Opinia Audi C4 Avant 2.5 TDI 116KM (olej napędowy) kombi 1994r., ocena użytkownika (bdy)

Audi C4 Avant 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.5 TDI 116KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 167 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2008-08-12

liczba wyświetleń: 4499

Spalanie

Jeżdżę pojazdem wraz z żoną - więc razem tak nam wychodzi.
diesel
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jak przy każdym zakupie auta

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jak przy każdym zakupie auta

Ocena ogólna

Nic dodać i ująć, kupiony za granica w b. dobrym stanie - serwisowany w ASO, trzeba dbać o olej i starać się tankować paliwo dobrej jakości,najlepiej przynajmniej raz w roku wymienić filtr paliwa, i cieszyc się jazdą. Tylko nasze drogi są marnej jakości - więc podzespoły układu zawieszenia zużywają się szybciej :(.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Na małych i wąskich parkingach parkowanie raczej utrudnione ze względu na rozmiary auta.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik elastyczny - jak na czasy produkcji tego modelu, szczególnie 4 i 5 bieg nie zmusza kierowcy do ciągłego sięgania ręką po lewarek zmiany biegów.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

W zasadzie oceny mogłyby być po 10 pkt, ale zawsze znajdzie się coś co można poprawić.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni z tyłu dla 2 pasażerów jest b. dużo, 3 osoby podróżują wygodnie. Przyciski i przełączniki rozmieszczone b. ergonomicznie - obsługa intuicyjna i nie sprawiająca problemów.Bagażnik trochę za "płytki" ale to już sprawa mniejszej wagi. Do bagażnika proponuję od razu dokupić dywanik gumowy - unikniemy zabrudzenia wykładziny. Karoseria to pełen ocynk a więc bez śladów korozji- uwaga na odpryski lakieru na masce po kamych z naszych dróg, potrafią uszkodzić lakier i warstwę ocynku również :(.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wersja z "klimatronikiem" - nic dodać i ująć - same plusy , może w zimę przy krótkich trasach jest nie wystarczajaco ciepło, ale to przy przejazdach około 10 kilometrów i przy -15 na zewnątrz.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jestem osoba wysoką więc widoczność do przodu jest 100%, do tyłu b.dobrze, trzeba się trochę przyzwyczaić do bocznej - (zawsze mogłoby być lepiej)

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Przez 4 lata użytkowania przepaliły się tylko 4 żarówki od podświetleń na desce rozdzielczej - odpukać :).

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Większość części dostępnych jest jako zamienniki - bardzo dobrej, dobrej, średniej jakości - to my przy zakupie decydujemy co chcemy kupić i za ile. Nie warto oszczędzać lepiej kupić droższą część ale lepszej jakości. Niestety oryginalne części są b. drogie- i tak napinacz paska wielorowkowego musimy kupić do tego modelu w salonie - wydatek około 750 PLN - na szczęście wymieniamy go co około 200 000 kilometrów.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Auto bezawaryjne, trzeba tylko dbać o podzespoły - wymieniać zgodnie z terminem i przebiegiem materiały i płyny eksploatacyjne

Niezawodność

autor opinii