Opinia Fiat Seicento (600) van spi 1.1 8V R4 54KM (benzyna) brak danych 1999r., ocena użytkownika (zya)

Fiat Seicento (600) van spi 1999r. - opinia użytkownika

silnik: 1.1 8V R4 54KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 200 043 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-11-26

liczba wyświetleń: 4007

Spalanie

Spalanie zależne od stylu jazdy. Ja mam dwa-szybki i oszczędny (z hamowaniem silnikiem włącznie). Styl szybki w mieście raczej wymuszony z powodu długiej skrzyni.
benzyna
gaz
Miasto
8.90
-.--
Trasa
4.80
-.--
Cykl mieszany
6.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Korozja(nadwozie,podszybie,zbiornik paliwa), układ jezdny, zawieszenie, silnik(uszczelki i stan paska rozrządu i klinowego), skrzynia biegów, wentylator chłodnicy.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Stan i ilość płynów eksploatacyjnych, ciśnienie powietrza w kołach, oświetlenie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie nie wymagajacej od samochodu cudów, liczącej bardziej na to by sprawnie poruszać się z pkt A do pkt B.

Ocena ogólna

Ocena średnia 4+. Samochód jak samochód-przeznaczony raczej do model rodziny 2+1, gdzie dziecko jest w wieku góra 3 lat. Nie zdarzyło mi się nigdy nie dojechać do celu-samochód jest do tego zaprojektowany, czyli do poruszania się z pkt A do pkt B bez zbędnych szaleństw. Możliwości tuningu są dość wysokie-począwszy od swapu, po profesjonalny KJS. Wszystko rozchodzi się o fundusze. Ogólnie z całym sercem mogę polecić. Można wybrać cieniasa z tym samym silnikiem-kasta i elementy są takie same. Co komu się bardziej podoba. Przebieg w dniu zakupu(styczeń`08) - 169 tyś. Dziś(koniec`08) minimalnie powyżej 200 tyś. Jak widać wróciłem cały i zdrowy-jak w reklamie :-) i jeżdżę dalej.

Ocena ogólna

4/10

Układ jezdny

Otóż nie będę owijał w bawełnę i wychwalał jak większość tych komentarzy, tylko solidnie podejdę do tematu: -> Prowadzenie auta: nie jest źle, nie jest dobrze, jednym zdaniem pisząc-średnio. Mam sprawne fabryczne zawieszenie [amortyzatory(p-70%,t-87%)]; samochód dobrze tłumi nierówności lecz jego spreżyny pozostawiają wiele do życzenia-buja się to na zakrętach jak opętane i strach tym wchodzić w jakikolwiek zakręt. -> Układ kierowniczy nie stwarzał problemów, szybko się kręci sterem mimo braku wspomagania, -> Hamulce składajace się z fabrycznych elementów są średniej jakości, co prawda staje zawsze ale po paru dłuższych i częstych hamowaniach ma się wrażenie jak by ciut słabiej działały, a płyn, tarcze, klocki, pompa, serwo i korektory nowe. -> Parkowanie samochodu nie stwarza żadnych problemów, wszędzie się wmieści.

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

4/10

Hamulce

4/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Oceny fizycznie prawdziwe. -> Elastyczność na skrzyni S`kowej jest tylko na trasę. W mieście trzeba przeciagać by móc gdziekolwiek zdążyć. -> Silnik to stara jednostka z lat 60`tych z trochę lepszym wałkiem rozrządu niż w uno. Awaryjność jej jest znikoma jak się pilnuje podstawowych rzeczy. Plusem jest bezkolizyjny rozrząd. Największym plusem jest dość niskie spalanie. Minusem jest plaga standardowych awarii: UPG spowodowana przez zatarty wiatrak chłodnicy lub niesprawny termostat, cieknąca uszczelka klawiatury zaworów. Reszta (uszczelniacze czy uszczelka miski) zużywa się systematycznie wraz z coraz większym przebiegiem lub przez olej z zbyt dużą ilością środków myjących. -> O przyspieszeniu nie będę dyskutować. Samochód jest za wolny na szybką trasę[autostrada czy droga szybkiego ruchu]-strach tym cokolwiek wyprzedzać(mój egzemplarz jest 100% sprawny). Fizycznie rozpędza się do 90-110km/h powyżej się zaczyna toczyć-sprawdzone wiele razy na różne sposoby(z przeciąganiem do odcinki, jeżdżenie tylko momentem obrotowym, po emerycku). Po prostu 54KM to na dzień dzisiejszy taczka.

