce 1.3, 1.4 diesel oraz 1.25 są zbyt małe. Zabawa z autem zaczyna się od 1.4 16V

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

W tak małym aucie udało się dobrze zesroić zawieszenie, nie jest zbyt miękkie, jednak komfortowe i pozwala na ostrzejszą jazdę.

Komfort jazdy

autor opinii
Tomasz