Opinia Toyota Corolla 1.4 86KM (benzyna) hatchback 1999r., ocena użytkownika (arg)

Toyota Corolla 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 86KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 135 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2008-07-24

liczba wyświetleń: 2436

Spalanie

Jazda na trasie rozumiem z prędkością 130-140.
benzyna
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.40
-.--
Cykl mieszany
7.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Czy był obsługiwany zgodnie z przebiegami i wymogami producenta. Jeśli tak , to auto długo będzie służyło.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

By był zatankowany.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie o niezbyt zasobnym portfelu, a chcącym cieszyć się niezawodnością i bezproblemowym użytkowaniem.

Ocena ogólna

Auto niezawodne, tanie w eksploatacji. Ponieważ po gwarancji sam dokonuję czynności obsługowych zgodnie z zaleceniem producenta.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta i układ kierowniczy bez zarzutu, za mały promień skrętu - kłopoty przy ciasnym parkowaniu.Hamulce w Toyocie to osobny rozdział - najsłabszy punkt całego auta. Tylne hamulce mają różną siłę hamowania i jest to praktycznie niemożliwe do wyeliminowania. Tarcze hamulcowe w przodzie to dramat.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik niezawodny, przy tej mocy trudno oczekiwać lepszych rezultatów jeśli chodzi o przyśpieszenia. Zestopniowanie skrzyni biegów dobrane bardzo poprawnie.Włączanie biegów łatwe. Słabszym ogniwem układu napędowego jest sprzęgło - trzeba obchodzić się z nim delikatnie, aby długo służyło.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Silnik potrzebuje tzw. kręcenia na wyższych obrotach, co przekłada się na duży hałas we wnętrzu.Jazda przy 4 tys. obrotów we wnętrzu jest męcząca, przy wyższych obrotach można wyłączyć radio bo i tak go nie słychać.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Ta wersja nadwozia jest najlepszym rozwiązaniem jako auto rodzinne.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Trudno mieć uwagi.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Bez zastrzeżeń

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Niezawodna.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Nie wiem co znaczą koszty napraw!!!

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

W tej klasie auta trudno mieć zastrzeżenia.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

To moja trzecia Corolla, kolejnej generacji i nigdy się nie zawiodłem.

Niezawodność

autor opinii
Stefan