Elastyczność

3/10

Skrzynia biegów

3/10

Silnik

4/10

Przyspieszenie 0-100km

2/10

Przyspieszenie 60-120km

2/10

Przyspieszenie 80-120km

2/10

Komfort jazdy

-> Resorowanie bez obciążenia-przy sprawnych amortyzatorach nie ma problemów. -> Resorowanie z obciążeniem-tragedii nie ma ale CZUĆ słaby silnik. -> Fotel przedni-tragedii nie ma póki gąbki są świeże. Trzeba sobie tylko dobrze ustawić to nie ma efektu bolących pleców i pupci. -> Fotel tylni-osobiście nie wiem-nie siedzę, ale kolega z tyłu raz siedział to powiada, że lepiej niż z przodu. -> Jazda z kompletem pasażerów-jeśli chodzi o możliwości jezdne to patrz punkt drugi. -> Wyciszenie-do około 75km/h nie stwarza problemów, powyżej hałas rośnie.

Resorowanie bez obciążenia

4/10

Resorowanie z obciążeniem

2/10

Fotele przednie

3/10

Fotele tylne

3/10

Jazda z kompletem pasażerów

2/10

Wyciszenie

2/10

Nadwozie i wnętrze

-> Przestrzeń z przodu-więcej miejsca niż w pandzie[kto w ogóle zalegalizował ten pojazd i położenie wybieraka biegów], -> Z tyłu nie siedzę, chodź współtowarzysze nie narzekali(ale nie są bardzo wysocy), -> Wygoda obsługi-wszystko na miejscu, ciężko coś zepsuć, urwać. Jednym zdaniem opiszę-Ślepy znajdzie wszystko gdzie trzeba, -> Jakość materiałów-dostateczna. Nie zwracam uwagi na pierdoły w postaci gdzieś coś potrzeszczy na naszych drogach bo musi-takich dziur to nigdzie indziej nie ma, -> Aranżacja-jeśli chodzi o potencjalny styling to jest dużo opcji-wystarczy przejrzeć forum www.seicento.pl , Mnie osobiście nie potrzeba niczego więcej w wyglądzie zmieniać, -> karoseria - standardowo dobrze wykonana. Zdarzają się egzemplarze idealne i skorodowane. Wszechobecny ocynk nie chroni w 100% przed rdzą i nie jest panaceum na jej likwidację. Należy co roku konserwować profile, podłogę środkami pokroju tectyl firmy valvoline to blacharz długo nie będzie musiał zaglądać. ->Korozja-Natomiast jeśli wystąpi korozja to głównie w miejscach takich samych jak w cieniasie-na progach w łączeniu błotnika przedniego, na błotnikach tylnych i podszybiu, rzadko podłoga.

Przestrzeń z przodu

4/10

Przestrzeń z tyłu

2/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

2/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

->Ogrzewanie jest dobre-jak się silnik i płyn nagrzeje (relatywnie szybko) to grzeje dobrze. Mrozy nie są groźne. Wentylacja natomiast prawie żadna-w upałach trzeba okno ciut uchylić.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

->Przednia szyba-widoczność perfekt, widać wszystko co potrzeba. ->Tył-już gorzej ale idzie przywyknąć. ->lusterka-boczne mała tragedia w ich ustawieniu by widzieć dostatecznie dobrze bez martwego pola, wewnętrzne w tym wypadku pomaga najwięcej.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

2/10

Elektryka/Elektronika

Nie zauważyłem problemu z elektryką w samochodzie. Jak się wszystko wymieni-żarówki i nasmaruje wazeliną techniczną wszystkie styki to nie ma absolutnie żadnych problemów.

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Nic nie zepsuło się poważnego. Same części eksploatacyjne, które uległy zużyciu. Bajki o wiecznym abonamencie u mechanika u fiata to można włożyć między książki-jeżdżę około 30 tyś rocznie więc wiem. Mechanika mam znajomego (polecam-Waldemar Schmidt), więc czego nie zrobię samemu to jemu mogę powierzyć w ciemno. Mało takich fachowców zostało-30 lat w zawodzie.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Pierdołki, które potrafią dość mocno irytować.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Prostota jego napraw i obsługi.

Inne

autor opinii
Łukasz (barthezz)