Opinia Fiat Multipla 1.9 JTD 110KM (olej napędowy) mini-van 2002r., ocena użytkownika (z8x)

Fiat Multipla 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.9 JTD 110KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 160 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-09-10

liczba wyświetleń: 5990

Spalanie

Oczywiście latem. Zimą w mieście spalanie o około litr wyższe.
diesel
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
5.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Działanie elektryki: spryskiwaczy, podświetlenia deski rozdzielczej ładowania akumulatora, itp.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Miska olejowa jest nisko połozona i trzeba uważać, żeby jej nie uszkodzić.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ludziom aktywnym, którzy wożą sprzęt sportowy lub licznej rodzinie.

Ocena ogólna

Niepowtarzalny styl, widoczność z wnętrza samochodu, ogromna przestrzeń wewnątrz mimo niecałych 4 m długości, duża swoboda kształtowania przestrzeni bagażowej, niskie spalanie i zadowalajaca dynamika.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Jak na tak wysokie auto świetne prowadzenie na zakrętach i mimo ciężkiego silnika tylko niewielka podsterowność. Hamulce mogłyby być lepsze. Parkowanie to łatwizna dzięki dużym dwustrefowym lusterkom, choc wymaga wyczucia długość niewidocznego przodu auta.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Do 2000 obr/min silnik sie jedynie kręci, a dopiero powyżej można sprawnie przyspieszać. Połóżenie dźwigni na konsoli centralnej, to ideał, jej przełączanie jest precyzyjne, choć wymaga precyzyjnego prowadzenia dźwigni (jak zwykle u Fiata). Czasami wsteczny nie chce wskoczyć, ale po ponownym nacisnięciu sprzęgła zaskakuje. Silnik oszczędny i niespecjalnie hałaśliwy.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest dość twarde i jazda po bruku do przyjemności nie należy, tym bardziej, że dodatkowo trochę hałasuje. Pod obciążeniem buja się tył. Fotele, mimo braku trzymania bocznego, są bardzo wygodne na dłuższych trasach. Przy komplecie pasażerów odczuwalnie spada dynamika samochodu. Wyciszenie jest dobre, ale przy wyższych prędkościach przeszkadza szum powietrza, a na dziurach wspomniany hałas zawieszenia.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu ilość miejsca na środkowym fotelu jest wystarczająca dla niższych osób. Kolana wyższych osób mogą też przeszkadzać w zmianie biegów. Z tyłu pasażerowie w S-klasie chyba nie mają więcej miejsca. Brak jednego dużego schowka lub półki, gdzie można włożyć atlas samochodowy i miejsca na dużą butelkę z napojem, poza tym ilość schowków i półek jest wystarczająca. Wykończenie tapicerką deski i boczków utrudnia utrzymanie ich w czystości. Tylne fotele można przestawiać, składać i wyciągać, dzięki czemu można dość swobodnie kształtować ilość miejsca w bagażniku. Plusem bagaznika jest płaska podłoga na wysokości zderzaka oraz haczyki do mocowania bagażu. Przydałaby sie możliwość szybkiego demontażu przednich foteli lub chociaż możliwość złożenia fotela prawego pasażera w stolik. Karoseria jest bardzo przejrzysta, łukowaty przód pomaga w parkowaniu i oczywiście niepowtarzalny wygląd.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie w dieslu, niestety kaze na siebie długo czekać zanim zacznie działać. Klimatyzacja również nie jest szczególnie wydajna.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Wszystko opisałem wcześniej.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Większych problemów z elektryką jeszcze nie miałem.

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Zawieszenie zawodzi dość często, ale części nie są drogie, a konstrukcja umozliwia łatwą naprawę.

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Ogrzewanie długo startuje.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Prowadzi się lepiej niz moje wczesniejsze "normalne" samochody.

Układ jezdny

autor opinii